مجوز وزارت دفاع برای تولید انواع خودروهای سبک و سنگین لغو شد


مجوز وزارت دفاع برای تولید انواع خودروهای سبک و سنگین لغو شد

بهارستان نشینان با اکثریت آرا بند مربوط به مجوز مجلس به وزارت دفاع برای مشارکت در ساخت انواع خودرو سبک و سنگین پس از اخذ مجوز را از لایحه بودجه ۱۴۰۲ حذف کردند.

مجوز وزارت دفاع برای تولید انواع خودروهای سبک و سنگین لغو شد

به گزارش راهبرد معاصر، ادامه رسیدگی به رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال 1402 در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 24 اسفند ماه) قرار دارد که در ادامه برخی از مصوبات بودجه‌ای نمایندگان را می‌خوانیم:

* تخفیف 50 درصدی حق انشعاب آب، برق و گاز برای مدارس و خوابگاه‌های متأهلی خیرساز

نمایندگان مردم در مجلس وزارتخانه‌های نفت و نیرو را مکلف کردند تا به مدارس و خوابگاه‌های متأهلی که حداقل 50 درصد آنها توسط خیرین ساخته شده، تا 50 درصد تخفیف برای حق انشعاب، توسعه شبکه و حق وصل کنتور آب، برق ، گاز و فاضلاب ارائه کنند.

همچنین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه بودجه را حذف کردند که در آن دولت مکلف به اختصاص سهام به فرزندان متولد 1402 شده بود.

* مجوز مجلس به بانک مرکزی برای فروش ارز حذف شد

علاوه بر این در این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند مربوط به مجوز مجلس به بانک مرکزی برای فروش ارز به نرخ حداکثر دو درصد (2%) کمتر از میانگین نرخ ارز صادراتی را از بودجه حذف کردند.

* لغو مجوز وزارت دفاع برای تولید انواع خودروهای سبک و سنگین

در ادامه بهارستان نشینان با اکثریت آرا بند مربوط به مجوز مجلس به وزارت دفاع برای مشارکت در ساخت انواع خودرو سبک و سنگین پس از اخذ مجوز را از لایحه بودجه 1402 حذف کردند.

* معافیت رده‌های بسیج از پرداخت حق انشعاب برق، آب و گاز لغو شد

همچنین با موافقت نمایندگان، بند مربوط به معافیت کلیه رده‌های بسیج مستضعفین از پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب و عوارض شهرداری را از بودجه 1402 حذف شد.

* مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف تا پایان شهریور تمدید شد

با تصویب مجلس مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف تا پایان شهریورماه سال آینده تمدید شد.

* پرداخت 100 میلیون تومان به هر مسجد از بودجه حذف شد

همچنین در این جلسه نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان بند مربوط به پرداخت 100 میلیون تومان به هر مسجد را از لایحه بودجه 1402 حذف کردند.

* حذف بند مربوط به تشکیل صندوق توسعه‌ گردشگری از بودجه

نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان بند مربوط به تشکیل صندوق توسعه‌ گردشگری از لایحه بودجه 1402 را حذف کردند.

* معافیت رده‌های بسیج از پرداخت حق انشعاب برق، آب و گاز لغو شد

وکلای ملت با حذف بند مربوط به معافیت کلیه رده‌های بسیج مستضعفین از پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب و عوارض شهرداری را از بودجه 1402 موافقت کردند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل