سرنوشت متفاوت این چهار بازیکن/ قانون پرسپولیس: بمان و بجنگ و ستاره شو


سرنوشت متفاوت این چهار بازیکن/ قانون پرسپولیس: بمان و بجنگ و ستاره شو

بازیکنانی که با تیم صعود کننده به فینال 2018 سرنوشت عجیب و جالبی را دنبال کرده‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در فصلی که کمتر کسی انتظار موفقیت آنها را به واسطه محرومیت نقل و انتقالاتی و کمبود بازیکن داشت، در نهایت یکی از تاریخی‌ترین اتفاقات خود را رقم زد. صعود به فینال آسیا و قهرمانی در لیگ برتر.

برانکو ایوانکوویچ تنها یک قدم با جدایی از پرسپولیس فاصله داشت و این تیم که با محرومیت نقل و انتقالاتی و جدایی ستاره‌هایش مواجه شده بود، در آستانه یک فروپاشی بزرگ قرار داشت. اما پروفسور سرخ‌ها ماند و در فصلی که در بیشتر مقطع آن کمتر از 15 بازیکن در دسترس داشت، یکی از تاریخی‌ترین اتفاقات را با حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در لیگ به نام خود کرد.

با این حال سرنوشت چهار بازیکن این تیم تصویر طی سالیان اخیر جالب توجه بوده است؛ گادوین منشا، سیامک نعمتی، آدام همتی و حمید طاهرخانی.

گادوین منشا در آن مقطع بعد از جدایی مهدی طارمی به گلزن قابل اعتماد و البته پرحاشیه برانکو ایوانکوویچ تبدیل شده بود. با این حال هنرنمایی او در جدال با الدحیل و در شرایطی که هواداران نیز از صعود ناامید شده بودند، یک اتفاق ویژه را برای او و سرخ‌ها رقم زد. او یکی پس از دیگر مدافعان الدحیل را کنار زد و با عبور از دروازه‌بان الدحیل تیر خلاص را زد تا پرسپولیس راهی مرحله نیمه نهایی شود. در دیدار نیمه نهایی نیز او در آزادی بار دیگر گل کاشت و اینبار با یک پاس گل دیدنی، سرخ‌ها را به فینال فرستاد. منشا اما سرنوشت عجیبی را بعد از آن دنبال کرد. او در تصمیمی جنجالی در ادامه راهی استقلال شد و البته تنها نیم فصل پیراهن آبی را تاب آورد و بعد از آن به لیگ امارات رفت. حضور این مهاجم نیجریه‌ای در امارات و تیم عجمان نیز نیم فصل به طول انجامید تا او به لیگ ایران و تیم گل گهر سیرجان بازگردد و اینبار در قامت گلزن شماره یک امیر قلعه نویی ظاهر شود و در پایان فصل نیز آقای گلی را جشن بگیرد. با این حال او در فصل بعد بار دیگر به خاطر حواشی که دنبال می‌کرد از لیست قلعه نویی خارج شد تا راهی دیگر تیم کرمان شده و اینبار با پیراهن نارنجی‌پوشان مس رفسنجان برای محمد ربیعی در قامت گلزن ظاهر شود. اوضاع در فصل بیست و دوم اما به کام او نبود و منشا بیش از نیمی از فصل را در ناکامی برای گلزنی سپری کرد و حتی پنالتی‌ها نیز نتوانست طلسم او را باز کند. با این حال منشا اکنون شرایط بهتری را نسبت به ابتدای فصل دنبال می‌کند و باید دید شرایط در لیگ بعدی برای او به چه شکل خواهد بود.

سرنوشت متفاوت این چهار بازیکن/ قانون پرسپولیس: بمان و بجنگ و ستاره شو

اما سیامک نعمتی؛ بازیکنی که به واسطه تعصب ویژه‌اش به پیراهن پرسپولیس که هیچ وقت از ابراز آن کوتاهی نکرده به محبوبیتی ویژه نزد هواداران این تیم دست یافته است. او با گلزنی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و اولین صعود تاریخی به فینال آسیا جزیی از تاریخ سرخ‌ها شده است. هرچند در فینال با یک تصمیم احساسی و اخراج در ژاپن، شرایط را در بازی برگشت برای تیم نیمه جان برانکو ایوانکوویچ سخت‌تر کرد.

سرنوشت متفاوت این چهار بازیکن/ قانون پرسپولیس: بمان و بجنگ و ستاره شو

نعمتی در فصول گذشته در بیشتر پست‌ها برای پرسپولیس به کار گرفته شده است اما تعدد بازیکنان در نیم فصل اول و نیمکت نشینی مداوم باعث شد تا یحیی گل محمدی مجوز جدایی او را در نقل و انتقالات زمستانی بدهد و تنها دقایقی کوتاه با این تصمیم بزرگ فاصله داشت. نعمتی اما علیرغم پیشنهاداتی که داشت در نهایت ترجیح داد بماند و بجنگد. حتی اگر با بی مهری و بی تفاوتی در بازگشت مواجه شود. اتفاقی که باعث شد حتی در بازگشت دوباره تصمیم برای تمرینات اختصاصی را نیز بپذیرد و رفته رفته خود را به تمرینات گروهی برساند. نعمتی در اصفهان و جدال حساس جام حذفی برابر سپاهان اما بغض فرو خورده خود را با گلزنی به نمایش گذاشت و بار دیگر توانست اعتماد رفته را نسبت به خود جلب کرده و به ششمین فصل حضورش در این تیم تداوم بخشد و بعید به نظر می‌رسد حالا حالاها قصد خارج کردن پیراهن شماره هشت این تیم را داشته باشد.

آدام همتی نیز دیگر بازیکن این تصویر است؛ نوه هنرمند معروف و تحت حمایت کامل سعید راد. تا جایی که حتی باعث شد سعید راد در مقطعی که کارلوس کی روش در اختلاف با برانکو ایوانکوویچ، انتقاداتی تند و عجیب نسبت به وی داشته باشد، واکنش جنجالی به سرمربی وقت تیم ملی نشان دهد. همتی در روزهایی که پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه بود، توانست کم و بیش برای سرخ‌ها به میدان برود و درست در روزی که کی روش منتقد وی نشان داده بود، با گلزنی برای این تیم در روز سخت، پاسخ آن را بدهد. همتی اما بعدتر مجبور به جدایی از این تیم شد و مسیر حضور در لیگ آذربایجان که به بازیکنان ایرانی روی خوش نشان داده را در پیش گرفت و پیراهن سومقاییت را بر تن کرد. اما اکنون از او خبری در دست نیست و بعید نیست راهی کانادا شده باشد و سرنوشت جدیدش را دنبال کرده باشد.

سرنوشت متفاوت این چهار بازیکن/ قانون پرسپولیس: بمان و بجنگ و ستاره شو

حمید طاهرخانی به عنوان یکی از جوانترین بازیکنانی که فرصت حضور در ترکیب پرسپولیس را به دست آورده، آینده روشنی برای خود متصور بود و این انتظاری بود که هواداران تیم نیز می‌کشیدند. بازیکنی که با سختی زیاد به جایگاهی بزرگ رسیده بود و از کیفیت فنی بالایی نیز برخوردار بود که این امیدواری دور از انتظار نیز نباشد. با این حال طاهرخانی با همان سرعتی که پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده بود و بازوبند تیم‌های رده ملی را در دست داشت، مسیر نافرجامی را دنبال کرد. او بعد از مدتی راهی لیگ دسته دوم ایران شد و پیراهن شهرداری بندرعباس را پوشید و در ادامه نیز راهی لیگ دسته‌های پایین و آماتور اسپانیا شد. با این حال شرایط به کام او نشد تا در بازگشت به لیگ ایران مدتی دور از میادین باشد و در سرنوشتی عجیب تیمی را خواهان خود نبیند. با این حال او اکنون راهی خیبر خرم آباد شده و زیر نظر فراز کمالوند رفته رفته به دنبال بازگشتی بزرگ به لیگ سطح اول است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طالع بینی سال اژدها / خصوصیات متولدین سال اژدها + فیلم