مجازات سنگین برای یک زوج در پی قتل مرد نیکوکار


مجازات سنگین برای یک زوج در پی قتل مرد نیکوکار

مرد معتاد به کمک همسرش پیرمردی خیر را با انگیزه اخاذی گروگان گرفت و به قتل رساند. 1 حوادث 1401/12/25

پیرمرد خیر، قربانی گروگانگیری مرگبار زوج معتاد


زن و شوهری معتاد که از حسن نیت مرد خیر ثروتمند سوءاستفاده کرده و او را به طرز دلخراشی به قتل رسانده‌اند با درخواست اولیای دم از سوی دادگاه به قصاص محکوم شدند.

این زوج معتاد با این بهانه که قصد ترک اعتیاد دارند و کمک می‌خواهند مرد ثروتمند را به تله کشاندند و او را ابتدا ربودند و سپس به قتل رساندند.

یک سال قبل جوانی به پلیس گزارش داد پدرش گم شده است. او که به شدت مضطرب بود گفت: پدرم برج‌ساز و خیری خوشنام در شهر قم است. او صبح به محل کارش رفت اما دیگر بازنگشت. گوشی موبایلش خاموش است و ما همه جا را دنبال او گشته‌ایم. حالا نگران او هستیم.

در حالی که تلاش برای افشای راز ناپدید شدن مرد خیر آغاز شده بود ماموران گشت فرودگاه امام خمینی در حال گشت‌زنی در محدوده استحفاظی‌شان به یک پژو ۲۰۶ مشکوک شدند که یک زن و مرد داخل آن در حال درگیری بودند. ماموران به راننده ایست دادند اما راننده به سرعت خودرو افزود و در جهت خلاف اتوبان حرکت کرد.

تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد تا سرانجام ماموران خودرو ۲۰۶ را متوقف کردند. زوج جوان به ماموران گفتند به خاطر اختلاف خانوادگی با یکدیگر درگیر شده‌اند؛ اما ماموران در بازرسی خودرو به جسد یک پیرمرد روی صندلی عقب برخوردند که دست و پایش با طناب بسته شده بود. مرد راننده مدعی شد متوفی پدرش است؛ اما وقتی جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد، روشن شد جسد متعلق به مرد خیری است که روز قبل خانواده‌اش ناپدید شدن او را به پلیس اعلام کرده بودند.

به این ترتیب زن و مرد جوان بازداشت شدند. آنها به گروگان گرفتن مرد خیر با انگیزه اخاذی از خانواده‌اش و خالی کردن حساب بانکی‌اش اعتراف کردند.

با افشای ماجرا برای این زوج کیفرخواست صادر و پرونده‌شان به منظور رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و آنها در دادگاه از خود دفاع کردند.

در ابتدای جلسه فرزندان قربانی درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس مرد ۳۵ ساله به نام آریا در جایگاه متهم ایستاد و اتهام قتل را پذیرفت.

او گفت: مدتی بود به دام اعتیاد افتاده و به هروئین معتاد بودم. زندگی‌ام تباه شده و کارم را از دست داده بودم. همسرم پیرمرد خیر را می‌شناخت و او مدتی بود به ما کمک مالی می‌کرد. آخرین بار همسرم با او صحبت کرده و از او خواسته بود تا پول بدهد و مرا به کمپ ترک اعتیاد ببرد. آن روز قرار بود پیرمرد و همسرم مرا به کمپ ترک اعتیاد ببرند که نقشه گروگانگیری به ذهنم رسید.

آریا ادامه داد: در حالی که پیرمرد سوار ماشین شده بود تا همراه همسرم مرا به کمپ ترک اعتیاد ببرند به رویش چاقو کشیدم و با تهدید دست و پایش را با طناب بستم و او را روی صندلی عقب ماشین نشاندم. به زور و تهدید رمز کارت عابر بانکش را از او گرفتم و می‌خواستم حساب بانکی‌اش را خالی کنم. برای اینکه پیرمرد سر و صدا نکند چند پتو روی سر او کشیدم. من قصد داشتم با خانواده‌اش تماس بگیرم و در ازای آزادی پیرمرد از آنها اخاذی کنم. حتی می‌خواستم از پیرمرد اقرارنامه‌ای بگیرم و دست به اخاذی بزنم.

آریا درباره نحوه کشته شدن پیرمرد گفت: غروب شده و ما به قم رسیده بودیم که من و همسرم به یک رستوران رفتیم و با کارت عابربانک پیرمرد غذا خوردیم. سپس بنزین زدیم و چون خسته شده بودیم در ماشین خوابیدیم؛ اما صبح روز بعد وقتی بیدار شدیم متوجه شدیم پیرمرد جان سپرده است. باور کنید ما قصد کشتن او را نداشتیم و گمان می‌کنم او به خاطر گرمازدگی جان سپرد.

زن جوان وقتی روبه‌روی قضات ایستاد، اتهام مشارکت در قتل را نپذیرفت.

او گفت: مقتول را از قبل می‌شناختم. او به من کمک مالی می‌کرد. با او صحبت کرده و گفته بودم خودم و همسرم معتاد هستیم. قرار بود برای ترک اعتیاد شوهرم به ما کمک کند و همسرم را به کمپ ترک اعتیاد ببریم؛ اما در بین راه همسرم یکباره تصمیم به گروگانگیری گرفت. شوهرم به روی پیرمرد چاقو کشید و دست و پایش را با طناب بست و او روی صندلی عقب ماشین گذاشت. شوهرم می‌خواست با خانواده او تماس بگیرد و از آنها پول میلیونی اخاذی کند؛ اما یکباره متوجه شدیم پیرمرد نفس نمی‌کشد. من که عصبانی شده بودم می‌خواستم از ماشین پیاده شوم. به همین خاطر با شوهرم درگیر شدم؛ اما ماموران گشت پلیس فرودگاه امام خمینی سر رسیدند و ما را بازداشت کردند. من در قتل پیرمرد دستی نداشتم.

سپس وکیل اولیای دم به دفاع پرداخت و گفت: این زوج با تزریق مواد بیهوشی به قربانی او را کشته‌اند اما حالا با دروغگویی قصد دارند مرگ را اتفاقی جلوه دهند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده آریا را به قصاص و همسرش را به خاطر معاونت در قتل به 25 سال زندان محکوم کردند. قضات دادگاه هر کدام از متهمان را به خاطر مشارکت در آدم‌ربایی به هشت سال زندان و به جرم سرقت از قربانی به 15 ماه زندان محکوم کردند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام