بهترین چیدمان منزل در طراحی ویلا ایرانی با ده ها ایده


در سال های گذشته طراحی دکوراسیون بیشتر به سمت دکوراسیون داخلی مدرن رفته و اکثر طراحی ها به میل سلیقه و روحیات کار فرمایان انجام شده است. استفاده از رنگ های ساده، چرم و چوب، استفاده از نور طبیعی، اتاق خواب هایی با تخت های شخصی سازی شده و...

در سال های گذشته طراحی دکوراسیون بیشتر به سمت دکوراسیون داخلی مدرن رفته و اکثر طراحی ها به میل سلیقه و روحیات کار فرمایان انجام شده است.

استفاده از رنگ های ساده، چرم و چوب، استفاده از نور طبیعی، اتاق خواب هایی با تخت های شخصی سازی شده و ایجاد فضای باز جزو موارد اصلی طراحی در امسال به شمار می آید. در نتیجه، در چیدمان منزل در طراحی ویلا ایرانی نیز این امر اهمیت بسیاری دارد. بر همین اساس در این مطلب به معرفی بهترین چیدمان منزل در طراحی ویلا ایرانی با ده ها ایده جذاب خواهیم پرداخت.

1. استفاده از کف پوش مناسب

برای انتخاب کف پوش حتما باید به سبک ساخت ویلا توجه داشت، در نتیجه، بهترین کف پوش برای ویلای ایرانی انواع فرش‌های دستبافت و ماشینی است. به دلیل این که تنوع فرش در ایران زیاد است همین امر کار شما را راحت‌تر خواهد کرد. اما در هنگام انتخاب نوع فرش باید به برخی نکات توجه لازم را داشته باشید که در زیر به آن اشاره خواهم کرد:

  • متناسب با فضا می‌توانید از گلیم، گبه، جاجیم و… نیز استفاده کنید که این امر بستگی به این دارد که بقیه ملزومات خانه تا چه مقدار سنتی باشند.
  • اگر کف ویلای ایرانی خود را کفپوش پارکت یا سرامیک قرار داده‎اید، نباید آن را با طور کامل بپوشانید. در این حالت باید از فرش‌های دایره‌ای شکل یا وینتیج استفاده کنید. همچنین فرش را باید در مرکز خانه و یا بین مبل‌ها قرار دارد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که فرش نباید به زیر مبل برود.
  • اگر می‌خواهید کل فضای کف را با فرش بپوشانید نباید بخش خالی باقی بماند و تمام کف باید با فرش پوشانده شود.

نکات گفته شده در بالا به شما در انتخاب کف پوش مناسب برای چیدمان منزل در طراحی ویلا ایرانی کمک خواهد کرد.

2. نقاط کانونی در چیدمان ویلا ایرانی

در جدیدترین چیدمان منزل به سبک ایرانی، مفهوم نقاط کانونی پدید آمده است که در دکوراسیون خانه اهمیت فوق العاده بالایی دارد. نقاط کانونی به منزل شما جهت و هویت می بخشند. اگر بخواهیم به مفهوم دقیق نقاط کانونی بپردازیم باید بگوییم که، به نقطه‌ای افراد در اولین نگاه و قدم گذاشتن به داخل اتاق باید جذب آن شوند نقطه کانونی می‌گویند. انتخاب نقطه کانونی درست در ویلای ایران بسیار مهم است در نتیجه با دقت و توجه به اصول این نقطه را انتخاب کنید. برای مثال برای اتاق پذیرای دیواری که از بقیه قسمت‌های خانه متمایز است را می‌توانید به عنوان دیوار و نقطه کانونی انتخاب کنید. یا استفاده از یک کاشی با طرح و رنگ متفاوت در پشت سینک آشپزخانه یا سرویس بهداشتی می‌تواند نقطه کانونی مناسب را ایجاد کند.

3. استفاده از تابلوهای هنر ایرانی

در مطلب چیدمان منزل به سبک ایرانی با بیش از ده ها ایده مختلف به معرفی تابلوهای ایرانی خواهیم پرداخت. یکی از ایده‌های بسیار جذاب برای چیدمان خانه و ویلای ایرانی استفاده از تابلو و آثار هنری ایرانی است. مانند تابلو گل و مرغ،‌ تابلو خوش نویسی با حاشیه تذهیب، تابلوهای نگارگری، تابلو فرش و بسیاری از هنرهای بی‌شمار ایرانی است.

4. استفاده از تخت‌های سنتی و ظروف

یکی از بهترین ایده‌ها برای چیدمان منزل در طراحی ویلا ایرانی استفاده از تخت‌های سنتی و ظروفی مانند سماور برنجی و استکان‌های کمر باریک است. یکی دیگر از راه‌های استفاده از ظروف، آویزان کردن آن‌ها بر روی دیوار کانونی است که باعث جذابیت بیشتر محیط خواهد شد.

بهترین چیدمان منزل در طراحی ویلا ایرانی با ده ها ایده

نکاتی کلی برای چیدمان ویلای ایرانی

به طور کل برای این که بتوانید یک چیدمان منحصر به فرد و جذاب برای ویلای ایرانی خود داشته باشید، باید به برخی نکات کلی برای چیدمان منزل توجه داشته باشید:

  • حتما در هنگام چیدمان به تقارن و مطابقت را در نظر بگیرید
  • از پرده‌های مناسب با چیدمان کلی خانه دقت کنید
  • به تناسب وسایل دقت لازم را داشته باشید
  • قوانین فینگ شویی را از یاد نبرید
  • نقاط کور خانه نقطه بسیار مناسبی برای قرار دادن اشیایی است که از اهمیت کمتری برخوردار هستند.
  • از قرار دادن گلدان و درختچه‌های کوچک در خانه غافل نشوید.

در انتها….

در این مطلب به بیان بهترین چیدمان منزل در طراحی ویلا ایرانی با ده ها ایده جذاب پرداختیم تا بتوانید به بهترین شیوه ممکن ویلای خود را چیدمان کنید. در این مطلب تنها به برخی از ایده ها اشاره کردیم که شما می‌توانید برخی از این مواد را با هم به صورت ترکیبی استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید