نکات مهم براى شروع سفرهاى نوروزى/ بیمه خودرو را بررسى کنید


نکات مهم براى شروع سفرهاى نوروزى/ بیمه خودرو را بررسى کنید

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: قبل از آغار مسافرت، مدت زمان بیمه و وضعیت بیمه بدنه خودرو را ملاحظه کنید.

نکات مهم براى شروع سفرهاى نوروزى/ بیمه خودرو را بررسى کنید

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: قبل آغازمسافرت سیستم های خودرویی خود را بررسی و مدت زمان بیمه و وضعیت بیمه بدنه خودرو را ملاحظه کنید.

مومنی افزود: با توجه به تغییر هزینه‌های دیه و افزایش قیمت برخی از خودروها طبیعی است که مسافران نوروزی در صورت بروزهرگونه حادثه نیازمند بیمه هستند چرا که عدم داشتن بیمه شخص ثالث در تصادفات رانندگان را مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفتمی‌نماید.

معاون آموزش راهور تهران بزرگ ادامه داد: خودروهای خارج از عرف به لخاظ قیمت، نیز نیازمند بیمه بدنه هستند چرا که در صورتحادثه تنها بخشی از هزینه‌های آنها توسط بیمه پرداخت می شود و حمایت بیمه بدنه باعث می‌شود خودروهای گران قیمت نیزبتوانند هزینه‌های مرتبط با خودرهایشان را تامین نمایند.

سرهنگ احسان مومنی در خصوص آغاز سفرهای نوروزی هم افزود: با برنامه ریزی رانندگی نمایید و هنگام خستگی رانندگی نکنید،رانندگان عزیز قبل از اقدام به مسافرت باید از سلامت خودرو،ایمنی و تجهیزات آن اطمینان کامل داشته باشند و همچنین سامانه ترمزخودرو و بویژه لنت ها و لوله های انتقال روغن ترمز و... را از لحاظ سلامت بررسی نمایند.

وی ادامه داد : اگر باطری خودرو ضعیف است آن را شارژ یا تعویض کرده و فشار باد لاستیک ها و تایر یدکی را بررسی و در صورتلزوم آن ها را به مقدار پیشنهادی تولید کننده تنظیم و چرخ ها را بالانس نمایند.

سرهنگ مومنی گفت : اگزوز را از نظر وجود پوسیدگی بررسی کنید . چون سامانه سالم اگزوز از مسمومیت سرنشینان با گازمنواکسید کربن پیشگیری می کند.

وی افزود : پیش از سفر و رانندگی طولانی ، باک سوخت خودرو را پر کنید و اجازه ندهید سطح سوخت خیلی پایین بیاید ممکن استزمان رانندگی تا پمپ بنزین یا پمپ گاز بعدی از آن چه تصور می کنید بیشتر طول بکشد .

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت : جعبه وسایل ضروری و علایم هشدار دهنده مانند چراغ هایاضطراری، تابلوی احتیاط ،جعبه کمک های اولیه،مقداری آب، و غذای کنسرو شده، نقشه جاده(مسیر یاب)همراه خود داشته باشید.

وی افزود : با برنامه ریزی رانندگی نماییدو هنگام خستگی رانندگی نکنید و از وضعیت جاده ها و مسیر حرکت مطلع شوید و بهتوصیه های کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی و تابلو وعلائم در طول مسیرتوجه نمایید./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر