عرضه آجیل‌های تقلبی در میادین تره‌بار/ خشکسالی پسته را میلیونی کرد


عرضه آجیل‌های تقلبی در میادین تره‌بار/ خشکسالی پسته را میلیونی کرد

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام میادین میوه و تره‌بار، قیمت آجیل شور در هر کیلو، 299 هزار تومان و قیمت آجیل شیرین 265 هزار تومان اعلام شده است.ترکیب آجیل شور که هر کیلوگرم با قیمت 299 هزار تومان در میادین به فروش می‌رسد، شامل 15 درصد پسته احمد...

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام میادین میوه و تره‌بار، قیمت آجیل شور در هر کیلو، 299 هزار تومان و قیمت آجیل شیرین 265 هزار تومان اعلام شده است.

ترکیب آجیل شور که هر کیلوگرم با قیمت 299 هزار تومان در میادین به فروش می‌رسد، شامل 15 درصد پسته احمد آقایی شور، 15 درصد مغز بادام شور، 20 درصد نخودچی دو آتیشه شور، 20 درصد تخمه کدوی دو آتیشه شور، 15 درصد تخمه جابانی شور و 15 درصد فندق با پوست شور است.

اما بررسی‌های بیشتر از سطح میادین و بازارهای بهاره نشان می‌دهد، آجیل‌های عرضه‌شده در این مراکز به دلیل کیفیت پایین مورد استقبال و رضایت مردم واقع نشده است.

در حال حاضر قیمت یک کیلو آجیل چهار مغز با کیفیت متفاوت بین 500 هزار تا 850 هزار تومان است. اما قیمت بالای آجیل منجر به این شد که خرید آجیل از سبد مصرفی نوروزی بسیاری از مردم خارج شود یا اینکه خرید وزنی آن را بسیار کاهش دهند.

با این حال فعالان صنفی کاهش تقاضا را رد می‌کنند و معتقدند به‌رغم قیمت میلیونی اقلامی مانند پسته، بادام هندی و … همچنان مردم در حال خرید هستند!

قیمت آجیل کاهش یافت

غلامرضا خدامی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار، در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره قیمت آجیل عید عنوان کرد: قیمت آجیل و خشکبار به دلیل نوسانات ارزی بالا رفت، اما بعد از کاهش و به ثبات رسیدن قیمت ارز قیمت برخی از اقلام آجیل کاهش پیدا کرد.

وی افزود: در میان اقلام آجیل و خشکبار قیمت پسته کاهش نیافت، دلیل آن نیز سرمازدگی و خشکسالی بود که منجر به کاهش تولید این محصول شد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره تاثیر کاهش قدرت خرید مردم بر میزان تقاضا توضیح داد: از آنجایی که اغلب مردم خرید آجیل و خشکبار را بعد از تهیه پوشاک به روزهای آخر سال موکول می‌کنند، آمار خرید آجیل و خشکبار یکم فروردین‌ماه به بعد مشخص خواهد شد.

خدامی عنوان کرد: اما به طور کلی بررسی‌ها نشان می‌دهد که استقبال مردم در مراکز عمده‌فروشی که مردم در آن اقدام به خرید می‌کنند، مناسب است.

آجیل هم جعلی شد!

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا استقبال مردم برای خرید آجیل‌هایی که در سطح میادین میوه و تره‌بار با قیمت 260 هزار تا ۲۹۹ هزار تومان عرضه می‌شود، خوب نیست؟ پاسخ داد: برخی از میادین از نوع جعلی این آجیل‌ها استفاده می‌کنند. آجیلی که در سطح میادین 290 هزار تومان در حال فروش است همان آجیل شیرینی است که کیفیت بسیار پایینی دارد؛ این در حالی است که همان آجیل با همان قیمت اما با کیفیت بسیار بالاتر در سطح آجیل‌فروشی‌ها در حال فروش است.

خدامی در انتها تاکید کرد: از آنجایی که نظارتی بر میادین میوه و تره‌بار نیست؛ کیفیت و بهداشت آجیل‌هایی که در این میادین به فروش می‌رود مورد تایید اتحادیه آجیل و خشکبار نیست.

برای مطالعه بیشتر خبر فروش آجیل قسطی شد را در تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس