فعالیت یکسره میادین میوه و تره بار در آخرین روز سال


فعالیت یکسره میادین میوه و تره بار در آخرین روز سال

فعالیت یکسره میادین میوه و تره بار، نصب ۱۰۰ المان هلال ماه اسماء الحسنی به مناسبت ماه مبارک رمضان، توزیع ۱۴۰ هزار بسته نوروزی، استقبال مترو از ماه مبارک رمضان و همچنین ایجاد یک هزار و ۵۰۰ فرش گل از مهمترین اخبار روز دوشنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ پایتخت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سازمان میادین میوه و تره بار پایتخت روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه میادین امروز از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ بصورت یکسره فعال است.

در این اطلاعیه آمده: در روزهای پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم فروردین ماه به صورت نیمروز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ فعال است و همچنین از روز پنجم فروردین تا روز شنبه ۱۲ فروردین ماه نیز از ساعت هشت تا ۱۳:۳۰ یکسره فعال خواهد بود.

همچنین تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند نیز از سوم فروردین ۱۴۰۲ به شهروندان خدمات‌ دهی خواهد داشت. فروشگاه‌های شهروند نیز تا ساعت ۲۰ امشب دایر بوده و از تاریخ سوم فروردین سال ۱۴۰۲، به شهروندان خدمات‌دهی خواهند داشت.

همچنین تا پایان روز ۱۲ فروردین ساعت شروع به کار کلیه فروشگاه‌های شهروند طبق روال عادی است و روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) نیز تمامی فروشگاه های شهروند تعطیل خواهد بود.

توزیع ۱۴۰ هزار بسته نوروزی به گردشگران

سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران از توزیع ۱۴۰ هزار بسته نوروزی به گردشگران خبر داد.

امیر قاسمی افزود: در این بسته‌ها نقشه گردشگری شهر تهران وجود دارد که در آن تمام اماکن و جاذبه‌های گردشگری، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، بقاع متبرکه و در پشت نقشه تصاویری از اماکن و جاذبه‌های گردشگری شهرداری قرار داده شده است. همچنین برای فراهم آوردن گردشگری ارزان و آسان، بن‌های تخفیف نوروزی، بالغ بر۵۰ مکان گردشگری از جمله موزه‌ها، مجموعه تله‌کابین توچال و شهربازی‌ها در این بسته‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از این مکان‌ها به صورت رایگان و تعداد دیگر دارای تخفیف ۳۰ تا ۷۰ درصدی است همچنین در این بسته‌ها بن تخفیف مجموعه ایران فان به میزان ۵۰ هزار تومان قرار داده شده که در هر بسته ۲۱ بن تخفیف ۲نفره وجود دارد و بر روی لیست تخفیفات یک QR کد درج شده که افراد با اسکن این کد، می‌توانند اطلاعات تماس و نشانی هرمکان را دریافت کنند.

قاسمی تاکید کرد: مکان‌هایی همانند تله‌کابین توچال، دارای ظرفیت محدودی است و براین اساس شهروندان و مسافران نوروزی، بهتر است با هماهنگی قبلی به این مکان‌ها مراجعه کنند.

سرپرست ستاد گردشگری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهروندان و مسافران این بسته‌ها را می‌توانند در ایام نوروز از غرفه‌های اطلاع رسانی واستقبال ستاد گردشگری شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه، تهیه کنند. همچنین در بسته‌های نوروزی ستاد گردشگری، بروشورهایی نیز قرار داده شده که در آن تورهای‌ گردشگری در ایام نوروز معرفی شده که به شهروندان و مسافران نوروزی که کودکی همراه خود داشته باشند در کنار این بسته‌ها، پیک نوروزی «تهران مقصد گردشگری» هدیه داده می‌شود.

پایتخت با صد ماه اسماءالحسنی به استقبال رمضان می‌رود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از جانمایی و نصب یکصد المان هلال ماه اسماءالحسنی و فانوس های ماه مبارک رمضان در فضای شهری پایتخت خبر داد.

رضا صیادی اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن بهار قرآن، ۱۰۰ المان حجمی هلال ماه اسماءالحسنی و ۱۵ فانوس رمضان توسط سازمان زیباسازی شهرتهران طراحی و در نقاط مختلف شهری پایتخت جانمایی و نصب شده است.

به گفته وی؛ احجام هلال ماه اسماءالحسنی از جنس فایبرگلاس بوده و در ابعاد پنج متری بر روی پایه هایی با نمای سنگی و فانوس های رمضان در پنج ست سه تایی در فضاهای مختلف پایتخت جانمایی و نصب شده است.

آیین «استقبال از بهار و ماه رمضان» در ایستگاه‌های مترو پایتخت

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در آستانه بهار طبیعت و همزمان با جشن‌های فرخنده شعبانیه، از اجرای برنامه نوروزخوانی در ایستگاه‌های متروی تهران خبر داد.

سید محمد نقیب گفت: در راستای ایجاد شور و نشاط بهاری در آستانه سال جدید و ایام نوروز، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران با راه‌اندازی کاروان آئین‌های سنتی نوروز در ایستگاه‌های مختلف مترو نسبت به اجرای برنامه‌ها و آئین استقبال از بهار با حضور هنرمندان در قالب عمونوروز، ننه سرما، دو نوازی سازهای سرنا و دهل و طبق‌های سفره هفت سین اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه نوروزخوانان پیام آوران شادی و بهار هستند، افزود: نوروزخوانی از جمله آئین‌های پیش بهاری به شمار می‌رود و این رسم کهن در مناطق مختلف اجرا می‌شود تا نوید بهار داده شود.

نقیب، حفظ سنت‌های اصیل و کهن را از جمله اهداف نوروزخوانی بیان کرد و بر لزوم پاسداشت آئین‌های کهن تاکید کرد و برای ایجاد نشاط و شادابی در ایستگاه‌های مترو از ۲۳ تا ۲۸ اسفند آئین‌های نوروزخوانی در ایستگاه‌های مختلف مترو پایتخت اجرا شد.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد رفاه و آسایش مسافران جهت اقامه نماز به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تکمیل و تجهیز نمازخانه ایستگاه‌های مترو در چند فاز از اسفند ماه ۱۴۰۱ در ۴۵ نمازخانه آغاز شده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: در فاز اول ۴۵ نمازخانه مترو با فرش مخصوص نمازخانه به متراژ یک هزار و ۷۰۰ متر مربع و سایر وسایل مورد نیاز در نمازخانه ایستگاه‌های خط یک، خط دو و ایستگاه میدان حضرت ولی‌عصر(‌عج) در خط سه، ایستگاه‌های میدان انقلاب اسلامی و دروازه دولت در خط چهار، خط شش و خط هفت به همت ستاد اقامه نماز شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه مفروش شد. همچنین در فاز دوم نیز تجهیز و تکمیل ۱۰ ایستگاه دیگر در دستور کار قرار گرفته است و مجموعا در ۲ فاز یک هزار و ۷۰۰ متر فرش استفاده خواهد شد همچنین تمامی نمازخانه‌ها نیز همزمان با طرح استقبال از بهار غبار روبی و آماده خدمت رسانی به نمازگزاران شدند.

وی، اجرای طرح یک حس خوب با محوریت حجاب و عفاف در ۲۰ ایستگاه مترو تهران، چیدن سفره هفت سین در ایستگاه‌های منتخب، اجرای پویش اذان زنده در متروی تهران، اجرای طرح نسیم بهشت با محوریت حضور طلبه‌های جهادی در ماه مبارک رمضان، فضاسازی ایستگاه‌ها و قطارها با محوریت عید نوروز و ماه مبارک رمضان، نصب پارتیشن مقابل آبسردکن‌های ایستگاه‌ها و نصب دعای مخصوص ماه رمضان در نمازخانه‌ها، توزیع افطاری ساده در ایستگاه‌های منتخب به صورت رایگان از دیگر اقدامات معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در عید نوروز و ماه مبارک رمضان خواهد بود.

ایجاد ۱۵۰۰ فرش گل در شرق پایتخت

شهردار منطقه هشت تهران از فعالیت ویژه به مناسبت ایام نوروز خبر داد و گفت: فعالیت ستاد نوروزی از ۱۵ اسفندماه آغاز که ۲۷ هزار خط کشی طولی، تعویض و نوسازی یک هزار عدد از تجهیزات ایمنی ترافیکی، یک هزار و ۵۴ متر مربع لکه گیری آسفالت، یک هزار و ۵۰۰ متر مربع فرش گل، نصب سفره های هفت سین، المان‌های نوروزی و نورپردازی در ۱۲ نقطه و لایروبی ۴۶ هزار و ۲۰۰ متر طول از مسیل ها از مهمترین فعالیت ها است.

فاطمه تنهایی تاکید کرد: نصب المان‌های نوروزی و نوری در ۱۲ نقطه، سفره آرایی هفت سین در سه نقطه میدان قمر بنی هاشم، میدان نبوت و میدان امام رضا (ع)، جانمایی ۱۲ تخم مرغ نوروزی در سطح منطقه، خراطی ۲ عدد نیم تنه درخت در محله لشگر و میدان نبوت، رنگ آمیزی نرده های ایستگاه های آتش نشانی، رنگ آمیزی پل های عابر مکانیزه و جداول خیابان های اصلی جهت زیباسازی بصری همچنین ایجاد ۵۰ عدد سبد گل، طراحی چهار عدد ماشین گل در معابر اصلی، نصب ۶ عدد طاق نصرت و ۲۱۵ متر مربع دیوار سبز از دیگر اقدامات است.

وی همچنین از عملیات عمرانی در ۵۲ معبر خبر داد و افزود: این طرح در ۵۲ معبر انجام شد که شامل لکه گیری آسفالت در یک هزار و ۵۴متر مربع، ۶۵۵ متر طول احداث جداول، ۶ متر مربع پیاده رو سازی، هم سطح سازی و مرمت ۲۰ دریچه بوده است.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر