درآمدها و هزینه‌های بودجه سال 1402 قابل تحقق است


علیزاده معتقد است که بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ واقعی‌تر است و تلاش کرده‌ایم هزینه‌های پیش‌بینی‌شده تا آنجایی که می‌شود غیر قابل تحقق نباشد و امیدوار هستیم امسال کسری بودجه نداشته باشیم.

علی‌اکبر علیزاده ، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درخصوص آخرین وضعیت لایحه بودجه و دستاوردهای آن بیان کرد: یکی از برجستگی های اقدامات دولت در سال ۱۴۰۱ این بود که تقریباً تمام درآمدهای پیش بینی شده بودجه خود را در حوزه نفت، مالیات و سایر درآمدها محقق کرد و شاهد عملکرد مثبت بودیم.

وی افزود: از طرفی با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱ شاهد اولین بودجه ارائه شده از سوی دولت سیزدهم بودیم و چنین نتیجه‌ای را دیدیم، می‌توان گفت که این یک برگ زرین برای کارنامه دولت در اولین سال بودجه نویسی آن‌ها بود.علیزاده اظهارکرد: لذا با توجه به این عملکرد برای سال دوم عددهایی را در قالب لایحه بودجه به مجلس ارائه کردند که مجلس تمام تلاشش را کرد طوری آن‌ها را اصلاح کند که به واقعیت و تحقق نزدیک باشد.این نمایمده مجلس معتقد است که در سال ۱۴۰۲ اعداد بودجه واقعی و قابل تحقق است و در حوزه مالیات و حوزه فروش نفت به مشکل نخواهیم خورد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: کار مهمی که دولت در سال ۱۴۰۱ در حوزه مالیاتی انجام داد این بود که پایه‌های مالیاتی جدیدی تعریف نکرد بلکه تلاش کرد فرارهای مالیاتی را تا آنجایی که مقدور است متوقف کند که این هدف مهمی بود و مالیات‌ها صددرصد یا حتی بیش از ۱۰۰ درصد محقق شد.

او افزود: همچنین میزان معافیت‌های مالیاتی در قسمت‌هایی که در جهت سیاست‌های نظام است یعنی بخش تولید در سال گذشته پنج درصد بود و برای سال ۱۴۰۲ به ۷ درصد افزایش یافت و از طرف دیگر برای فرزند آوری نیز برنامه های مهمی داشتند و دارند. علیزاده گفت: نکته بسیار مهم در بودجه سال ۱۴۰۲ این است که معافیت مالیاتی حقوق از ۷ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد که کمک بسیار خوبی برای اقشاری است که در این محدوده حقوق می‌گیرند و این یک اقدام مهم و تاثیرگذار است.

درآمدها و هزینه‌های بودجه سال 1402 قابل تحقق است

نماینده مردم دامغان درمجلس خاطرنشان کرد: همچنین دولت تلاش کرد ناترازی بودجه را تا آنجایی که می‌شود کم کند و ما نیز در این راستا تمام تلاشمان را کردیم تا بار را از روی دوش دولت برداریم.عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز می‌کند که در این راستا به برخی از مجموعه‌ها اجازه داده شد که با تهاتر نفت بتوانند درآمدی که دولت باید به آن‌ها بدهد را کسب کنند و کاری را که دولت باید برای آن‌ها انجام دهد، خودشان انجام دهند که این کار باعث می‌شود ناترازی به بودجه اضافه نشود. علیزاده درانتها اظهارداشت: در مجموع به نظر من بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ واقعی‌تر است و ما تلاش کردیم هزینه‌های پیش‌بینی‌شده تا آنجایی که می‌شود غیر قابل تحقق نباشد و امیدوار هستیم امسال کسری بودجه نداشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط