افزایش شدید فعالیت نهنگ‌های ADA با وجود بازار نزولی؛ آیا وقت خرید کاردانو است؟


افزایش شدید فعالیت نهنگ‌های ADA با وجود بازار نزولی؛ آیا وقت خرید کاردانو است؟

بر اساس گزارش وب سایت U.Today در روز 16 اسفند 1401، مدتی است فعالیت نهنگ‌ها در شبکه کاردانو افزایش یافته و حجم خرید و فروش این رمز ارز شدیدا صعودی شده است. این سیگنال صعودی در حالی دیده شده که کل مارکت کریپتوکارنسی مدت‌ها است در یک روند نزولی طولانی و طاقت‌فرسا گیر افتاده و افزایش فشارها از سوی دولت ایالات متحده آمریکا روزبه‌روز وضعیتش را بدتر می‌کند. اما آیا این اتفاق می‌تواند سیگنالی برای خرید ارز دیجیتال ADA باشد؟

طبق گزارش یوتودی، میزان معاملات ADA به 23 میلیارد واحد رسیده که با در نظر گرفتن وضعیت کلی بازار عجیب به نظر می‌رسد! از طرفی دیگر، رمز ارز بومی بلاک چین کاردانو طی سه هفته اخیر حدود 22 درصد ارزشش را از دست داده است. با این حال فعالیت سنگین نهنگ‌ها می‌تواند نشانه‌ای از عملکرد خوب احتمالی طی روزها و هفته‌های پیش‌رو باشد.

متاسفانه میزان فعالیت‌های مربوط به دیفای، هنوز داخل شبکه کاردانو زیاد نیست و از رقبا بسیار پایین‌تر است. اما رویکرد پروژه در این زمینه هم مشابه همیشه است؛ توسعه‌دهنده به طور آهسته ولی پیوسته مشغول کار روی ویژگی‌های مربوط به DeFi است، چیزی که سبب شده تعداد بیشتری توسعه‌دهنده رفته‌رفته آن را به عنوان بلاک چین محبوبشان به منظور ساخت پروتکل‌های دیفای انتخاب کنند. این رویکرد مثبت سرمایه‌گذاران را به آینده Cardano و البته رشد قیمت ADA امیدوار و به خرید ارز کاردانو برای کسب سود در آینده نزدیک تشویق می‌کند.

ساخت اولین استیبل کوین در شبکه کاردانو

استیبل کوین‌ها یا رمز ارزهای پایدار مبتنی بر دلار آمریکا، با اختلاف زیاد از بقیه ارزهای دیجیتال حتی بیت کوین و اتریوم، بیشترین میزان استفاده و حجم معاملات را دارند، به طوری که حتی افراد فاقد هر گونه علاقه به سرمایه‌گذاری در این شکل جدید دارایی، به میزان زیادی از آن‌ها در تبادلات مالی روتین خود استفاده می‌کنند. علت، ثابت و بدون نوسان بودن قیمت آن‌ها است، به طوری که تحت هر شرایطی یک 1 دلار ارزش خواهند داشت.

کاردانو تا کنون از وجود آن‌ها بی‌نصیب بوده است. به عنوان نمونه‌ای از رقبای این شبکه که ساخت و مبادله استیبل کوین‌ها کمک بسیار زیادی به رشد آن کرده باید به ترون اشاره کنیم. این بلاک چین موفقیتش را تا حد زیادی مدیون این اتفاق است. با توجه به همین موضوع Cardano به سمت فعال کردن رمز ارزهای پایدار بر بستر خود قدم برداشته است. تا کنون چند رمز ارز این چنینی در زنجیره راه‌اندازی شده‌اند که مهمترین آن‌ها دی‌جد (DJED) بوده است.

افزایش شدید فعالیت نهنگ‌های ADA با وجود بازار نزولی؛ آیا وقت خرید کاردانو است؟

دی‌جد در دسته‌بندی ارزهای دیجیتال باثبات الگوریتمی قرار می‌گیرد. انتقادهای زیادی نسبت به آن‌ها، به دلیل شکست چند پروژه، وارد می‌شود، اما چارلز هاسکینسون بنیان‌گذار کاردانو عقیده دارد با درس گرفتن از رمز ارزهای شکست‌خورده قبلی، هرگز اتفاقی مشابه برای DJED رخ نخواهد داد، و تبدیل به یکی از موفق‌ترین و پراستفاده‌ترین استیبل کوین‌های بازار خواهد شد. از آن جایی که رمز ارزهای دارای قیمت همیشه ثابت میزان استفاده زیادی دارند، میزان فعالیت را در زنجیره‌های پشتیبانی‌کننده از آن‌ها افزایش می‌دهند، و این عاملی مثبت برای یک بلاک چین و مخصوصا تاثیرگذار روی قیمت ارز دیجیتال اختصاصی آن است.

علت علاقه نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران به خرید کاردانو

کاردانو از نظر فنی چیزی از رقبای خود کم ندارد، و حتی میزان فعالیت‌های توسعه‌دهندگان روی آن در مقایسه با بسیاری از بلاک چین‌های رقیب بیشتر است. با این حال، این همه فعالیت هنوز دستاوردی نداشته است؛ سهم آن از دیفای بسیار پایین بوده و نسبت به مابقی رقبای اتریوم مخصوصا خود اتریوم TVL بسیار کمتری دارد. با این حال، Cardano و ارز دیجیتال ADA یک نقطه قوت دارند که سازندگان بقیه شبکه‌های مبتنی بر زنجیره بلوکی و رمز ارزها یا از آن غافل مانده یا موفقیت زیادی در کسبش نداشته‌اند.

کاردانو خیلی خوب توانسته یک جامعه بزرگ و وفادار برای خود بسازد. اغلب فعالان این جامعه شامل سرمایه‌گذاران، توسعه‌دهندگان و حتی مشارکت‌کنندگان در پروژه‌های ساخته‌شده روی آن، به کاردانو احساس وفاداری دارند، و صرفا برای کسب سود به اینجا نیامده‌اند. به همین دلیل در بدترین شرایط بازار هم رمز ارز آدا معمولا کمتر از مابقی آلت کوین‌ها سقوط می‌کند.

این برای کاردانو یک برگ برنده است. برای درک بهتر آن، اتفاقی که در نیمه دوم سال 2022 برای اصلی‌ترین رقیبش رخ داد را در نظر بگیرید. بعد از فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس به عنوان بزرگترین حامی شبکه بلاک چین سولانا، حتی توسعه‌دهندگان هم آن را ترک کردند. این در حالی است که تاثیر ورشکستگی FTX، به خاطر داشتن مقدار زیادی رمز ارز SOL و تلاش برای فروش آن‌ها به منظور پس دادن بدهی‌های خود، صرفا روی ارز دیجیتال بومی سولانا بود و شبکه از نظر فنی متحمل هیچ آسیبی نشده بود. موارد مشابه متعددی می‌توان نام برد که کاربران، شامل سرمایه‌گذاران و خریداران عادی یا توسعه‌دهندگان، بعد از حادثه‌ای بزرگ یا کوچک به جای حمایت از پروژه آن را بدرود گفته‌اند.

آقای چارلز هاسکینسون نقش مهمی در این دستاورد داشته است. کاربران به او ایمان داشته و حرف‌هایش را باور دارند. دقیقا به همین دلیل با وجود عقب ماندن Cardano از بیشتر رقبا، به صحبت‌های امیدوارکننده چارلز هاسکینسون دل بسته‌اند و به آینده روشن پروژه ایمان دارند.

آموزش چگونگی خرید ارز دیجیتال کاردانو

رمز ارز اختصاصی کاردانو با نماد آدا (ADA) شناخته می‌شود، و تقریبا همه صرافی‌های داخلی و خارجی امکان مبادله آن را میسر می‌کنند. برای پیدا کردن بستری مناسب به منظور خرید و فروش رمز ارز کاردانو نیازی به سخت‌گیری نیست؛ اجباری برای یافتن بهترین و کاملترین صرافی ارز دیجیتال وجود ندارد. کافی است یک صرافی رمز ارز مناسب نظیر بیت 24 با کارمزد صفر، سرعت تسویه بالا (آنی) و پشتیبانی قوی پیدا کنید.

بعد از ورود به وب سایت یک پلتفرم مبادله رمز ارزها با پشتیبانی از آدا، فرآیند ثبت نام خود را در آن تکمیل کنید. وب سایت‌‌های معتبر از شما می‌خواهند تا احراز هویت را هم انجام بدهید که به معنی ارسال تصویری از چهره خوده، یک دست‌نوشته حاوی اشاره به قوانین مجموعه، کارت بانکی و کارت ملی است تا اطلاعات داده‌شده در مرحله ساخت حساب ثابت شوند. بعد از آن می‌توانید به سادگی کپی – پیست کردن آدرس کیف پول خود و سپس انجام تسویه حساب، رمز ارز مورد نظرتان را دریافت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان