صدها تاجر، نتانیاهو را تهدید به توقف سرمایه‌گذاری کردند


صدها تاجر، نتانیاهو را تهدید به توقف سرمایه‌گذاری کردند

صدها نفر از بازرگانان و سیاستمداران آمریکایی یهودی، با امضای نامه سرگشاده به بنیامین نتانیاهو هشدار دادند که اصلاح سیستم قضایی رژیم اسرائیل این رژیم را بی ثبات کرده و دفاع از آن را در مجامع بین‌المللی بسیار سخت خواهد کرد.

صدها نفر از بازرگانان یهودی آمریکایی دیروز دوشنبه با امضای نامه سرگشاده «بنیامین نتانیاهو »، نخست وزیر رژیم صهونیستی را تهدید کرده‌اند، در صورت پیگیری برنامه اصلاح «سیستم قضایی»، سرمایه گذاری های خود در فلسطین اشغالی را که بالغ بر چندین میلیارد دلار است، متوقف خواهند کرد.

شبکه خبری «قدس» نوشت که 255 نفر از بازرگانان و سیاستمداران آمریکایی در این نامه اظهار داشته‌اند که اصلاحات سیستم قضایی در رژیم اسرائیل، دفاع و حمایت از این رژیم را در سطح بین‌الملل سخت و دشوار خواهد کرد.

تجار و سیاستمداران آمریکایی در نامه خود هشدار داده‌اند که تعداد زیادی از رهبران جوامع تجاری احساس می‌کنند که باید در اعتماد خود به رژیم اسرائیل همچون استراتژیک برای سرمایه گذاری، افزایش استعدادها، ساخت مرکز مهندسی و حفظ مالکیت فکری بازبینی مجدد کنند.

آنها در این نامه نارضایتی عمیق خود را از تغییرات پیشنهادی در دستگاه قضائی و نظام حقوقی در رژیم اسرائیل اعلام کرده‌اند و افزوده‌اند که چند دستگی در اسرائیل همه را مأیوس و این رژیم را بی‌ثبات می‌کند.

در میان امضاکنندگان نامه مذکور نام افرادی چون «جفری گلدشتاین»، معاون سابق وزیر خزانه‌داری آمریکا، «تام فلوسر»، مدیرعامل سابق Thomson Reuters و چند تن از مقامات ارشد سابق دولت آمریکا وجود دارند.

نتانیاهو اصلاح مورد نظر خود در سیستم قضایی را گامی بسیار مهم و تاریخی در مسیر تحقق نظام دموکراتیک آزاد توصیف کرده، اما در مقابل «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان، تصویب این لایحه را لکه سیاهی در تاریخ حیات یهودیان دانست.

اصلاحات جدید با تضمین حضور اکثریت اعضای ائتلاف حاکم در هیئت گزینش قضات باعث خواهد شد تا کابینه رژیم اشغالگر سلطه ی خود را بیش از پیش بر دستگاه قضایی تحمیل و به این ترتیب، قضاتی همسو با کابینه راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی را در راس مناصب قرار دهد.

از سوی دیگر، محدود کردن اختیارات دادستان عالی رژیم صهونیستی امکان وتوی قوانین مغایر با قانون پایه اسرائیل و روند نظارت بر انتخاب وزرای کابینه را نیز محدود خواهد کرد.

صدها تاجر، نتانیاهو را تهدید به توقف سرمایه‌گذاری کردند

از زمانی که نتانیاهو اعلام کرد، موفق به تشکیل کابینه ائتلافی خود شده است، روند اعتراضات برای شکل دهی به جبهه‌ای مخالف با اردوگاه مذهبی افراط گرای حاکم و اصلاحات قضایی مدنظر آن افزایش یافته است.

در هفته‌ گذشته نزدیک نیم میلیون نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی با آمدن به خیابان‌های تل آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی، شعارهایی در اعتراض به اصلاحات نظام قضایی این رژیم سر دادند که به جناح راستگرای افراطی این رژیم اجازه می‌دهد، مشارکت گسترده ای در روند انتخاب قضات دادگاه‌های مرکزی و دادستان عالی این رژیم داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل