اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی از اهداف اصلی جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی است


اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی از اهداف اصلی جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی  است

سلیمان پور گفت: هدف از برگزاری جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت‌(ع) است.

سعید سلیمان پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت‌(ع) برگزار می شود.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی افزود: تا به امروز 36 اثر ارسال شده که از این تعداد 26 اثر داخلی از شهرهای ارومیه، مشهد، سراب، مراغه، مرند، قم، سلماس و ماکو و 7 اثر از کشورهای خارجی آذربایجان، ترکیه و عراق ارسال شده است.

وی ادامه داد: پرداختن به سیره و معارف رضوی، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارت‌نامه امام رضا‌(ع)، فضائل، مناقب و مدایح رضوی، پرداختن به احادیث و روایات رضوی و همچنین سیره و معارف مرتبط با حضرت فاطمه معصومه‌(س) از محور‌های این دوره از جشنواره است.

سلیمان‌پور افزود: ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا‌(ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه ازطریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ برای انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی و حمایت از شاعران مذهبی و آیینی در حوزه زبان‌های غیرفارسی از اهداف این جشنواره است.

دبیر علمی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی گفت: هر شاعر مجاز به ارسال حداکثر 5 اثر به دبیرخانه جشنواره است و شاعران مقیم خارج از کشور می‌توانند آثار خود را به همراه فرم تقاضای شرکت، به رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در محل زندگی خود تحویل داده، یا از طریق فضای مجازی به نشانی الکترونیکی دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری اجازه دارد که آثار دریافتی را در قالب مجموعه شعر و با درج نام شاعر منتشر کند.

پایان پیام/566

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!