روش تهیه دسر سارای سارماسی با پودر نارگیل


روش تهیه دسر سارای سارماسی با پودر نارگیل

دسر سارای سارماسی یک دسر شیک و مجلسی است. اگر به دسر های ترکیه ای علاقه دارید این رسپی خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه دسر سارای سارماسی

دسر سارای سارماسی یکی از دسرهای خوشمزه ترکیه‌ای است که با عطر و طعم بی نظیری که دارد یک دسر مناسب و شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله روش تهیه دسر سارای سارماسی در ادامه با سایت آموزشی دلگرم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

آرد سفید ۱ لیوان
شکر ½ لیوان
شیر ۱ لیتر
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چایخوری
گلاب ۲ قاشق غذا خوری
کره ۳۰ گرم
خامه فرم گرفته ۲۰۰ گرم
پودر نارگیل یک و نیم لیوان

روش تهیه دسر سارای سارماسی با پودر نارگیل

طرز تهیه دسر سارای سارماسی
مرحله اول

برای تهیه دسر سارای سارماسی در ابتدا کف سینی یا قالب ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر را با کره یا روغن مایع چرب کنید و کامل با پودر نارگیل بپوشانید، طوری که جای خالی در ظرف باقی نماند، سپس ظرف را کنار بگذارید.

مرحله دوم

حالا برای آماده کردن محلبی ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آرد سبک شود و بعد پودر نشاسته را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید تا بافت مواد کاملا یکدست و صاف شود.

نکته: برای شکلاتی کردن محلبی به ‌جای نشاسته از پودر کاکائو استفاده کنید.

مرحله سوم

حالا در ظرفی مناسب شیر سرد را بریزید و آرد و نشاسته را کم‌کم روی شیر الک کنید و همزمان، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و آرد گلوله نشود و بافت نرمی به وجود آید.

مرحله چهارم

سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید و شکر را اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا یکدست و غلیظ شود، می‌توانید کمی گلاب را هم در این مرحله اضافه کنید.

مرحله پنجم

وقتی مخلوط به غلظت فرنی رسید، حرارت را خاموش کنید، بعد وانیل و کره ذوب شده را اضافه کنید و تند و تند هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی پیدا کنند.

مرحله ششم

حالا محلبی داغ را روی پودر نارگیل داخل سینی بریزید و با قاشق یا پالت کاملا آن را پخش و یکدست کنید و به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد و سفت شود.

مرحله هفتم

بعد از این‌که محلبی کاملا خودش را گرفت از یخچال بیرون بیاورید و روی آن را با یک لایه خامه وانیلی یا شکلاتی فرم گرفته بپوشانید و با پالت یا لیسک صاف و یکدست کنید.

نکته: به جای خامه فرم گرفته از شیر سرد و کرم شانتی یا پودر خامه استفاده کنید‌.

روش تهیه دسر سارای سارماسی با پودر نارگیل

مرحله هشتم

حالا می‌توانید به دلخواه خودتان روی خامه از انواع مغزی‌های پودر شده مثل گردو، پسته، خلال بادام یا شکلات چیپسی استفاده کنید و دوباره در یخچال بگذارید یک شب تا صبح بماند.

مرحله نهم

وقتی که دسر کاملا سفت شد از یخچال بیرون بیاورید و با یک چاقوی تیز ابتدا با یک برش طولی آن را نصف کنید و سپس برش‌های نواری یک اندازه با عرض ۵ تا ۶ سانتیمتر دهید.

مرحله دهم

حالا نوار‌های تشکیل شده را به آرامی و با کمک یک کاردک از گوشه کمی بلند کنید و با دست کم‌کم رول کنید و پودر نارگیل بپاشید تا داخل رول‌ها کاملا به نارگیل آغشته شود.

نکته: به جای پودر نارگیل می‌توانید از پودر بیسکوئیت ساده یا شکلاتی یا پودر کاکائو استفاده کنید.
حتماً بخوانید:
روش تهیه دسر سارای سارماسی با پودر نارگیل

طرز تهیه دسر گلابی داغ به ۵ روش + عکس

دسر گلابی پخته و داغ از دسرهای پرطرفداری است که بیشتر در مهمانی های شام سرو می شود. البته این دسر خوشمزه می تواند میان وعده مناسبی برای کودکان و…

مرحله یازدهم

سپس رول‌ها را داخل ظرف مناسب بچینید و با پودر پسته، خرده‌های گردو، خلال بادام و یا دانه‌های انار و برش‌هایی از میوه ‌های تازه مثل موز و توت‌فرنگی تزیین کنید. در آخر رول‌های دسر سارای سارماسی را که تزئین کرده‌اید به عنوان یک دسر خوشمزه و شیک سرو کنید.

منبع : پانا مگ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403