گزارش عملکرد یکساله پلیس/ نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای


سخنگوی فراجا گفت: بیست وشش هزار نیروی راهنمایی و رانندگی با استفاده از همه امکانات زمینی، هوایی و به همراه یگان هوایی پلیس در نوروز مسافران را همراهی می‌کنند تا سفری ایمن و سلامت داشته باشند

سردار سعید منتظر المهدی در خصوص عملکرد پلیس در سالی که گذشت گفت: تفاوتی در سال جدید با ابعاد چند گانه داریم که مهمترین آنها تقارن و تلاقی نوروز با ماه مبارک رمضان است و امید است نوید بخش حلاوتی دو چندان در حوزه معنویت و امنیت برای شهروندان باشد؛ پلیس در این نوروزِ متفاوت تلاش می‌کند تا ترجمانِ توأمان اقتدار و رأفت پلیس را در جامعه به منصه ظهور رسانده و حرفه‌ای گرایی را در مأموریت‌های خود به عینیت برساند و امنیتِ حداکثریِ حریم شهروندان را تأمین و حفظ کند.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی حدود نود هزار نیرو مأمور ایجاد و تقویت امنیت شهروندان گرامی شده اند.

سخنگوی فراجا بیان کرد: پلیس از تجهیزات هوشمند، چندین دستگاه پهباد، ده‌ها فروند بالگرد و بال ثابت و هفت هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در راستای تأمین امنیت و انتظام‌بخشیِ هر چه بیشتر امنیت کشور، معابر، جاده‌ها را مورد پایش قرار خواهد داد.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: بزرگترین شبکه ی خدمات اجتماعی در کشور به پلیس تعلق دارد زیرا که فلسفه وجودی شکل گیری این سازمان، خدمت بی منت به مردمان خوب کشورمان است؛ در همین راستا بیش از هجده میلیون تماس با سامانه صد وده فوریت‌های پلیسی برای درخواست کمک و راهنمایی صورت پذیرفته که این خود نشان از اعتماد مردم به خادمان خود در این سازمان بزرگ دارد و پلیس را مرجعی مقبول و شایسته برای مشکلات و مراجعاتشان می‌دانند.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: مرزهای کشور کماکان زیر چتر نظارتی پلیس مرزبانی مرزبانان کشورمان بوده و با افزایش گشت‌های ویژه دریایی، هوایی و زمینی از مرز تا مرکز، امنیت جغرافیای کشور را تأمین می‌کنند.

وی افزود: دستگیری بیش از ششصد و سی سوداگر مرگ و هفتاد و سه شرور ِ امنیت ستیز در عملیات‌های مرزبانی از اقدامات این یگان در سال گذشته است.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا مطرح کرد: پلیس این روزها از مرز تا مرکز را زیر نگین خود دارد؛ دور افتاده‌ترین نقاط مرزی نیز تحت کنترل و پایش لحظه‌ای قرار می‌دهد و علاوه بر ممانعت از ورود هر نوع کالای قاچاق، تأمین امنیت کولبران و مرزنشینان را بر عهده دارد.

سخنگوی فراجا تصریح کرد: تقویت ناوگان شناور مرزبانی با افزایش هفتاد فروند شناور به دریابانی استان‌های مرزی ساحلی، افزایش صد و نود و شش دستگاه به ناوگان خودرویی و افزایش عِده و عُده مرزبانان، بخشی از فعالیت‌های پلیس مرزبانی است که بیش از هشت هزار و هفتصد وهفتاد و پنج کیلومتر مرز کشور، را زیر چتر نظارت و کنترل خود دارند.

وی گفت: بی شک مرزهای ایران یکی از مرزهای امن جهان است؛ چرا که در همین راستا مرزبانان کشورمان در سال هزار و چهارصد و یک خوش درخشید و موفق شدند تا از خروج بیش از سی میلیون لیتر سوخت جلوگیری کنند. مانع خارج شدن بیش ازپنجاه کیلوگرم طلا از کشور شوند و همچنین چند میلیون داروی مهم و حیاتی، حدود پنجاه هزار رأس دام قاچاق، سه میلیون و پانصد هزار ماده محترقه خطرناک را کشف و ضبط نمایند و در حین این عملیات‌ها، هفتاد وسه نفرشرورِ امنیت ستیز، را به هلاکت برسانند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: تمرکز پلیس همواره بر شفافیت در اجرای خدمات و پاسخگویی به هنگام استوار است؛ پلیس راهور به عنوان یکی از بازوان مهم و ارکان مهم خدمات رسان فراجا در سال هزار و چهارصد و یک، صدور بیش از دو میلیون جلد گواهینامه رانندگی و موتور سیکلت، شماره گذاری هشت میلیون فقره خودرو و موتورسیکلت، اسقاط حدود چهل و هشت هزار دستگاه خودروی فرسوده را در کارنامه کاری خود دارد.

وی تصریح کرد: با همت همه دستگاه‌های متولی از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی، راهداری، شهرداری و … سه هزار و سیصد ونود و دو نقطه حادثه خیز برون شهری و حدود سه هزار نقطه حادثه خیز درون شهری شناسایی شده و با تمهیدات اندیشیده شده و صرف هزینه‌های متنابهی تا کنون بالغ بر دو هزار و صدونودوچهار نقطه حادثه خیز درون شهری و برون شهری ترمیم شده است.

وی افزود: تلاش همکارانمان در پلیس راهور با حضور گشتی‌های ثابت و سیار، ایجاد ایستگاه‌های ثابت و دوره‌ای، تعبیه چراغ‌های هشدار دهنده و … در معابر سراسر کشور به ویژه نقاط حادثه خیز، نشان می‌دهد جان گرانبهای شهروندان در اولویت‌های پلیس است.

سردار منتظرالمهدی عنوان کرد: بیست وشش هزار نیروی راهنمایی و رانندگی با استفاده از همه امکانات زمینی، هوایی و به همراه یگان هوایی پلیس، پهباد بالگرد و بال ثابت، در نوروز مسافران را همراهی می‌کنند تا سفری ایمن و سلامت داشته باشند.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی همکارانمان در پلیس راهور به سلامت رسیدن مسافران به مقاصدشان است که در همین راستا بر تأمین امنیت جاده‌ها و معابر تاکید دارد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: از رصد و بررسی‌های تصادفات سال‌های گذشته به دست آمده چنین بر می‌آید که علت اصلی حوادث رانندگی، کماکان شتاب و عجله رانندگان در سی کیلومتری ورودی و خروجی شهرها، خستگی و خواب آلودگی، عدم رعایت جانبی و طولی می‌باشد که امیدواریم رانندگان هر چه بیشتر به تبشیر و انذارهای پلیس توجه کنند تا ضامن سلامتی خود و سرنشینانشان شوند.

وی افزود: از دیگر دغدغه‌های پلیسِ مردم مدار، تلاش برای بهبود رفتار رانندگی و کاهش خسارات زیانبار جانی و مادی حاصل از حوادث رانندگی است که در این زمینه با همکاری دستگاه‌های ذیربط می کوشد تا آمار رخدادها را کاهش دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی خاطرنشان کرد: پلیس نهادی است که در ارائه خدمت به مردم به سود و زیان مالی نمی‌اندیشد و بی شک سریع‌ترین، دقیق‌ترین، کیفی ترین و البته ارزان‌ترین خدمات اجتماعی، متعلق به پلیس است؛ در این سال‌ها فراجا تلاش کرده است تا رضایتمندی حدااکثری شهروندان را جلب کند؛ صدور بیش از پنج میلیون و پانصدهزار گذرنامه بخشی از خدمت رسانی به شهروندان پلیس گذرنامه در سال گذشته بود.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات مسافرتی برای حدود چهار میلیون و پانصد هزار مسافر خارجی وارد شده به کشور و بیش از نه میلیون مسافر ایرانی ورودی به ایران نشان از کارآمدی و تلاش همکارانمان در پلیس گذرنامه و تسهیل امور اتباع داخلی و خارجی دارد.

سردار منتظر المهدی ادامه داد: به کارگیری هزاروهشتصد روانشناس در مقاطع کارشناسی و دکترا در کلانتری‌ها در سطح کشور به منظور ارائه مشاوره و همچنین ایجاد صلح در درگیری‌های خانوادگی از جمله اقدامات معاونت‌های فرهنگی اجتماعی و پیشگیری است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر موج جدیدی از سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها شکل گرفته لذا رویکرد مجرمین نیز به سو استفاده وکلاهبرداری در این بسترها معطوف و تشکیل پرونده‌های این حوزه با روند افزایشی مواجه بوده است. تا کنون بیش از سیصد طرح اطلاع رسانی و صدور هشدارهای پیشگیرانه در تمامی بسترهای اطلاع رسانی در کشور در خصوص افزایش آگاهی و سواد رسانه‌ای هموطنان اجرا شده است.

سخنگوی فراجا بیان کرد: بر اساس پرونده‌های ثبت شده در واحدهای پلیس فتا، درصد کشف به وقوع جرایم سایبری در سال نودو سه درصد بوده و میزان کشفیات پرونده‌های این حوزه در تناسب به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است

وی عنوان کرد: ضروری است تا شهروندان به نسبت به افزایش سطح آگاهی و دانش خود در این خصوص اقدام نمایند و توصیه می‌شود به هیچ عنوان اموال و سرمایه خود را با انگیزه‌های سرمایه گذاری وکسب سود ومنافع مالی به این حوزه‌ها وارد ننمایند

این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که ایجاد، تقویت و بسطِ امنیتِ عمومی مردمانِ عزیزمان از اولویت‌های فراجاست و بر اساس تاکید فرمانده کل انتظامی کشور در حوزه مقابله و مبارزه با سرقت‌ها و جرایم خشن، پلیس در دو ماه پایانی سال طرح مقابله با سرقت را با شدت و گستردگی بیشتر کلید زد که تعداد پنجاه و شش هزار و سیصدوچهل وهشت تن از سارقین (به ویژه اعضای باندهای سرقت) دستگیر و شصت وپنج هزار وهشتصدوچهل وسه پرونده سرقت نیز کشف شده است وبازگرداندن اموال مسروقه با مالباختگان در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی افزود: راه اندازی گشت‌های ویژه مبارزه با جرایم خشن در تهران و دیگر استان‌ها و همچنین شناسایی باندهای سرقت‌های سازمان یافته و سریالی، قدمی بلند در راستای ارتقای امنیت عمومی و اجتماعی است؛ خادمان مردم در سازمان بزرگ انتظامی، دستگیری تقریباَ تمامی عوامل جرایم خشن (قتل، نزاع، تجاوز به عنف و…) و تحویل آنان به مراجع قضائی را از اولویت‌های مأموریتی خود می‌دانند چرا که جرایم خشونت آمیز امنیت روانی شهروندان را سلب می‌کند.

سخنگوی فراجا ادامه داد: کاهش شش درصدی سرقت‌های مسلحانه، کاهش هفده درصدی نزاع و درگیری و کاهش شانزده درصدی آدم ربایی و گروکشی بیانگر فعالیت شبانه روزی پلیس در کاهش جرایم خشن می‌باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا خاطر نشان کرد: در طی سال گذشته با کشف هشتادوچهار درصدی سرقت‌های اتومبیل و همچنین کشف نود درصدی جرایم خشن توانسته ایم رضایت نسبی مالباختگان را کسب کنیم.

در همین جا تاکید می‌کنم که پدیده سرقت احساسِ امنیتِ شماری از شهروندان را فرو کاسته که پلیس با جدیت به دنبال مقابله و کاهش آن در جامعه خواهد بود.

وی افزود: چندین مؤلفه در سرقت دخیل هستند که ان شالله همه دستگاه‌ها می‌بایست جهت رفع آن کوشا باشند و همچنین مردم با فراگیری و رعایت موارد پیشگیری کننده نقش مهمی را در کاهش سرقت ایفا خواهند کرد.

این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: قطعاً مردم خواهانِ زدودن مظاهر علنی و هر نوع جرم و بزه هستند که فراجا با اجرای طرح مقابله با سرقت می کوشد تا در سال آینده نرخ وقوع سرقت را به صورت معناداری کاهش دهد و مقابله مقتدرانه با جرایم خشونت آمیز (شرارت-قمه کشی-سرقت و تجاوز به عنف، نزاع و…) را در دستور اولویت دار خود بگنجاند و تدبیر و اراده فرمانده محترم انتظامی با مبارزه بی امان با مظاهر علنی خشونت و سرقت در جامعه می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت‌ها و مطالبه به حق عموم جامعه در حوزه کشف جرایم اقتصادی، در یک سال اخیر قریب به شصت و هشت هزار متهم اقتصادی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند؛ همچنین پلیس امنیت اقتصادی بیش از چهل و سه هزار وسیله نقلیه قاچاق را کشف و ضبط کرده و در حیطه‌های زمین خواری و جرایم پولشویی و احتکار کالاهای اساسی نیز با افزایش شصت، بیست و نه و بیست درصدی کشفیات مواجه بوده است.

سردار منتظر المهدی افزود: بررسی، بازرسی و بازبینی حدود صد و سی و چهار هزار محموله گمرکی و دستگیری حدود هزار نفر قاچاقچی نشان از کارآمدی پلیس اقتصادی در سالی که گذشت دارد.

وی گفت: سازمان وظیفه عمومی که وظیفه تربیت فرزندانمان را به عنوان سرباز وطن را برعهده دارد در سال هزاروچهارصد و یک بیش از پانصد و هفتاد و پنج هزار کارت هوشمند، بالغ بر پانصد و هشتاد هزار کارت صدور معافیت تحصیلی، نودویک هزار. ششصد و سی و پنج معافیت دائم را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

سردار منتظر المهدی تصریح کرد: علاوه بر ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف، فراجا با ایجاد و گسترش شبکه اطلاع رسانی خود، سعی کرده است تا مردم را از این خدمات آگاه نماید؛ خبرگزاری پلیس در سراسر کشور با بیش از صد و پنجاه نفر نیرو، اخبار مرتبط با انواع خدمات فرماندهی کل انتظامی و تمامی اپلیکیشن‌هایی که مردم می‌توانند برای سهولت در امور روزمره شأن از آنها بهره برداری کنند را بارگذاری و به اطلاع عمومی می‌رساند.

وی افزود: اخبار حوزه حوادث انتظامی، ترافیک، مبارزه با انواع جرایم مواد مخدر، قاچاق کالا، و … در خبرگزاری پلیس برای دسترسی شهروندان انتشار می‌یابد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: جلب توجه شهروندان به حوزه‌های پیشگیری، خود صیانتی، نوع و نحوه حضور در شبکه‌های اجتماعی و بستر اینترنت، آگاهی بخشی در حوزه‌های مختلف و … تنها بخشی از رسالت خبرگزاری پلیس است.

خبرگزاری پلیس انعکاس دهنده و آئینه برخی از منویات، مأموریت‌ها، خدمات و … فراجاست؛ مجموعه انتظامی کشور به فراخور و به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه عملکرد خود را از این طریق اطلاع رسانی و شفاف سازی می‌کند.

سخنگوی فراجا اظهار کرد: تاکید و دستورات فرمانده محترم کل انتظامی کشور در شروع مأموریت خود مبنی بر افزایش توان حرکتی و به کارگیری نیروهای حرفه‌ای در انجام مأموریت‌های پلیس با تمرکز بر پیشگیری از سرقت و مقابله و برخورد با سارقین و مال‌خرها، برهم زنندگان نظم عمومی و ایضاً جمع آ وری معتادین متجاهر و معرفی به مراکز درمانی و نگهداری و ترک انان و افزایش امنیت در بین مردم بوده است. همچنین تاکید بر اصلاح روش‌ها در حوزه ترافیک شهری و جاده‌ای و مطالبه از مبادی قانونی در حوزه راه و همچنین اطلاع رسانی به موقع از طریق پیامک به مالکانِ خودروهای متخلف قبل از انتقال به پارکینگ توسط پلیس راهور.

گزارش عملکرد یکساله پلیس/ نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای

وی افزود: ایجاد ساز و کار لازم بمنظور رسیدگی جدی و رفع مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، متوفیان و همچنین توجه ویژه به امورات بازنشستگان و اعضای وابسته فراجا و استفاده از ظرفیت‌های آنان،

معاون فرهنگی اجتماعی مطرح کرد: تقدیم هفتاد شهید مدافع امنیت و انتظام در سال هزار و چهارصد و یک، پنج هزار و دویست و پانزده نفر مجروح و جانباز حاکی از تلاش‌های شبانه روزی فرزندان شما در فراجا در راستای بسط و تقویت نظم و امنیت عمومی کشور است؛ پلیس نشان داد برای این که آسیبی به ساحت خانواده‌ها و جان شهروندان وارد نشود از بذل جان شیرین خود ابائی ندارد.

وی افزود: روی و سوی سخنم با اقلیت هنجارشکن جامعه است؛ ابتدا آنان را دعوت به رعایت قوانین و اصول شهروندی می‌نمایم. لیکن بدانند که پلیس حتماً نمی‌گذارد که اقلیتی هنجارگریز، امنیت اکثریت قانون مدار را به مخاطره اندازند. واکنش پلیس در برابر هنجارشکنان و قانون ستیزان، مقابله قاطع، فوری و هدفمند است.

سخنگوی فراجا اظهار کرد: و اما مردمان خوب سرزمینِ عزیزمان ایران؛ خدمت رسانی پلیس به جامعه، سریع، دقیق و توأم با احترام خواهد بود و از هیچ تلاشی برای کمک به مردم دریغ نمی‌ورزیم. شهروندان جامعه سرمایه‌های اصلی و ارزشمند پلیس هستند و افتخار ما خدمتگزاری به آنان است.

فصل الخطاب و خط قرمز پلیس، قانون است و همه مکلف به تبعیت از قانونیم. موفقیت پلیس مرهون همکاری و همدلی و همراهی شهروندان فهیم کشور است. رویکرد پلیس بصیرت ودانایی در نظر، اقتدار و مهربانی در عمل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان