خانواده خاستگاه نسلی است که زمینه‌ساز ظهور می‌شوند


خانواده خاستگاه نسلی است که زمینه‌ساز ظهور می‌شوند

حجت‌الاسلام ملایی با بیان‌اینکه ظهور امام زمان(عج) علاوه بر اراده الهی به زمینه‌سازی هم نیاز دارد، گفت: تربیت نیروی انسانی از عوامل این زمینه‌سازی است که خاستگاه آن نهاد بی‌بدیل خانواده است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، سلسله نشست های دهه مهدویت با عنوان «یار مهدوی» به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌موعود(عج) از یکشنبه، ۷ اسفند ماه آغاز شده تا نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) ادامه دارد.

بنابر این گزارش، دومین شب از این نشست ها با عنوان «خانواده سالم و تربیت مهدوی»، دوشنبه، ۸ اسفند با سخنرانی حجت الاسلام دکتر حسن ملایی برگزار شد. در ادامه اجمالی از مباحث مطرح شده در این نشست مرور می شود:

حجت الاسلام ملایی با اشاره به ملزومات زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج)، اظهار کرد: همه ما می دانیم ظهور امام زمان(عج) اصالتاً به اراده و مشیت خدای عالم منوط است اما خدای متعال هر پدیده انسانی را به گونه‌ای قرار داده که از مسیر اراده و اختیار درست ما می گذارد همچون فرزندی که والدین علاقمند به ممتاز شدن او هستند اما اگر او بخواهد و مقدمات را فراهم کند شاگرد ممتاز می شود وگرنه شاگرد اول نخواهد نشد!

مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: درباره ظهور امام زمان(عج) نیز اینچنین است انواع و اقسام بیانات در احادیث معصومان(ع) وجود دارد که باید زمینه های مختلف ازجمله تربیت نیروهای انسانی کارآمد و مومن ایجاد شود؛ از امام صادق(ع) است که فرمودند: تک تک شما باید زمینه‌ساز قیام حضرت مهدی(عج) باشد ولو به اندازه یک تیر.

وی با بیان اینکه تاثیر نیروی انسانی به مراتب بیشتر از تیر و شمشیر است، گفت: خاستگاه تربیت و پرورش این نیروی انسانی در نهاد بی‌بدیل خانواده است؛ این خانواده است که می تواند و وظیفه دارد که زمینه تولید نسل و تربیت فرزندان را در مسیر خواست امام زمان(عج) و ظهور ایشان فراهم کند، این خانواده عنوان مهدوی می گیرد.

حجت الاسلام ملایی در پایان خاطرنشان کرد: به فرآیندی که طی آن در خانواده روی فرزندان از حیث تربیتی اعمال می شود تا فرزندان توفیق سربازی و سرداری امام زمان(عج) را داشته باشند در بیانی موجز و ساده تربیت مهدوی گفته می شود.

وی تاکید کرد: این تربیت از آموزه های اسلامی وام دارد و با رویکرد ولی‌محوری انجام می شود؛ اگر دغدغه و اولویت خانواده تربیت یاران امام عصر(عج) باشد این خانواده سالم است و این تربیت به اجمال مهدوی عنوان می گیرد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس