تربیت مهدوی از راه‌های مهدی‌یاوری است/در جهاد تبیین به اندیشه نجات بپردازیم


تربیت مهدوی از راه‌های مهدی‌یاوری است/در جهاد تبیین به اندیشه نجات بپردازیم

حجت‌الاسلام نیلی‌پور با بیان اینکه تربیت مهدوی از راه‌های مهدی‌یاوری است، گفت: اندیشه نجات که سرنوشت عالم با آن گره خورده نه‌تنها بین جهانیان بلکه حتی بین بسیاری از ما غریب است لذا باید در جهاد تبیین به آن بپردازیم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، دومین روز از دهه مهدویت (ایام منتهی به سالروز ولادت امام زمان(عج)) با عنوان «خانواده سالم و تربیت مهدوی» نامگذاری شده است، از این رو، با حجت الاسلام والمسلمین «مهدی نیلی‌پور»، مولف آثاری همچون «حاضران به غایبان برسانند» و «خانواده مهدوی» در این باره گفتگو کرده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

حجت الاسلام نیلی‌پور با بیان اینکه از مسائل مهم در موضوع مهدویت که همه دلدادگان حضرت(ع) باید به آن توجه داشته باشند مسئله تربیت مهدوی است، اظهار کرد: برداشتن چند گام در مباحث معرفتی مهدویت لازم است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ نخست هیجانات و عواطف مثبت مهدوی است که در دل آن مناسک مهدوی اجرا می شود همچون رفتن به مسجد مقدس جمکران، شرکت در مراسم دعای ندبه، برگزاری جشن های محلی و خانگی و دانش آموزی و ...؛ ایجاد هیجانات مرتبط با امام عصر(عج)، اجرای طرح سه شنبه های مهدوی، برپایی موکب پذیرایی و .. در این گروه جای می گیرد.

محقق و مولف آثار مهدوی تصریح کرد: گام دوم، تبیین و آموزش معارف مهدوی است؛ ما ششصد موضوع اصلی و فرعی در مباحث مهدوی داریم که باید به تناسب ظرفیت افراد حداقل ۱۰ ساعت آموزشی درباره برخی از آنها برگزار و آموزش داده شوند.

وی ادامه داد: گام سوم در ترویج معارف مهدوی، تربیت مهدوی است که خانواده نقطه ثقل آن محسوب می شود. از مولفه های خانواده مهدوی، عدالت محوری است همانطور که ایجاد عدالت اجتماعی در همه جهان از آرمان های بزرگ قیام مهدوی و دولت موعود است این آرمان حداقل باید در سطح خانواده و جامعه پیاده شود؛ تلاش ما برای قسط و عدل و داد، همسو با این آرمان است و سبک زندگی فردی و خانوادگی ما را عدالت‌محور می کند.

حجت الاسلام نیلی‌پور تاکید کرد: از دیگر مولفه های حکومتی حضرت حجت(عج) ایجاد امنیت جهانی است، منتظران امام زمان(عج) نیز اگر تلاش کنند خانه ها از لحاظ عاطفی امن باشند و زن و فرزند و همسر در خانه و خانواده احساس امنیت کنند، خانواده ها مهدوی می شوند.

مولف کتاب «خانواده مهدوی» با بیان اینکه از دیگر ویژگی های امام مهدی(عج) مصلح بودن است، گفت: اگر خانواده ای دغدغه اصلاح و برای کسب و ترویج شایستگی ها تلاش داشته باشد در عرصه تربیت مهدوی ورود و حرکت کرده است.

وی در ادامه ابراز کرد: اینکه ما نسلی شجاع، عادل و حکیم تربیت کنیم عمدتاً این به تلاش خانواده و بیش از همه تلاش مادرانه نیاز دارد. باید خانواده ها، مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه ما برای این تربیت اتفاق‌نظر و همراهی و برنامه ریزی داشته باشند.

حجت الاسلام نیلی‌پور درباره رهاورد تربیت مهدوی برای جامعه منتظر و زمینه‌ساز ظهور، بیان کرد: این تربیت منتظران را آماده سربازی امام زمان(عج) می کند، این سربازی در دو ساحت اتفاق می افتد یکی در عصر غیبت، چنان که کسانی همچون حاج قاسم سلیمانی که به فرموده خودِ شهید، ۳۰ سال نخوابید و دردمند و دغدغه‌مند همه دردمندان جهان بود سربازی حضرت(ع) را می کنند و دیگر سربازی شخص حضرت حجت(عج) در عصر ظهور و از طریق رجعت.

وی درباره ضرورت پرداخت به مباحث مهدویت در جهاد تبیین، تصریح کرد: اندیشه نجات که سرنوشت عالم با آن گره خورده است نه تنها بین جهانیان بلکه حتی بین بسیاری از ما غریب است، لذا باید در ابعاد مختلف تبیین شود؛ همان طور که بیان شد ششصد موضوع اصلی و فرعی درباره مهدویت وجود دارد که باید در جهاد تبیین به آنها بپردازیم.

حجت الاسلام نیلی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد اطلاعات لازم را درباره مهدویت ندارند، لذا باید نهضت مهدوی ایجاد و آموزش های لازم درباره این مباحث ارائه شود؛ البته صرف دانستن کافی نیست باید وارد میدان عمل شویم و هر یک از ما دردی از دردمندان را به نام مقدس امام زمان(عج) برطرف کنیم اینچنین در کنار مهدی‌باوری، مهدی‌یاور نیز خواهیم بود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!