فاز دوم پالایشگاه آبادان جلوه جلوگیری از خام فروشی است


فاز دوم پالایشگاه آبادان جلوه جلوگیری از خام فروشی است

آبادان - رئیس جمهور گفت: تکمیل و افتتاح فاز دوم پالایشگاه آبادان جلوه جلوگیری از خام فروشی و رشد فعالیت‌های دانش بنیان در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم افتتاح فاز دوم پالایشگاه آبادان اظهار کرد: امروز در حالی، فاز دوم پالایشگاه آبادان را افتتاح کردیم که این پروژه جلوه رشد تولید، توجه به فعالیت‌های دانش بنیان و جلوگیری از خام فروشی است.

وی افزود: در فاز دوم پالایشگاه آبادان از خام فروشی ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام جلوگیری صورت می‌گیرد. در این پروژه روزانه چهار میلیون لیتر بنزین و پنج میلیون لیتر گازوئیل در کشور تولید می‌شود و علاوه بر آن خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌های منطقه در فاز دوم پالایشگاه تأمین می‌شود.

رئیسی با اشاره به ۲۹ اسفند ماه روز ملی شدن صنعت نفت اظهار کرد: ملی شدن صنعت نفت روزی بود که دست بیگانگان از صنعت نفت ما کوتاه و انگلیسی‌ها از صنعت نفت ما اخراج شدند و کار به دست نیروهای توانمند ایرانی افتاد.

رئیس جمهور ادامه داد: یک زمانی یک کارشناس خبره انگلیسی گزارش می داد که با رفتن ما از صنعت نفت ایران، ایرانی ها نمی توانند نفت را استخراج و پالایش کنند ولی ایرانی ها ثابت کردند که می توانند صنعت نفت را اداره کنند و آمریکایی ها و انگلیسی ها که ۴۰ تا ۵۰ سال است که با تصور غلط می کنند فکر می کنند توانایی دانش متعلق به آنهاست، اشتباه می کنند.

پالایشگاه آبادان دیگری ساخته شد

رئیسی تصریح کرد: امروز در پالایشگاه آبادان جلو ارزشمند «ما می توانیم»، ما «می خواهیم» و «ما می دانیم» است. امروز جلوه خواستن، دانستن و توانستن را در آبادان دیدیم. در پالایشگاه آبادان که وارد شدم به من گفتند که آن طرف یک پالایشگاه ۱۰۰ ساله است و این طرف طرح پالایشگاهی که امروز افتتاح شد و ۱۰۰ درصد ایرانی است، قرار دارد. امروز من باید بگویم گه پالایشگاه دیگری همچون پالایشگاه نامدار آبادان به دست جوانان توانمند ایرانی ساخته شده است.

وی ادامه داد: ۳۴ درصد باقی مانده از فاز دوم پالایشگاه آبادان در این دولت تکمیل شد که یک کار جهادی و یک رکورد به شمار می رود. باید این قبیل کارهای جهادی ادامه پیدا کند و جوانان برومند ایرانی توانایی این کارها را دارند. امروز باید از خام فروشی در کشور جلوگیری کنیم و این از افتخارات این دولت است.

ادامه دارد.....

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا