ششمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران


ششمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران

وزیر امور خارجه رومانی روز دوشنبه اعلام کرد که نام هشت ایرانی در فهرست جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «بوگدان لوچیان آرسکو» در تداوم مواضع خصمانه و مداخله‌جویانه اروپا علیه ایران، در جمع خبرنگاران گفت که در نشست شورای وزیران از بسته پیشنهادی علیه ایران حمایت خواهد کرد.

در همین پیوند الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش به خبرنگاران گفت که نام هشت ایرانی در فهرست جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد.

فوری/ تحریم های جدید انگلیس علیه مقامات سپاه

جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده است که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در آخرین نشست خبری، به طرف اروپایی توصیه کرد که از فضای چالشی در روند مناسبات با جمهوری اسلامی ایران خارج شده و رویکرد سازنده ای را در پیش بگیرد.

وی اظهار داشت:اتحادیه اروپا به نقش و جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به خوبی واقف است و میزان اثرگذاری جمهوری اسلامی در معادلات منطقه‌ای را به خوبی درک می‌کند. اما متاسفانه در ماه‌های اخیر این اتحادیه و به طور مشخص آلمان سیاست های غیر سازنده و مداخله جویانه ای را در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه چند کشور خاص اروپایی، «با رفتارهای غیرمنطقی به دنبال دامن زدن به ایجاد بی ثباتی در ایران هستند» هشدار داد که این رفتارها، هزینه های سنگینی را در مناسبات دو جانبه تحمیل می‌کند.

کنعانی به کشورهای اروپایی توصیه کرد که رفتارهای غلط گذشته خود را اصلاح و بخصوص سیاست اشتباه خود در ماههای اخیر نسبت به ایران را بازبینی کنند زیرا استفاده از ابزار فشار سیاسی برای امتیازگیری برای جمهوری اسلامی ایران غیر قابل قبول است و ایران در مقابل فشارهای سیاسی از حقوق مسلم خود در هیچ موضوع دیگری عدول نخواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس