قالیباف: مجلس و دولت باید بر تورم غلبه کنند


قالیباف: مجلس و دولت باید بر تورم غلبه کنند

رکنا سیاسی: رییس مجلس شورای اسلامی با توجه به وضعیت افزایش قیمت‌ها گفت: روند تورم با سرعت بالا می‌رود و به گونه‌ای است که قدرت خرید عملا کاهش یافته لذا ما و دولت باید بر تورم غلبه داشته باشیم.

به گزارش رکنا، محمدباقر قالیباف صبح جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد زرند ایرانیان در شهرستان زرند در جمع خبرنگاران افزود: نیروهای پیمانکاری و رسمی این کارخانه از حقوق خود گلایه مندی داشتند و به آنان حق می دهیم.

وی اظهارداشت: هر چند حقوق نسبت به ۲ سال قبل افزایش یافته‌ است اما قدرت خرید کاهش یافته و این موضوع کارگران کل کشور در صنایع مختلف است.

قالیباف تاکید کرد: حتما باید به گونه ای عمل کنیم که کارگران حداقل پا به پای تورم بتوانند زندگی کنند.

وی بیان کرد: در محیط کاری زرند که سختی کار و آلودگی محیطی وجود دارد باید حقوق بهتر دیده شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت تولید فولاد در کشور و افق های پیش رو گفت: بخش فولاد از صنایع مهم، پیشرفته و صادراتی کشور است که سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن تولید داریم و در حال بررسی و برنامه ریزی برای تولید بالاتر از مرز ۵۰ میلیون تن در آینده هستیم.

وی افزود: استفاده از معادن و جلوگیری از صادرات مواد خام در اولویت‌های برنامه مجلس و دولت قرار دارد.

تجدید نظر در جانمایی صنایع

قالیباف در ادامه تاکید کرد: به نظر می رسد در مکان یابی، نحوه استقرار فولادها، زنجیره تولید و ارزش افزوده آنها در ادامه بحث تولید باید تجدیدنظری جدی داشته باشیم.

وی افزود: تولید فولاد در برنامه پنج ساله هفتم و در سیاست گذاری درازمدت به عنوان یک مجموعه پیشران در اولویت قرار دارد که باید به آن توجه کنیم.

قالیباف گفت: یکی از فرصت های بزرگ کشور و مهمتر از گاز و نفت، حوزه معادن است که باید به نحو مناسب به آن توجه شود.

رییس مجلس شورای اسلامی صبح جمعه وارد کرمان شد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شهرستان زرند در شمال این استان رفت.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟