روابط ایران و کشورهای عربی افزایش می‌یابد


روابط ایران و کشورهای عربی افزایش می‌یابد

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس گفت: سفر شمخانی به امارات قطعاً منجر به افزایش دوستی‌ها و روابط بین ایران و کشورهای عربی می‌شود و نقش آمریکا را در منطقه کمرنگ می‌کند.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با مهر، درباره سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به ابوظبی، اظهار داشت: قطعاً همسایگان ما می‌توانند تأثیر بسیار خوبی روی مراودات ما داشته باشند و لازم است با آنان ارتباطات گسترده‌ای داشته باشیم که سفر شمخانی به امارات در این راستا تعریف می‌شود.

وی بیان کرد: حل اختلافات میان عربستان و جمهوری اسلامی ایران اتفاقی بسیار مهم بود و باید اختلافات ما با کشورهایی چون بحرین و امارات هم حل شود، چرا که تقویت ارتباط با کشورهای منطقه بسیار مهم است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر شمخانی به امارات قطعاً منجر به این می‌شود که دوستی‌ها و روابط بین ایران و کشورهای عربی افزایش یابد و نقش آمریکا را در منطقه کمرنگ می‌کند و باعث ثبات اقتصادی هم برای ما می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر تقویت روابط با کشورهای منطقه بسیار مهم است و تأثیر خودش را در بهبود وضعیت اقتصادی کشور هم خواهد گذاشت. این در حالی است که در دولت روحانی چنین چیزی را شاهد نبودیم و همه ظرفیت‌ها فقط صرف موضوع برجام شده بود.

حسینی کیا تاکید کرد: کشورهای غربی نشان دادند قابل اعتماد نیستند و بر همین مبنا دولت رئیسی همه فرصت و روابط دیپلماتیک خود را برای ارتباط با کشورهای غربی و احیای برجام نگذاشت. دولت سیزدهم بخشی از ظرفیت خود را برای احیای برجام گذاشته اما از سایر مناطق دنیا هم غافل نشده است.

وی گفت: اختلافات ما با برخی از کشورهای عربی عمیق و ریشه‌دار نیست و سرویس‌های جاسوسی غرب و صهیونیست‌ها باعث ایجاد اختلافاتی میان کشورهای منطقه شدند، چرا که آنان نمی‌خواهند در دنیای اسلام یکپارچگی وجود داشته باشد. بر این اساس تعامل و رفع اختلافات کشورهای منطقه برای غربی‌ها و صهیونیست‌ها مطلوب نیست و از این موضوع عصبانی هستند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعاً اختلافات میان ایران و امارات و ایران و بحرین هم حل خواهد شد، چرا که آنان به خوبی می‌دانند جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر است و خواهان و نیازمند تقویت ارتباط با ما هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید