وضعیت آب و هوا و جاده ها، امروز 28 اسفند 1401 / هشدار زرد هواشناسی برای هر 31 استان کشور: احتمال بارش‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد / کاهش محسوس دما در هفته جاری؛ مسافران تجهیزات لازم به همراه داشته باشند / ترافیک سنگین در مسیر‌های منتهی به شما


وضعیت آب و هوا و جاده ها، امروز 28 اسفند 1401 / هشدار زرد هواشناسی برای هر 31 استان کشور: احتمال بارش‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد / کاهش محسوس دما در هفته جاری؛ مسافران تجهیزات لازم به همراه داشته باشند / ترافیک سنگین در مسیر‌های منتهی به شما

هواشناسی از سردتر شدن هوا در روزهای آینده خبر داده و از مردم خواسته تا در صورت مسافرت، لباس گرم همراه داشته باشند. پلیس راه هم از ترافیک شدید به ویژه در مسیرهای منتهی به شمال خبر داده است. به گزارش «انتخاب»، سرهنگ‌ پیمان کرمی رییس پلیس راه...

وضعیت آب و هوا و جاده ها، امروز 28 اسفند 1401 / هشدار زرد هواشناسی برای هر 31 استان کشور: احتمال بارش‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد / کاهش محسوس دما در هفته جاری؛ مسافران تجهیزات لازم به همراه داشته باشند / ترافیک سنگین در مسیر‌های منتهی به شما

هواشناسی از سردتر شدن هوا در روزهای آینده خبر داده و از مردم خواسته تا در صورت مسافرت، لباس گرم همراه داشته باشند. پلیس راه هم از ترافیک شدید به ویژه در مسیرهای منتهی به شمال خبر داده است.

به گزارش «انتخاب»، سرهنگ‌ پیمان کرمی رییس پلیس راه البرز از ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال در محدوده جغرافیایی استان البرز خبرداد و از مسافران خواست با احتیاط رانندگی کنند.

سرهنگ‌ پیمان کرمی روز یکشنبه اظهار کرد: این ترافیک در خط جنوبی جاده کرج- چالوس از محدوده شهرستانک تا نساء و در آزادراه تهران - شمال از تونل شماره ۱۸ تا شهرستانک سنگین است .

وی اضافه کرد: همچنین ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج -قزوین محدوده مهرویلا و پل فردیس نیمه سنگین گزارش شده است؛ همچنین ترافیک در خط شمالی آزادراه تهران - کرج - قزوین در برخی مقاطع پرحجم است.

کرمی گفت: با شروع سفرهای نوروزی ، مسافران ضمن رعایت سرعت مطمئنه قبل از سفر از وضعیت راه ها مطلع شوند.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: باتوجه به ناپایداری هوا و بارش برف و باران به ویژه در جاده کرج - چالوس ریزش سنگ و کوه متصوراست و مسافران درحاشیه جاده توقف نکنند.

وی گفت: در نوروز امسال تیم های پلیس محسوس و نامحسوس با استقرار در تمام محورهای ارتباطی استان البرز وضعیت ترافیکی را رصد خواهند کرد ضمن آنکه از ظرفیت دوربین های هوشمند برای ثبت تخلفات رانندگی کمک گرفته می شود.

وی افزود: تمام ظرفیت های لازم برای کاهش تصادف ها و ایمنی جاده ای مردم و مسافران در نظر گرفته شده و ۹۰ تیم محسوس و نامحسوس فعال هستند.

رییس پلیس راه البرزیادآورشد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

جاده چالوس از سمت شمال به طرف کرج بسته شد

سرگرد محمد احمدی فرمانده پلیس راه کندوان گفت: محور ارتباطی پرتردد چالوس - کرج به خاطر ترافیک پرحجم از سمت شمال به جنوب بسته شد.

سرگرد محمد احمدی روز یکشنبه افزود: به علت استقبال چشمگیر مسافران نوروزی و ترافیک پرحجم در استان البرز به طول حدود هشت کیلومتر به منظور تخلیه بار ترافیکی برابر هماهنگی‌های به عمل آمده با پلیس فراجا و مرکز کنترل مدیریت راه‌های کشور حوالی ساعت ۸.۳۰ امروز محور کرج - چالوس محدوده کندوان از شمال به جنوب بسته شد.

وی اظهار کرد: هم اینک در نقاطی از محدوده کندوان این مسیر ارتباطی از جمله سیاه بیشه، کف هزار چم و شهر مرزن آباد شاهد ترافیک زنجیره‌ای هستیم و امیدوارم با ممنوعیت تردد از مرزن آباد به سمت کرج این بار ترافیکی تخلیه و تردد خودرو‌ها به حالت عادی و روان برگردد.

مصرف روزانه بنزین ۱۰ میلیون لیتر از مصرف متوسط فراتر رفت
همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، روز جمعه (۲۶ اسفندماه) بالغ بر ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد. مصرف ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در یک شبانه‌روز، نسبت به متوسط مصرف روزانه بنزین کشور در سال ۱۴۰۱ به‌میزان بیش از ۱۰ میلیون لیتر افزایش را نشان می‌دهد.

هشدار زرد هواشناسی برای هر ۳۱ استان کشور: احتمال بارش‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز برای ۳۱ استان هشدار سطح زرد آب‌گرفتگی، طغیان رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آیند‌ه‌نگری سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور در استان‌های واقع در نوار غربی بارش‌ها آغاز شد که در استان‌های ایلام، کرمانشاه و کردستان بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت. دوشنبه دامنه‌های فعالیت سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، شمال غرب و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران و شرق سمنان بوده که در این مناطق احتمال رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهد بود.

در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران روی می‌دهد. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور را فرا می‌گیرد.

روز سه‌شنبه اول فروردین 1402 در شمال شرق خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال قزوین، البرز، تهران، مازندران و شرق گیلان بارندگی‌ها شدید خواهد بود. روز چهارشنبه در شمال سمنان،‌ خراسان شمالی، شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و جنوب کرمان رگبار،‌ رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

سامانه بارشی روز پنجشنبه سوم فروردین در شرق کشور فعال بوده که در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش‌ها شدید است. همچنین در این روز با عبور امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در استان‌های واقع در این مناطق افزایش ابر،‌ رگبار باران و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی و چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد همراه با کاهش نسبی دما 5 تا 7 درجه‌ای پیش بینی می‌شود. آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد گاهی همراه با وزش باد شدید به‌تدریج افزایش ابر پیش بینی شده است.

شهرداری تهران: طرح ترافیک از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین اجرا نمی‌شود
سید مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اعلام کرد که طرح کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک در ایام نوروز ۱۴۰۲ اجرا نمی شود.

سید مجتبی شفیعی درباره اجرای طرح ترافیک پایتخت در ایام نوروز گفت: طرح کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک در ایام نوروز ۱۴۰۱ اجرا نخواهد شد و تنها تا روز ۲۸ اسفندماه طبق روزهای عادی در محدوده‌های مشخص شده اجرا می‌شود.

جاده چالوس از ساعت ۱۲ امروز به سمت شمال یک‌طرفه شد
سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اعلام کرد که جاده چالوس از ساعت ۱۲ ظهر امروز به سمت شمال یک‌طرفه خواهد شد.

سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به حجم بالای تردد در جاده چالوس، اظهارکرد:‌ در روزهای اخیر شاهد افزایش حجم سفر در اکثر محورهای مواصلاتی بودیم و در این میان محور چالوس و آزادراه تهران - شمال یکی از محورهایی بود که تردد بالایی در آن انجام شد.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته، استان مازندران، دارای بیشترین تراکم خودروی ورودی به این استان بود، گفت: همچنان نیز شاهد ورود مسافران به این استان هستیم که بخشی از آن از طریق جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود. در همین راستا نیز با توجه به حجم بالای تردد در این محور تصمیم بر آن شد که جاده چالوس از ساعت ۱۲ ظهر امروز یکشنبه، ۲۸ اسفند در مسیر جنوب به شمال یک طرفه شود. بر این اساس خودروهایی که قصد تردد در مسیر شمال به جنوب این محور را دارند تا ساعات پایانی امشب امکان تردد از این محور آزادراه شمال - تهران را نخواهند داشت.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه محدودیت‌ اعمال شده در جاده چالوس در آزادراه تهران - شمال نیز اعمال شده است، گفت: در همین راستا در زمان یکطرفه بودن محور چالوس، آزادراه تهران - شمال نیز یکطرفه خواهد بود.

شیرانی درباره احتمال یکطرفه شدن محور هراز نیز گفت:‌ در صورت افزایش حجم تردد در محور هراز تمهیدات لازم برای یکطرفه شدن آن اتخاذ شده است، اما تاکنون تصمیمی برای یکطرفه شدن هراز گرفته نشده و تردد در هر دو مسیر این محور انجام می‌شود.

وی از مسافران نوروزی خواست که با برنامه‌ریزی و با رعایت این نکته که ممکن است سفرشان بیشتر از حد معمول طول بکشد، وارد جاده شوند. در حین سفر حتما استراحت کرده و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب‌و آلودگی جدا پرهیز کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

کاهش محسوس دما در هفته جاری/ مسافران تجهیزات لازم به همراه داشته باشند
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا آخر هفته جاری شاهد کاهش محسوس دما در کشور خواهیم بود که شدت این کاهش دما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی و در روز پنجشنبه در نیمه شرقی کشور خواهد بود که مجددا توصیه می شود مسافرین لباس گرم به همراه خود داشته باشند.

«فریبا گودرزی» اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی از امروز شاهد آغاز بارش ها در مناطق غربی کشور خواهیم بود که در ایلام، کرمانشاه و کردستان بارش ها از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود، بر همین اساس به مسافرین که قصد عزیمت به این مناطق را دارند توصیه می شود قبل از حرکت وسایل گرمایشی را با خود به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه گستره این سامانه بارشی فردا به علاوه بر مناطق غربی کشور به دامنه های جنوبی البرز خواهد رسید، افزود: فردا برای استان های البرز، قزوین، تهران و شرق سمنان بارش پیش بینی می شود که در مناطق مستعد این بارش ها به صورت تگرگ خواهد بود. همچنین با شمالی شدن جریانات آب و هوایی در دریای خزر شاهد بارش باران در استان های مازندران و گیلان خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیشتر مناطق کشور شاهد بارش باران خواهند بود تصریح کرد: از فردا تا آخر هفته جاری شاهد کاهش محسوس دما در کشور خواهیم بود که شدت این کاهش دما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی و در روز پنجشنبه در نیمه شرقی کشور خواهد بود که مجددا توصیه می شود مسافرین لباس گرم به همراه خود داشته باشند.

گودرزی در تشریح وضعیت آب و هوای تهران گفت: از روز دوشنبه شاهد بارش های بهاری در پایتخت خواهیم بود.

وی سردترین نقاط کشور را شهر کرد با هفت درجه زیر صفر، بولداجی در اصفهان ۶ درجه زیر صفر و بویین و میاندشت چهار درجه زیر صفر اعلام کرد.

بارش باران در برخی جاده‌های استان‌های غربی
تردد جاده ای کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه کرج- قزوین خبر داد.

رضا روشنی کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور به بیان وضعیت ترافیکی راه‌های شمالی کشور برای امروز یکشنبه۲۸ اسفندماه پرداخت و اظهار کرد: در محور های چالوس مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا نساء و محدوده های سه راهی دیزین و سیاه بیشه، هراز مسیر(جنوب به شمال) محدوده پلور و آزادراه تهران – شمال مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۸ تا انتهای مسیر ترافیک سنگین و در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) تردد روان است . همچنین محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

کارشناس مرکز مدیریت راه های کشور در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی سایر محورها بیان کرد:در آزادراه کرج – قزوین محدوده های مهرویلا و گلشهر ترافیک سنگین گزارش شده است.

به گفته روشنی بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، خوزستان، کردستان و کرمانشاه آغاز شده است.

وی افزود: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود.

شهرداری: تهران خلوت شد/ بنا به آمار خروجی‌های شهر، سفر‌های تهرانی‌ها آغاز شده
حمید برادران مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: سفرهای نوروزی تهرانی ها به سمت شهرها آغاز شده است و بر اساس مشاهدات دوربین‌های نظارت تصویری از سطح شهر، تهران خلوت شده است.

حمید برادران روز یکشنبه در خصوص وضعیت ترافیکی پایتخت اظهار کرد: امروز ترافیک نسبتا روانی در شهر تهران جریان دارد و بنا به آماری که از خروجی های شهر تهران داریم سفرهای تهرانی ها به سمت شهرهای خودشان آغاز شده است.

وی افزود: امروز جریان روانی را در شبکه معابر تهران می بینیم و اتفاق خاصی را در صبحگاه امروز نداشتیم، گره های ترافیکی محدودی در بزرگراه نواب، ورودی تونل توحید و بزرگراه حکیم و قسمتی از بزرگراه یادگار امام مشاهده شده است.

برادران تاکید کرد: شهروندان تهرانی باتوجه به کاهش ترافیک در سطح شهر تهران از افزایش بی مورد سرعت خودداری کنند همچنین در زمان خستگی رانندگی نکنند و زمان سفرهای خود را به سمت شهرهای شمال مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر مسیرهای هراز و فیروزکوه و بزرگراه تهران-شمال جریان روان تردد را داریم اما مسیر چالوس ترافیک است.

پلیس: در ۴ روز اول سفر‌های نوروزی ۱۷۶ نفر فوت کردند
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از فوت ۱۷۶ نفر در چهار روز نخست سفرهای نوروزی در کشور خبر داد و گفت: براساس جدیدترین آمارهای طرح نوروزی از ابتدای طرح از ۲۴ تا ۲۷ اسفند این تعداد مرگ به ثبت رسیده است.

سرهنگ احمد شیرانی درباره آمارهای مربوط به طرح نوروزی اظهار داشت: در این بازه زمانی، ۱۸ هزار و ۴۹۴ مورد تصادف خسارتی و سه هزار و ۹۲ مورد تصادف جرحی نیز در جاده‌های مواصلاتی کشور رخ داده است.

به گفته وی، از ابتدای اجرای طرح نوروزی از ۲۴ تا ۲۷ اسفند همچنین چهار هزار و ۱۱۶ نفر از هموطنان به دلیل وقع تصادف جاده‌ای مصدوم و مجروح شدند.

وی تعداد تصادف فوتی در این مدت را ۱۵۱ فقره عنوان کرد و ادامه داد: براثر وقوع این تعداد تصادف در جاده‌ای کشور ۱۷۶ نفر از هموطنان تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

سرهنگ شیرانی درباره تعداد بیشترین تردد استانی نیز توضیح داد و گفت: در استان‌های تهران، مازندران، البرز، فارس و اصفهان در این مدت به ترتیب بیشترین تردد استانی در این ایام تعطیلات نوروزی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کمترین تردد استانی نیز مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد بوده است، افزود: بیشترین وقوع تصادفات فوتی در استان‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان، سیستان بلوچستان و اصفهان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وضعیت جاده‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام