12 اثر در اولین جشنواره کتاب سال مهدوی برگزیده شدند


12 اثر در اولین جشنواره کتاب سال مهدوی برگزیده شدند

دوستار گفت: در اولین جشنواره کتاب سال مهدوی، ۱۲ اثر از ۱۵۰ اثر ارسالی به دبیرخانه، برگزیده معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد دوستار- دبیر هیئت امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان- امروز(چهارشنبه، ۱۰ اسفند) در اولین جشنواره کتاب سال مهدوی و پایان‌نامه‌های برتر دانشگاهی کشور که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، موضوع مهدویت را از اشتراکات تمام ادیان در سراسر جهان و اما با رویکردهای مختلف دانست و گفت: در مکتب اسلام مهدویت یک اصل مهم است و از موضوعاتی است که باید به دلیل نگاه‌های متفاوت نسبت به مهدویت و آخرالزمان در مکاتب سراسر جهان که ممکن است باعث ایجاد شهباتی شود، مورد تبیین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امیدواری به جهان آینده در پرتو مهدویت شکل می‌گیرد افزود: مهدویت زندگی را پربار کرده و باعث ایجاد بینش مهدوی در افراد می‌شود که این بینش، نگرش مهدوی را ایجاد کرده و رفتار فردی در جامعه، رفتار مهدویت را شکل می‌دهد.

دوستار با اعلام اینکه رفتارهای مهدوی، جامعه را به سمت مهدویت سوق می‌دهند اظهارکرد: لازمه تحقق این امر، گفتمان‌سازی مهدویت در سبک زندگی همه آحاد جامعه است. پاسخگویی به ابهاماتی که به‌خصوص برای قشر جوان از طریق امپراطوری رسانه ایجاد می‌شود.

وی وظیفه دانشگاه را تجلی و تبیین این مسائل دانست و بیان کرد: چند سالی است دبیرخانه مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با کارکردهای متنوع تشکیل شده است و جشنواره‌های متعددی با متولی‌گری هر استان اجرا می‌شود که امسال گیلان میزبان همایش ملی گفتمان سازی مهدویت بود و سال آینده این همایش به‌صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امسال انتخاب کتاب سال و پایان‌نامه‌های برتر مقطع دکتری به دانشگاه آزاد گیلان واگذار شد اذعان کرد: ۱۵۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد و آثار مورد داوری قرار گرفت و در نهایت ۱۲ اثر برگزیده و امروز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان