کاهش محوبیت نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی


کاهش محوبیت نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

تازه ترین نظرسنجی یک شبکه تلویزیونی رژیم اسرائیل نشان دهنده کاهش شدید محبوبیت حزب راست افراطی است؛ به طوری که اگر همین الان انتخابات پارلمانی برگزار شود، ائتلاف نتانیاهو اکثریت خود در پارلمان را از دست خواهد داد.

کاهش محوبیت نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش راهبرد معاصر، طبق نظرسنجی جدیدی که کانال تلویزیونی 12 رژیم صهیونیستی انجام داده است، مشخص شد اکثریت صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی فلسطین معتقدند که کابینه «یائیر لاپید»، نخست وزیر قبلی رژیم صهیونیستی از کابینه فعلی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم این رژیم بیشتر به نفع صهیونیست‌ها بوده و برای آن‌ها کار کرده است.

بر اساس این نظرسنجی، شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که «کدام کابینه بهتر برای عموم اسرائیلی‌ها کار کرد؟»، 48 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی به کابینه یائیر لاپید رای مثبت دادند، در مقابل تنها 38 درصد به کابینه نتانیاهو رای دادند. در پاسخ به سوالات اقتصادی نیز 45 درصد شرکت کنندگان به کابینه قبلی و 39 درصد به کابینه فعلی بنیامین نتانیاهو رای دادند.

در حوزه امنیتی 42 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی به عملکرد کابینه فعلی بنیامین نتانیاهو رای دادند و گفتند که از کابینه قبلی عملکرد بهتری دارد، در حالی که 39 درصد در حوزه امنیتی به کابینه یائیر لاپید رای دادند و 19 درصد اظهار داشتند که اطلاعی ندارند.

سؤال دیگری که در این نظرسنجی مطرح شد این بود که «در صورت بروز بحران در قانون اساسی، رئیس ستاد ارتش، روسای موساد، رئیس شاباک (امنیت داخلی) و کمیسر پلیس باید به دستورات دادگاه عالی گوش کنند یا دولت؟» که 40 درصد شرکت کنندگان پاسخ داده بودند که رؤسای دستگاه‌های امنیتی باید به دستورات دادگاه عالی گوش کنند و 40 درصد نیز معتقدند که باید دستورات دولت را اجرا کنند و 20 درصد نیز پاسخ داده‌اند که «نمی‌دانیم».

بر اساس این نظرسنجی اگر انتخابات امروز برگزار شود حزب لیکود، سه کرسی را از دست خواهد داد و مجموعا جناح راست افراطی 58 کرسی و مخالفان این حزب افراطی 62 کرسی به دست خواهد آورد.

تظاهرات و تحرکات اعتراضی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو در داخل اراضی اشغالی فلسطین، این هفته وارد هفته دوازدهم شده و رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند که تظاهرات اسرائیلی‌ها در اعتراض به پروژه تغییر قضایی است که ائتلاف جدید کابینه راست‌افراطی به ریاست نتانیاهو آن را تصویب کرده است. شمار مشارکت کنندگان در این اعتراضات طی روزهای گذشته برای نخستین بار از مرز نیم میلیون نفر نیز عبور کرد که بیانگر گستردگی عرصه تظاهرات‌ها می‌باشد./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات