امیدی که با دعا برای امام‌زمان(عج) در دل‌ها ایجاد می‌شود


امیدی که با دعا برای امام‌زمان(عج) در دل‌ها ایجاد می‌شود

دعا چراغ امید را در دل انسان روشن مى‌کند؛ روانپزشکان دریافته‌اند دعا نگرانى، تشویش، هیجان و ترس را که موجب نیم بیشتر ناراحتی‌هاى ما است رفع می‌کند؛ اگر این دعا برای تعجیل در فرج باشد از جایگاه ویژه‌تری برخوردار خواهدبود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، دهه مهدویت از امروز پنجم شعبان المعظم و سالروز ولادت امام سجاد(ع) خالق صحیفه سجادیه و با شعار کلی «امید، خانواده منتظر و نسل آینده» آغاز شد و تا نیمه شعبان، سالروز ولادت امام مهدی(عج) ادامه دارد.

نخستین روز از این دهه با عنوان «دعا، امیدآفرینی و آینده سازی» نامگذاری شده است از این رو، مروری داریم بر آثار و برکات دعا برای امام زمان(عج) در زندگی منتظران.

در کتاب مکیال المکارم که به گفته نویسنده آن، بنا به دستور امام زمان (عج) نوشته شده است بیش از یکصد فضیلت و اثر دعا برای تعجیل در ظهور امام عصر(عج) با شرح و تفضیل بیان شده است که برخی از آنها در ذیل مرور می شود.

فرج و گشایش حقیقی دعا کننده؛ افزایش نعمت های الهی؛ مایه جلب عنایت و محبت ائمه اطهار(ع)؛ نشانه انتظار فرج؛ دورکننده شیطان؛ مصونیت از فتنه های آخرالزمان؛ برخورداری از شفاعت دعای امام زمان(عج) و دیگر امامان(ع)؛ اجابت دعا؛ دفع بلا؛ افزایش روزی؛ آمرزش گناهان؛ رجعت در عصر ظهور؛ توفیق زیارت حضرت حجت(عج)؛.

همچنین است؛ افزایش ایمان؛ رسیدن به فیض برادری پیامبر(ص)؛ نزدیک شدن زمان فرج؛ وفا به عهد الهی؛ برخورداری از آثار و فوائد نیکی به والدین؛ افزایش طول عمر؛ افزایش فهم از قرآن؛ مصونیت از عقوبت های اخروی؛ هم‌رتبه شدن با امیرالمومنین(ع)؛ محبوب شدن نزد خدای عالمیان؛ تبدیل حسنات به سیئات؛ بهره مندی از تائید خداوند در عبادت؛ برخورداری از ثواب خونخواهی امام حسین(ع)؛ رسیدن به مقام شفاعت برای هفتاد هزار تن از گناهکاران.

ازجمله دیگر آثاری که بر دعا برای امام زمان(عج) مترتب است می توان به ورود بی‌حساب به بهشت؛ دعا و استغفار ملائکه در حق دعاکننده؛ بهره‌مند شدن از ثواب عبادت تمام بندگان و ثواب شهادت در رکاب رسول الله(ص)، دستیابی ثواب حج و عمره و دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام و روزه آنها؛ روا شدن صدهزار حاجت در قیامت؛ کسب ثواب هزار سال خدمت پروردگار که یک چشم بر هم زدن در آن معصیت نباشد و گسترانده شدن سایه هفتاد و پنج هزار فرشته بر سر داعی، اشاره کرد.

در پایگاه آیت الله مکارم شیرازی نیز در پاسخ به سوال درباره فواید دعا برای امام زمان(عج) آمده است: دعا چراغ امید را در دل انسان روشن مى سازد. روانپزشکان دریافته اند دعا نگرانى، تشویش، هیجان و ترس را که موجب نیم بیشترى از ناراحتى هاى ما است برطرف مى سازد. حال اگر این دعا برای تعجیل در فرج باشد از جایگاه ویژه ای برخوردار خواهد بود. دعا برای ظهور حضرت مهدی(عج) اظهار محبت قلبی به ایشان است و چون ائمه طاهرین(ع) ما را امر به دعا برای فرج ایشان کرده اند، نوعی زنده کردن امر ائمه اطهار (ع) هم محسوب می شود.

طبق آنچه در روایات آمده، فرج امام زمان(ع) فرج شیعیان نیز است لذا فایده دیگر دعا برای خود ما است و برای گشایش در کار خود دعا کرده ایم و همچنین موجبات نجات یافتن از فتنه های آخرالزمان را برای انسان فراهم می کند. فایده دیگر دعا در فرج امام زمان(ع) این است که باعث می شود حضرت صاحب الزمان(عج) در حق او دعا کند زیرا فرج، خواسته خود ایشان است و هر کس فرج و گشایش در کار ایشان را بخواهد ایشان هم در حق او دعا خواهند کرد و شفاعت آن حضرت(عج) در قیامت شامل حالش می شود.

بنابر آنچه بیان شد با منبعی عظیم از امیدآفرینی در دعا برای امام زمان(عج) مواجه می شویم که می تواند سبک زندگی ما را دستخوش تحولاتی شگرف کند به شرط آنکه این دعا جزئی از این سبک باشد و صرفا به صبح جمعه و ایام نیمه شعبان محدود نشود؛ و در پس امید و انگیزه است که میل به ساخت آینده و فردای روشن در آدمی رشد می کند و اوج می گیرد و می تواند به زمینه سازی ظهور منتهی شود... ان‌شاءالله.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس