از برگزاری کاروان «شادی پیمایی» تا برپایی 15 ایستگاه صلواتی در 15 شهر و منطقه استان


از برگزاری کاروان «شادی پیمایی» تا برپایی 15 ایستگاه صلواتی در 15 شهر و منطقه استان

حرکت کاروان «شادی پیمایی»، ایجاد موکب در محل حرکت کاروان، اجرای مسابقه و اهداء ۷۰ هدیه، زیارت آل یاسین، دعای فرج و ایجاد ایستگاه های صلواتی بخشی از برنامه‌های نیمه شعبان در مراسم روز نیمه شعبان در یاسوج خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، معاون فرهنگی بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه نشست شورای اداری این استان، گفت: سالروز نیمه شعبان و تولد امام زمان (عج) در سال ۱۴۰۱ برابر با تاریخ چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه است که برنامه های این روز با تجمع در محل امام زاده عبدالله در شهر یاسوج آغاز می شود و با قرائت دعای عهد امام زمان(عج) و پذیرایی در این مکان برنامه شادی پیمایی از این محل آغاز می شود.


حجت الاسلام محمد جواد جعفری مهر اظهار کرد: شادی پیمایی در خیابان جمهوری تا خیابان مصلی ادامه دارد و در انتهای همین خیابان تجمع و سخنرانی توسط آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری صورت می گیرد.


وی ادامه داد: چنانچه در این روز هوا بارانی باشد برنامه های سخنرانی و اهداء ۷۰ جایزه به شرکت کنندگان در مسابقه و قراعت سرود فرمانده در حسینیه ثارالله به عمل می آید.


معاون فرهنگی بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: همه برنامه های دهه مهدویت از هفتم تا هفدهم در مرکز استان اجرا می شوند و همچنین جشن ها و برنامه هایی در همه شهرهای استان هم خواهیم داشت.


وی خواستار اهتمام جدی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی در زمینه ‌سازی برگزاری جشن‌های مردمی نیمه شعبان شد و تصریح کرد: صدا و سیما، رسانه‌های خبری، فضای مجازی و شبکه‌های مجازی زمینه مناسبی برای پرداختن به فرهنگ انتظار و تبیین مهدویت با زبان رسا، هنر و ادبیات مطرح کنند.


جعفری مهر حرکت کاروان «شادی برپایی»، ایجاد موکب در محل حرکت کاروان، اجرای مسابقه و اهداء ۷۰ هدیه، زیارت آل یاسین، دعای فرج و ایجاد ایستگاه های صلواتی بخشی از برنامه‌های نیمه شعبان در مراسم روز نیمه شعبان در یاسوج خواهد بود.


معاون فرهنگی بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۵ محل در ۱۵ شهر تحت عنوان ۱۵ شعبان آذین بندی و ایستگاه های صلواتی برپا می شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران با سرکشی از ۱۵ خانواده معزز شاهد و ایثارگر از این خانواده های معظم دلجویی می کند.


وی با بیان اینکه نمایشگاه محصولات مهدوی با ۵۰ عنوان کتاب در محل برگزاری جشن نیمه شعبان دایر می شود، گفت: سپاه پاسداران در هر شهر استان در شب نیمه شعبان اقدام به نورافشانی می کند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس