یورش دوباره صهیونیست‌ها به کرانه باختری


یورش دوباره صهیونیست‌ها به کرانه باختری

رسانه‌های فلسطینی امروز از بازداشت شماری از فلسطینیان در کرانه باختری توسط نظامیان اشغالگر صهیونیستی و همچنین هتاکی مجدد شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی خبر دادند.

یورش دوباره صهیونیست‌ها به کرانه باختری

به گزارش راهبرد معاصر، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند و طی این یورش تعدادی از فلسطینیان را بازداشت کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، نظامیان صهیونیستی از شمال کرانه باختری دو برادر فلسطینی را بازداشت و منازل آن‌ها را مورد بررسی و تفتیش قرار دادند.

نطامیان رژیم صهیونیستی همچنین به خانه‌ای در غرب رام‌الله یورش بردند و محتویات آن را بررسی کردند.صهیونیست‌ها همچنین در جنوب کرانه باختری یک جوان 30 ساله را بازداشت کردند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی اعلام کردند که گشتی های رژیم صهیونیستی به همراه لودر به روستای «دیرعمار» در غرب رام الله یورش بردند تا منزل یک فلسطینی را تخریب کنند.

از سوی دیگر شهرک نشینان صهیونیست به یک خانواده در روستای « دیر جریر» در شرق رام الله در کرانه باختری یورش بردند و گوسفندان آن ها را دزدیدند.

برخی از شهرک نشینان صهیونیستی نیز با چوب، قمه و سنگ به خانواده ای در اطراف این روستا حمله کرده و آن ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

شمار زیادی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی نیز به روستای العراقیب در صحرای اشغالی النقب یورش برده و چادرها و خانه های فلسطینیان را تخریب کردند.این روستای فلسطینی نشین که رژیم صهیونیستی آن را به رسمیت نمی شناسد برای 214 بار تخریب می شود.

رژیم صهیونیستی اولین بار 27 جولای سال 2010 اقدام به تخریب این روستا کرد. 22 خانواده فلسطینی در روستای العراقیب زندگی می کنند و جمعیت آن حدود 800 نفر است.

رسانه‌های خبری همچنین اعلام کردند که اشغالگران صهیونیست تک تیراندازهای خود را بر بالای برخی ساختمانها در منطقه شرقی شهر نابلس مستقر کرده اند.

در جریان نبرد میان رزمندگان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در شهر نابلس در شمال کرانه باختری که بامداد امروز رخ داد، 3 نظامی صهیونیست زخمی شدند.

از سوی دیگر ده‌ها شهرک نشین صهیونیست امروز پنجشنبه نیز تحت حمایت نظامیان رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی یورش برده و شروع به انجام رفتارهای تحریک‌آمیز کردند.

از زمان اشغال قدس در سال 1967، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی دروازه باب المغاربه را تحت کنترل خود درآورده و از این طریق شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر به صورت روزانه به آن یورش می‌برند در حالی‌که مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

صهیونیست‌های اشغالگر هر روزه به طور دسته جمعی و در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجد الاقصی می‌کنند.

هدف از این تجاوزات مستمر، زمینه سازی برای اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بین مسلمانان و یهودیان است تا در نهایت آنها بتوانند کنترل کامل این مسجد را به دست گرفته و در راستای یهودی سازی و تخریب آن و ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه‌های آن گام بردارند.

این درحالی است که دیشب نظامیان صهیونیست به تعدادی از ساختمان‌های منطقه الشرقیه شهر نابلس حمله‌ور شدند.

هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این یورش شبانه، 28 نفر از فلسطینیان مجروح و راهی بیمارستان شدند.

گردان‌های شهدای الاقصی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «رزمندگان ما به سمت نظامیان ارتش دشمن که به شهر نابلس یورش بردند، تیراندازی کردند».

منابع محلی فلسطین همچنین اعلام کردند که نظامیان صهیونیست در منطقه کفر کنا یورش برده و منازل شماری از فلسطینیان ساکن این منطقه را تفتیش کردند.

طی چند ماه اخیر یورش‌های نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری و بازداشت و به شهادت رساندن فلسطینیان شدت گرفته است.

گزارش نهادهای حقوقی فلسطینی حاکی از آن است رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 1300 فلسطینی را در قدس اشغالی و کرانه باختری بازداشت کرده است.

این آمار نشان می دهد که نظامیان صهیونیست از ابتدای 2023 تاکنون، حداقل 17 فلسطینی را در هر روز بازداشت کرده اند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان