هدف نتانیاهو از دوره‌گردی ضدایرانی در اروپا چیست؟


هدف نتانیاهو از دوره‌گردی ضدایرانی در اروپا چیست؟

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه جای تعجب دارد کشورهای پرادعایی همچون انگلیس، آلمان و فرانسه از افرادی مانند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بازی می خورند، گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شدت تلاش می‌کند در سفرهای اروپایی خود موفقیت‌های جمهوری اسلامی را تحت‌الشعاع هراس افکنی قرار دهد تا با ایران‌هراسی موضوعاتی مانند توان دفاعی و دستاوردهای نظامی ایران را به‌زعم خود تضعیف کند.

هدف نتانیاهو از دوره‌گردی ضدایرانی در اروپا چیست؟

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته و درحالی که این رژیم درگیر بحران‌های امنیتی داخلی است و حتی معترضان منزلش را محاصره کرده بودند، راهی تور اروپایی ازجمله انگلیس و آلمان شد. این در حالی است که در آستانه عزیمت نتانیاهو به آلمان و پیش از سفر برنامه ریزی شده وی به انگلیس، هزار نویسنده، هنرمند و دانشگاهی در نامه ای به سفرای دو کشور اروپایی از دولت هایشان خواستند این سفرها را لغو کنند.


کابینه نتانیاهو در حال تلاش برای اقداماتی است که در نتیجه آن نظام قضایی این کشور محدود خواهد شد. معترضان در رژیم صهیونیستی این تلاش را تهدیدی برای لیبرال دموکراسی توصیف و طرح کابینه را به عنوان «تضعیف نهاد قضایی» محکوم می کنند. معترضان می گویند تغییرات پیشنهادی با هدف محافظت از نتانیاهو در برابر دادگاهی شدن در حالی است که او با اتهام فساد در دادگاه مواجه است.

نتانیاهو به شدت تلاش می کند در این سفرها موفقیت های جمهوری اسلامی را تحت الشعاع هراس افکنی های خود قرار دهد


سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره چرایی سفرهای نمایشی و ضد ایرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به «راهبرد معاصر» گفت: از زمان روی کار آمدن مجدد نتانیاهو شاهد دوره‌گردی وی علیه جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف ازجمله اتحادیه اروپا، آمریکا و حتی بعضی کشورهای آسیایی و آفریقایی هستیم. سفرهایی که با اهدافی همچون تقابل با نظام جمهوری اسلامی دنبال می شود.



وی افزود: نتانیاهو به شدت تلاش می کند در این سفرها موفقیت های جمهوری اسلامی را تحت الشعاع هراس افکنی های خود قرار دهد تا با ایران هراسی موضوعاتی مانند توان دفاعی و دستاوردهای نظامی ایران را به زعم خود تضعیف کند.



کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفرهای خود به‌ویژه‌ سفر به انگلیس راهبرد هراس افکنی علیه جمهوری اسلامی ایران را به شدت برجسته کرده است تا بتواند بخشی از بحران های داخلی این رژیم را به خارج از سرزمین های اشغالی منتقل کند.



صدرالحسینی گفت: سیاست ایران هراسی که سران رژیم صهیونیستی و نتانیاهو به ویژه برای کشورهای اروپایی در پیش گرفته اند، نشان می دهد این رژیم منحوس در بن بست قرار گرفته است. این بن‌بست و انزوا به‌ویژه بعد از دستیابی ایران و عربستان به توافق، خود را بیش از پیش نشان می‌دهد.



وی تصریح کرد: شاهد خوشحالی نسبی کشورهای اروپایی بعد از گسترش روابط ایران و عربستان هستیم، زیرا اروپا احساس می کند می تواند از امنیت و انرژی منطقه خلیج فارس بیش از گذشته استفاده کند.



صدرالحسینی با بیان اینکه گشایش در روابط ایران و عربستان برخلاف خواست واشنگتن و تل آویو است، گفت: نتانیاهو در سفر به انگلیس به دنبال این موضوع است بتواند در زمینه توافق میان ایران و عربستان تجدید نظر شکل بگیرد و بار دیگر بر شیپور ایران هراسی بدمد.



وی افزود: باید توجه کرد در درگیری های فراوانی که امروز در اروپا به دلیل جنگ اوکراین ایجاد شده است، با وجود افزایش بودجه های نظامی کشورهایی مانند انگلیس که قرار است در سال جدید 1 میلیارد پوند به هزینه های دفاعی این کشور افزوده شود، اروپا توان و وقت لازم را برای همراهی با رژیم صهیونیستی ندارد.



صدرالحسینی گفت: اتحادیه اروپا با وجود دغدغه‌های فراوان درون این اتحادیه توان حمایت از هراس افکنی یا همکاری. با رژیم صهیونیستی را در بعضی اقدامات علیه جمهوری اسلامی ندارد و تنها می‌تواند به صدور بیانیه، گفت‌وگو درباره موضوعات حقوق بشری یا تخریب های رسانه ای اکتفا کند. از این منظر جمهوری اسلامی به هیچ وجه نگران نیست که نتانیاهو بتواند علیه ملت و نظام ایران در جایی سخنی بگوید یا ایران هراسی مد نظرش را گسترش دهد.

گشایش در روابط ایران و عربستان برخلاف خواست واشنگتن و تل آویو است


کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: به دلیل مشکلات متعدد اتحادیه اروپا قطعاً جمهوری اسلامی نگران فعالیت‌های خصمانه اروپا علیه دولت و ملت ایران نیست، بلکه جای تعجب است چرا کشورهای پرادعایی همچون انگلیس، آلمان و فرانسه از افرادی مامن نتانیاهو بازی می خورند، در حالی که خودشان می دانند این رژیم بی هویت و بدون پشتوانه در حال حاضر در چه شرایطی به سر می برد. جای تعجب است ریشه های تمدنی دولت و ملت ایران و روابط گسترده ایی که در سال های دور تاکنون با دنیا داشته است چرا باید تحت تأثیر تخریب های افرادی مانند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار بگیرد.



صدرالحسینی عنوان کرد: ضدیت عده ای با جمهوری اسلامی و مردم مسلمان ایران فقط به دلیل حفظ منافع دنیوی افراد بدون ریشه و پشتوانه ای است که محبوب ملت ایران نیستند. ضدیتی که برخی دشمنان ملت ایران راه انداخته اند و در کشورهای اروپایی پرچم‌دار دشمنی با مردم ایران شده اند، مستمسکی شده تا امثال نتانیاهو از آن برای حفظ منافع خود استفاده کنند تا با استفاده از این فضا، بار دیگر حرکت ضد ایرانی را در اروپا کلید بزنند.



وی گفت: استحکام نظام جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی اجازه نمی دهد علیه منافع ملت ایران حرکت خصمانه ای انجام دهد، هر چند تلاش‌هایی می کند. مردم پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و هرگز اجازه نمی دهند تحریک شدگان از جانب رژیم صهیونیستی در روند پیشرفت کشور و تحقق آرمان های ملت مسلمان ایران خللی ایجاد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قرارداد امری تا 2027 تمدید شد