آمادگی استقبال از امام زمان(عج) را در خود ایجاد کنیم


آمادگی استقبال از امام زمان(عج) را در خود ایجاد کنیم

رهبر شیعیان بحرین تأکید کرد: لازم است با تبعیت از رهبری معظم که در عصر غیبت پرچم عدالت را بر دوش دارند آمادگی استقبال از امام عصر (عج) را در خود ایجاد کنیم.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: آیت الله شیخ عیسی قاسم در همایش «سفیران آفتاب» که با حضور شیعیان کشورهای عربی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با بیان اینکه وقتی حقیقت اسلام را درک کردیم باید تطبیق اسلام واقعی در عمل قابل مشاهده باشد، اظهار کرد: بعد از شناخت کامل اسلام، باید بتوانیم اسلام اصیل را به طور عینی در زندگی‌های فردی و اجتماعی پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه امت اسلامی در شرایط مشکلات و سختی‌ها و گرفتاری‌ها قرار داشتند تا به عصر امام خمینی(ره) رسیدیم، گفت: ایشان برای احقاق حق، مقابل باطل و طاغوت ایستادند و شهید و جانباز دادند تا جبهه حق علیه باطل پیروز شد و این از حوادثی بود که به نوعی بیانگر مقابله حق برابر کل کفر و طاغوت به شمار می رود.

رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه امامت و حکومت داری اسلامی قبل از ظهور در حضرت امام خمینی(ره) و پس از آن در نایب بر حق ایشان مصداق عینی پیدا کرده است، تصریح کرد: لازم است با تبعیت از رهبری معظم که در عصر غیبت پرچم عدالت را بر دوش دارد آمادگی استقبال از امام عصر (عج) را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ما منتظر آن امامی هستیم که با نصرت و مدد الهی و با تمام روح متصل به خداوند قرار است، ظهور کرده و در این شرایط که انسان از فطرت و اخلاقیات دور شده است در این عالم به قدرت الهی زمین را پر از قسط و عدالت می کند و انتظار برای ظهور آن امام(ع) ارزشمند است.

آیت الله عیسی قاسم تاکید کرد: غیبت امام عصر(عج) به علت نوع انحرافاتی بود که در بین مسلمانان اتفاق افتاد و در غیبت کبری خورشیدی پرنور که همه ذرات عالم به آن نیازمند هستند، در پرده غیبت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به خاطر جریان غیبت دو گروه درعالم پدیدار شدند، اضافه کرد: گروه نخست خراسانی‌ها و یمانی‌ها بودند که یار اسلام شدند و گروه دوم سفیانی‌ها که ضد اسلام شدند.

رهبر شیعیان بحرین اضافه کرد: در این جنگ اگر کفر پیروز شود، تمام زندگی انسان‌ها آثار کفر را به خود خواهد دید و اگر حق و عدالت پیروز میدان باشد حتی در قلوب و افکار عالمیان آثار عدالت و صفات خوب تجلی پیدا خواهد کرد.

وی ابراز کرد: در عالم هستی بعد از اینکه حکومت حق و عدالت فراگیر شد همه انسان‌ها به ظرفیت خاصی از درک معارف در بعد مادی و معنوی می رسند و در این عالم به اذن خدا به توانمندی‌های بسیاری دسترسی پیدا می کنند.

آیت الله عیسی قاسم در ادامه بیان کرد: در عصر غیبت باید از نایب امام(ع) و کسی که در مسیر و خط امام(ع) است و در جبهه حق و عدالت قرار دارد اطاعت و فرمانبری داشته باشیم و اگر در اینجا بتوانیم با رهبر حکومت اسلامی همراهی خوبی داشته باشیم درک امام عصر(عج) برای ما مقدر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید اسلام اصیل را به خوبی بشناسیم چرا که اسلام واقعی دارای نشانه‌هایی است و نباید اسلام واقعی را با اسلام‌های التقاطی مخلوط کنیم، افزود: باید در این مسیر ثابت قدم باشیم تا رسیدن به عصر ظهور حضرت(عج) فرماندهی در دست مومنان باشد.

رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد: اگر بخواهیم در برابر گمراهی‌ها نفاق و کج روی‌های فعلی جهان ایستادگی کنیم لازم است که از رهبری عزیز تبعیت کرده تا گمراه نشویم.

وی با تاکید بر اینکه انسان با درک واقعیت ظهور و باور ظهور امید به عدل و عدالت را ترویج خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اکنون در حکومت اسلامی با عنایت خاص صاحب الزمان(عج) عدالتی محقق شده است و باید از فرامین مقام معظم رهبری اطاعت کنیم چرا که این مسیر منتهی به ظهور حضرت(عج) می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!