چرا به مضمون نمایش اعتراض نشد/ پول حلال درآوردن خجالت ندارد


چرا به مضمون نمایش اعتراض نشد/ پول حلال درآوردن خجالت ندارد

اشکان درویشی در آخرین شب اجرای «فیش آباد» که به موضوع فیش‌های نجومی می پردازد از معترض نشدن مسئولان به اجرای نمایشی با این موضوع گفت و سکوت آنها را دلیلی بر صحت این معضل بزرگ دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای نمایش، اشکان درویشی کارگردان و تهیه‌کننده نمایش «فیش آباد» در شب پایانی اجرا ضمن تشکر و قدردانی از تمام دست‌اندرکاران این نمایش گفت: خوشحالم از اینکه «فیش آباد» به عنوان یک دغدغه اجتماعی روی صحنه رفت و ناراحت از اینکه مدتش کوتاه بود، ۲۰ شب برای طرح این مسئله بزرگ خیلی کم و کوتاه است.

وی عنوان کرد: در طول این ۲۰ شب، در پایان اجرای هر شب، آن اجرا به یک کودک کار به عنوان قهرمانی از خانواده‌های بی‌بضاعت تقدیم می‌شد که بدعتی در تئاتر بود که با استقبال خودجوش مردم نیز همراه شد. یکی از دوستان خبرنگار و یکی از حضار در مورد این حرکت زیبا اعتراض و انتقاد داشتند که چرا این بچه ها را روی صحنه می‌آورید، شاید خجالت بکشند. اتفاقا جوابم به همه دوستان عزیز این است که چرا باید وقتی تشویق می‌شوند که دارند با شرافت برای امرار معاش خانواده‌شان تلاش می‌کنند، خجالت بکشند؟!

درویشی ادامه داد: اتفاقا این قهرمان‌ها دارند با شرف و غیرت کار می‌کنند، پول حلال که خجالت ندارد، اگر فردی از بیت‌المال اختلاس می‌کند و رانت و پول حرام به‌دست می‌آورد، باید خجالت بکشد، نه این قهرمان‌های کودک و نوجوان باشرف.

وی افزود: در پایان باید بگویم حسرت به دلم ماند در یکی از این ۲۰ شب یکی از مسئولان بیاید جلوی سالن شهرزاد، توی دهن من بزند و بگوید سیستم فیش نجومی و حقوق نجومی چند سال است که جمع شده است. اصلا چرا با این موضوع دوباره تئاتر کار شده است؟ اما حتما هست و مطمئنم که فیش نجومی همچنان وجود دارد که هیچ کس نیامد و اعتراضی نکرد.

کارگردان و تهیه‌کننده نمایش «فیش آباد» در ادامه یادآور شد: از قاسم جعفری و صدیقه صحت مالک و مدیر پردیس تئاتر شهرزاد تشکر می‌کنم که از همه کارهایی که حرف دل مردم باشد، تمام قد حمایت می‌کنند. اخیرا قاسم جعفری در متنی انتقادی به مسئولان و مدیران گفته بود که با سانسورها و ممیزی‌های سلیقه‌ای جلوی کارهای خوب را نگیرید زیرا با این کارها فقط جلوی هنر را می‌گیرید و چراغ تئاتر را هر روز خاموش‌تر می‌کنید.

وی در پایان گفت: در مورد کار بعدی‌ام در پردیس تئاتر شهرزاد، مطمئن باشید که با یک اثر کاملا کمدی با ته‌مایه‌های انتقادی و اجتماعی روبرو خواهید شد.

نمایش «فیش آباد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اشکان درویشی و نویسندگی سیروس همتی با موضوع حقوق‌های نجومی برخی مسئولان از چهارشنبه ۳ اسفند در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت و ۲۶ اسفند ماه اجرای پایانی خود را پشت سر گذاشت.

خسرو احمدی، سیروس همتی، محمود موسوی، سولماز حصاری، پوریا محمدزاده، ریحانه پهلوان و عاطفه سمرقندی بازیگران نمایش «فیش آباد» هستند.

عوامل این نمایش نیز عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: اشکان درویشی، نویسنده: سیروس همتی، مجری طرح: موسسه خیریه فرشته‌های بهشتی، مهشید خسروی، دستیاران کارگردان: محمدحسین عابدینی، لیان عباس‌زاده، علیرضا دانیال‌پور، منشی صحنه: علیرضا ذوالفقاری، طراح صحنه: پروانه ذابح، دکوراتور: قاسم غضنفری، مدیر صحنه: معصومه کوهزادی، عکاس: حسین خدارتی، مدیر اجرایی و هماهنگی: فاطمه وطن‌خواه، طراحی و اجرای لباس: فائزه جعفری، صبا هاشمی، دستیاران صحنه: میلاد اسماعیلی، اسما رمضانی، یاسمن ایلخانی، مدیر تبلیغات: امیرحسین ذابح، تدارکات: ابراهیم قزی، علی عبدالله‌زاده، شادمهر سلطانی، طراح پوستر: علی شیرازی، امور چاپ و تبلیغات: مسعود هاشمی، دیباگستر، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: مریم قربانی‌نیا و مریم رودبارانی.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا