قصاص مجازات قتل با کلاشنیکف


قصاص مجازات قتل با کلاشنیکف

پسر جوان که در اقدامی انتقام‌جویانه دوستش را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال گذشته با گزارش قتل پسر جوانی با شلیک ۴ گلوله آغاز شد. با حضور مأموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد که مقتول به نام شهرام از سوی فردی که سوار بر خودروی پژو ۴۰۵ بوده هدف گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده است.

مأموران در نخستین گام با رصد دوربین‌های مداربسته پلاک خودرو را پیدا کرده و مشخص شد متعلق به زنی میانسال است. اما وقتی به اداره پلیس احضار شد گفت: روز حادثه خودرو در اختیار پسرم بوده است. به این ترتیب پسر وی بازداشت شد و در تشریح ماجرا گفت: روز حادثه از محله مان رد می‌شدم که دوستم کریم را دیدم. او قبلاً در یک درگیری زخمی شده بود و چند هفته‌ای در بیمارستان بود.

کریم از من خواست تا او را به خانه شان برسانم. قبول کردم و روی صندلی عقب نشست، اما دقایقی بعد در خیابان شهرام را دیدیم. ناگهان کریم از داخل ساکی که همراهش بود اسلحه‌ای بیرون آورد و به شهرام شلیک کرد و بعد هم من از ترسم به سرعت از محل حادثه گریختم و او را به خانه شان رساندم و رفتم. من بی‌گناهم و نقشی در این جنایت نداشتم.

وقتی کریم بازداشت شد به قتل شهرام اعتراف کرد و گفت: یک ماه قبل سرموضوعی با شهرام اختلاف پیدا کردیم و او با چاقو مرا تا پای مرگ برد. وقتی از بیمارستان بیرون آمدم تصمیم گرفتم انتقام بگیرم به همین خاطر یک اسلحه کلاشنیکف به مبلغ ۲۰ میلیون تومان خریدم و همیشه همراهم بود تا اینکه آن روز شهرام را دیدم و او را کشتم.

پس از اعترافات متهم و تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه مادر قربانی درخواست قصاص کرد. سپس کریم به جایگاه رفت و گفت: من قصدم کشتن شهرام نبود و فقط می‌خواستم او را ادب کنم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، کریم را به قصاص و راننده خودرو را به خاطر معاونت در قتل به ۲۵ سال حبس محکوم کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس