یازدهمین هفته تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در فلسطین اشغالی


یازدهمین هفته تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در فلسطین اشغالی

معترضان به سیاست‌های کابینه و طرح اصلاحات قضایی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، برای یازدهمین هفته متوالی در فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

یازدهمین هفته تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در فلسطین اشغالی

به گزارش راهبرد معاصر، تظاهرات‌ها در فلسطین اشغالی علیه طرح کابینه نتانیاهو برای اصلاحات قضائی از شامگاه شنبه در سراسر فلسطین اشغالی آغاز شده است.

این یازدهمین هفته است که این تظاهرات در روز شنبه در سراسر شهرهای فلسطین اشغالی برگزار می‌شود.

در تل‌آویو معترضان در میدان «دیزنگوف» تجمع کرده‌اند و قصد دارند به سمت «خیابان کاپلان» حرکت کنند. روزنامه جروزالم‌پست گزارش‌ داده در تل‌آویو چندین خیابان به دلیل تظاهرات مسدود خواهند بود.

پیش از این نیز از ابتدای آغاز اعتراضات بی سابقه علیه نتانیاهو، صدها نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که دیگر حاضر به ماندن در ارتش نیستند.

با تمامی این اعتراضات که وارد سومین ماه خود شده است، اما کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، دوشنبه شب (۱۳ مارس)، پس از چندین ساعت مناقشه، در قرائت اول خود، با ۶۱ رأی موافق و ۵۱ رأی مخالف با لایحه اصلاح قضائی مد نظر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم موافقت کرد. لایحه اصلاحات قضایی برای تصویب نهایی و اجرا، نیازمند، دو قرائت دیگر در کنست است.

در مقابل معترضان خواستار توقف پروسه تصویب آن در پارلمان هستند زیرا این لایحه از دید آن‌ها نوعی «کودتا» است زیرا از اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد. به گفته آن‌ها نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

این در حالی است «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی پیشتر درباره فروپاشی این رژیم هشدار داده و گفته بود: «ما به سمت نقطه بی‌بازگشت در حرکت هستیم. باید از اصلاحات قضایی دست برداریم»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!