گرد و خاک انتخاباتی نیکی هیلی؛ باید برابر ایران، چین و روسیه سختگیرانه عمل کنیم


گرد و خاک انتخاباتی نیکی هیلی؛ باید برابر ایران، چین و روسیه سختگیرانه عمل کنیم

نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا گفت که رهبری ایالات متحده مستلزم این است که برابر دشمنانی مانند چین، روسیه و ایران سخت‌تر باشد و از متحدانش از جمله اوکراین حمایت کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «نیکی هیلی» نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا گفت که آمریکا باید در صحنه جهانی برابر دشمناش چون ایران، روسیه و چین سخت گیرانه‌تر عمل کند و امنیت ملی را یکی از اولویت‌های اصلی کشور قرار دهد.

به گزارش منابع خبری، نیکی هیلی اخیرا در سخنرانی در جمع مردم در آیوای آمریکا گفت: «فکر می‌کنم آمریکا در حال حاضر بسیار پریشان به نظر می‌رسد، و وقتی حواس آمریکا پرت می‌شود، جهان از امنیت کمتری برخوردار است.»

اظهارات مهم سخنگوی دولت درباره گرانی بنزین در سال 1402/ بودجه دولت ضد تورمی است

هیلی که در دوره ریاست جمهوری سابق آمریکا سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد بود، گفت که رهبری ایالات متحده مستلزم این است که برابر دشمنانی مانند چین، روسیه و ایران سخت‌تر باشد و از متحدانش از جمله اوکراین حمایت کند.

وی با تاکید بر لزوم کمک آمریکا به اوکراین در جنگ با روسیه گفت: «اگر ما در جنگ روسیه با اوکراین پیروز شویم، این پیامی به چین ، ایران کره شمالی و روسیه خواهد فرستاد.»

اعلام رسمی نامزدی نیکی هیلی به عنوان نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا در شرایطی انجام شده که دونالد ترامپ چندی قبل رسما رقابت خود در این انتخابات را اعلام کرد. نیکی هیلی سال گذشته در یک مصاحبه گفته بود در صورت نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، نامزد نمی‌شود و با او رقابت نخواهد کرد.

نیکی هیلی در ویدئوی اعلام نامزدی خود، موضع تندی علیه چین و ایران اتخاذ کرد و به اتهام پراکنی علیه پکن و تهران پرداخت.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، چین را به «نسل کشی» متهم کرد و درباره ایران مدعی شد که آنها مردم خودشان را به خاطر به چالش کشیدن حکومت، به قتل می‌رسانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»