بسته پیشنهادی چین برای تزار!


بسته پیشنهادی چین برای تزار!

اقتصادنیوز: «شی» نخستین رهبر جهان است که پس از صدور حکم بازداشت پوتین توسط دیوان بین‌المللی کیفری با رهبر روسیه دیدار دارد. مسکو نیز این سفر را نشانه‌ای دال بر این می‌داند که متحد قدرتمندش برای پایان دادن به انزوای او خیز برداشته است.

به گزارش اقتصادنیوز همزمان با سفر «شی» به مسکو، پوتین، رهبر کرملین انتظار دارد که هم صدا با همتای چینی اش هبستگی شان را علیه هژمونی غرب اعلام کنند آن هم در شرایطی که شی جین پینگ تلاش دارد در قامت یک صلح طلب جهانی مانور داده و نشان دهد که قصد میانجیگری دارد.

به نوشته رویترز، «شی» نخستین رهبر جهان است که پس از صدور حکم بازداشت پوتین توسط دیوان بین اللملی کیفری با رهبر روسیه دیدار دارد. مسکو نیز این سفر را نشانه ای دال بر این می داند که متحد قدرتمندش برای پایان دادن به انزوای او خیز برداشته است.

از منظر رئیس جمهوری چین این سفر طناب محکم دیپلماتیک خواهد بود؛ سفری که در جریانش رهبر پکن پیشنهاد 12 ماده اش برای حل بحران اوکراین را اراده داده و در عین حال روابط خود را با متحدش تقویت می کند.

«شی» در مقاله ای که در ابتدای سفرش به مسکو منتشر شد، نوشت که پیشنهاد ماه گذشته چین منعکس کننده دیدگاه جهانی اش است با این همه اذعان کرد که راه حل ها آسان نیستند.به نوشته او مشکلات پیچیده راه حل های ساده ای ندارند.

اوکراین و حامیانش در غرب هرگونه تلاش برای تضمین آتش بس را به سان یک ترفند برای خرید زمان و تقویت پوتین می دانند و با یک ضد حمله اوکراینی تلاش می کنند اجرایی شدنش را به تعویق بیاندازند.

ناظران می گویند پیشنهاد چین چیزی نیست جزء کلیات و هیچ پیشنهاد مشخصی درباره چگونگی پایان دادن به جنگ یکساله در آن دیده نمی شود.

سفر رئیس جمهوری چین به اوکراین در حالی انجام می شود که باخموت به کانون خصومت ها تبدیل شده و نیروهای روس در خرسون و زاپروژیا در جنوب در موضع دفاعی قرار دارند.

در چنین شرایطی «شی» پیش از ترک پکن با انتشار یادداشتی که در روزنامه «راسیسکایا گازتا» منتشر شده نوشته که طرح پیشنهادی اش (طرحی که قرار است با پوتین درباره آن رایزنی داشته باشند) عاملی سازنده در خنثی کردن پیامدهای بحران و تاکید بر حل و فصل تنش ها با تکیه بر اهرم های سیاسی است.

به نوشته «شی» راه حل مسالمت آمیز برای وضعیت اوکراین تضمین ثبات زنجیره تامین و تولید جهانی است. رئیس جمهوری چین در ادامه خواستار راهی منطقی برای خروج از بحران شد؛ راه حلی که به باور او در صورتی که همه چیز براساس مفاهیم امنیت مشترک،، جامع و پایدار مدیریت شود و گفتگوها و رایزنی ها به شیوه ای برابر، محتاطانه و عمل گرایانه ادامه یابد، محقق خواهند شد.

«شی» همچنین در باب سفرش به روسیه هم نوشت که هدفش تقویت دوستی دو کشور است که مشارکتی همه جانبه دارند و تعاملی استراتژیک.

سفر رئیس جمهوری چین به مسکو در حالی انجام شد که ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش می گویند که پکن برای تسلیح مسکو خیز برداشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید