برگزاری مراسم مذهبی نیمه شعبان «نسیم انتظار» در 12 بقعه متبرکه و شاخص کهگیلویه و بویراحمد


برگزاری مراسم مذهبی نیمه شعبان «نسیم انتظار» در 12 بقعه متبرکه و شاخص کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت ترویج و تبیین اندیشه مهدویت، گفت: در این راستا مراسم مذهبی نیمه شعبان «نسیم انتظار» در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

حجت الاسلام قاسم مومنی شاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: به فرارسیدن ایام مبارک ماه شعبان المعظم، اعیاد شعبانیه به ویژه عید بزرگ منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) در نیمه این ماه و ضرورت برنامه ریزی جهت اجرای اقدامات فاخر و مناسب فرهنگی در بقاع متبرکه، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اقدام به برگزاری مراسم مذهبی «نسیم انتظار» کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ترویج و تبیین اندیشه مهدویت، انتظار حقیقی و منتظران راستین، گسترش یاد و نام اهل بیت (ع) و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد جو نشاط معنوی، امیدبخشی و طراوت در شرایط کنونی جامعه را از جمله اهداف مراسم مذهبی «نسیم انتظار» عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این برنامه در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود، افزود: مراسم مذهبی «نسیم انتظار» در ایام مبارک نیمه شعبان و از ۱۶ لغایت ۱۹ اسفند ماه جاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، محلات، شهرک های مسکونی و میادین مهم شهرها و روستاها برگزار می شود.

حجت الاسلام مومنی شاد برنامه های اجرایی را شامل برنامه های ادعیه، مناجات خوانی و معارفی، برنامه قرائت مناجات شعبانیه با عنایت به مضامین عالیه مناجات شعبانیه و نیز توصیه بزرگان و علما بر قرائت این مناجات ماثور از امیرالمومنین امام علی (ع) و نیز ترویج و جریان سازی موضوع قرائت مناجات شعبانیه در بقاع متبرکه شاخص دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم قرائت مناجات شعبانیه حداقل در یک بقعه شاخص در شهرستان به طور منظم در همه شب های ماه شعبان المعظم توسط ذاکرین اهل بیت (ع) در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: برنامه استغاثه به حضرت مهدی (عج) در شب نیمه شعبان مطابق با ۱۶ اسفند ماه ساعت ۲۰ به طور همزمان در همه بقاع متبرکه همانند سال های گذشته توسل و استغاثه به درگاه حضرت احدیت و توجه به ذات مقدس حضرت حجت بن الحسن (عج) صورت می گیرد.

حجت الاسلام مومنی شاد افزود: ادارات اجرایی شهرستان نیز با هماهنگی هیئت امنای بقاع متبرکه نسبت به برگزاری دعای توسل و دعای فرج (الهی عظم البلاء) و نیز استغاثه به درگاه حضرت از بلندگوها و ماذنه های بقاع اقدام می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: احیای شب نیمه شعبان با عنایت به سفارش اولیاء و بزرگان مبنی بر احیاء شب نیمه شعبان، برنامه ریزی جهت احیای شب نیمه شعبان در بقاع متبرکه سطح یک با استفاده از سخنرانان بومی و مداحان برجسته و با اطلاع رسانی جهت حضور مردم صورت می گیرد.

وی پخش دعا و مناجات در اوقات مناسب از بلندگوها و ماذنه های بقاع متبرکه با عنایت به ضرورت توجه به درگاه الهی و توسل به ذات مقدسه اهل البیت (ع) پخش ادعیه زیارت آل یاسین در روز نیمه شعبان و عصر جمعه ها، دعای فرج (الهی عظم البلاء) با نوای مداحان شاخص، صلوات شعبانیه در هر روز از ماه شعبان، پخش مناجاتها و ادعیه هایی همچون: مناجات شعبانیه، دعای عهد، دعای ندبه، دعای کمیل، دعای توسل به طور منظم در ماه شعبان از ماذنه های مساجد و بقاع متبرکه در اوقات مناسب شبانه روز و با رعایت جوانب مورد تاکید است، ضمن اینکه برنامه های تبلیغی و ترویجی و فضاسازی و تبلیغات محیطی بقاع متبرکه نیز مورد انتظار است.

حجت الاسلام مومنی شاد با بیان اینکه جهت تعظیم شعائر و تکریم این ایام نسبت به تبلیغات محیطی با توجه به مناسبت های آن و فضاسازی داخل و پیرامونی بقاع متبرکه اقدام لازم صورت می گیرد، ادامه داد: استفاده از احادیث اهل بیت (ع)، بیانات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری با موضوع مهدویت و نیز موضوع وقف در اقلام تبلیغی یک ضرورت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری مراسم جشن های ماه شعبان، برگزاری مراسم جشن و سرور اهل بیت(ع) و استفاده ازظرفیت سخنرانان شاخص و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور اقشار مختلف مردم اعم از جوانان، بانوان، زائران و مجاوران در دستور کار هیئت امناء و مدیران مراکز افق بقاع قرار می گیرد.

وی راه اندازی کاروان شادی ادارات اجرایی، هیئت امناء و مدیران مراکز افق با هدف ایجاد نشاط و امید در جامعه و عطرآگین نمودن فضای شهرها و روستاها به نام مبارک اهل بیت(ع) را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: کاروان های شادی با عنوان «نسیم انتظار» در محیط هایی مثل مسیر حرم تا حرم، خیابان ها، میادین اصلی شهر، شهرک های مسکونی، محله ها و ... به حرکت درآورده و ذکر اهل بیت(ع) را به گوش اقشار مختلف جامعه برسانند.

حجت الاسلام مومنی شاد بیان کرد: این برنامه در ایام ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) همچون برنامه های سنوات گذشته که مورد استقبال مردم قرار گرفت و از اثربخشی بالایی نیز برخوردار بود، با مشارکت موسسات مردمی، گروه های سرود نوجوانان، صدا و سیمای مرکز استان، پایگاه های بسیج، شهرداری و ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد نورافشانی در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و ادامه داد: نسبت به برنامه نورافشانی در شب ولادت حضرت مهدی(ع) با همکاری نهادهای ذیربط و با رعایت اصول ایمنی در بقاع دارای ظرفیت اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی همکاری با پویش های مردمی را نیز در دستور کار دانست و افزود: راهپیمایی از مبداء تا مقصد امامزاده های شاخص، مراسم گلریزان جهت رفع احتیاجات ضروری نیازمندان و ... از برنامه های این پویش ها است.

حجت الاسلام مومنی شاد پویش صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)، پویش اجرای ختم قرآن به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(ع)، حضور فعال در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و برگزاری مسابقه پیامکی، استفاده از ظرفیت کانال شمیم افق (شبکه مجازی یاوران مراکز افق) و اجرای دوازدهمین مرحله قرار دوازدهم با بهره گیری از مشارکت های مردمی و مهدی یاوران را از دیگر برنامه های پیشنهادی این ایام دانست.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی