آمار عجیب قربانیان تجاوز اوکراین به دونتسک در 7سال منتهی به جنگ!


آمار عجیب قربانیان تجاوز اوکراین به دونتسک در 7سال منتهی به جنگ!

مسئول دفتر حقوق بشر جمهوری خلق دونتسک در گزارشی از کشته شدن حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در این منطقه در نتیجه تجاوز اوکراین در بیش از ۷ سال اخیر خبر داد.

داریا موروزوا، مسئول دفتر حقوق بشر جمهوری خلق دونتسک در گزارشی برای شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشت که از جولای ۲۰۱۴ تا ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰، همزمان با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین)، تجاوز اوکراین به منطقه دونباس به مرگ ۴هزار و ۳۷۴ نفر و زخمی شدن حدود ۸هزار تن منجر شده است.

بر اساس اسناد منتشر شده در تارنمای دفتر حقوق بشر جمهوری خلق دونتسک، «از ابتدای جنگ جاری در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، در نتیجه تجاوز اوکراین به اراضی جمهوری دونتسک، ۴هزار و ۳۷۴ تن از جمله ۹۱ کودک کشته شده‌اند. همچنین حدود ۸هزار غیرنظامی با درجات و شدت مختلف، دچار جراحت شده که ۳۲۳ نفر از آنها کودک بوده و دست کم ۲۷ تن از این کودکان دچار نوعی معلولیت شده‌اند.

آمار عجیب قربانیان تجاوز اوکراین به دونتسک در 7سال منتهی به جنگ!

شورای امنیت سازمان ملل دیروز(جمعه) در یک رای‌گیری به سخنرانی «نکردن» مسئول دفتر جمهوری خلق دونتسک در نشستی درباره شرایط حقوق بشری در اوکراین رای موافقت داد.

چهار کشور روسیه، برزیل، غنا و چین به سخنرانی موروزوا رای مثبت و هشت کشور(آلبانی، انگلیس، مالت، آمریکا، فرانسه، سوئیس، اکوادور و ژاپن)رای مخالفت دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون