تاثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر کاهش احتمال مرگ زودهنگام زنان


تاثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر کاهش احتمال مرگ زودهنگام زنان

یک بررسی جدید نشان می دهد که اجتناب از مصرف گوشت قرمز، لبنیات و غذاهای فرآوری شده به نفع سبزیجات، میوه ها، آجیل، روغن زیتون فوق بکر و غلات کامل برای قلب یک زن مفید است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان استرالیایی به این نتیجه رسیدند زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای که حاوی حبوبات، ماهی و صدف، پیروی می‌کنند به نظر می‌رسد خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و مرگ زودرس در آنها تا حدود ۲۵٪ در مقایسه با زنان دیگر کمتر است.

دکتر «آنوشریا پانت»، محقق ارشد از دانشگاه سیدنی استرالیا، خاطرنشان کرد: «بیماری قلبی علت اصلی تقریباً ۳۵ درصد از کل مرگ و میر زنان در سراسر جهان است.»

در این بررسی، محققان در مجموع ۱۶ مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند که همه آنها بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۲۱ انجام شده بودند.

سیزده مورد از مطالعات در اروپا یا ایالات متحده انجام شده بود. در مجموع، آنها مزایای بالقوه رژیم غذایی مدیترانه ای برای سلامت قلب را در بین بیش از ۷۲۲۰۰۰ زن بالغ ارزیابی کردند.

هیچ یک از زنان در زمان شروع مطالعات علائم بیماری قلبی نداشتند. آنها به طور متوسط حدود ۱۳ سال برای شروع بیماری قلبی ردیابی شدند و در این مدت شرکت کنندگان عادات غذایی خود را نیز گزارش دادند.

تیم تحقیق متوجه شد زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کنند، در مقایسه با زنانی که عادات غذایی آن‌ها کمتر شبیه رژیم غذایی مدیترانه ای بود، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی و ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در نتیجه هر نوع بیماری بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا