انتقاد 17 کشور اروپایی از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی


انتقاد 17 کشور اروپایی از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی

چندین کشور اروپایی از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند به سیاست‌های شهرک‌سازی پایان دهد.

انتقاد 17 کشور اروپایی از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش راهبرد معاصر،‌ دولت‌های ۱۷ کشور اروپایی که اکثر آنها عضو اتحادیه اروپا هستند ضمن انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی از این رژیم خواستند به سیاست شهرک‌سازی‌ها و اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان در شرق بیت‌المقدس پایان دهد.

طبق گزارش روزنامه هاآرتص، دیپلمات‌های ۱۷ کشور اروپایی شامل انگلیس، فرانسه، اسپانیا و هلند «مخالفت شدید خودشان را با سیاست شهرک‌سازی اسرائیل» اعلام کرده و به ویژه درباره تخلیه اجباری خانواده‌های فلسطینی در سیلوان، شیخ جراح و بیت‌المقدس هشدار دادند.

در بیانیه نمایندگان این ۱۷ کشور آمده است: «اینکه مسئولان اسرائیلی قصد دارند در ماه رمضان سیاست‌های تخریب در شرق بیت‌المقدس را ادامه دهند بسیار نگران‌کننده است.»

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو