مساجد را به مرکز حل مشکلات محلات تبدیل خواهیم کرد


مساجد را به مرکز حل مشکلات محلات تبدیل خواهیم کرد

 حجت‌الاسلام پشم فروش، با بیان اینکه مساجد را به مرکز حل مشکلات محلات تبدیل خواهیم کرد، گفت: ما بر آن هستیم تا به واسطه مساجد، مردم را برای حل مشکلات محله بسیج کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد پشم فروش، مسئول عملیات بنیاد هدایت و دبیر مهرواره محله همدل، در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز دومین مهرواره ملی محله همدل، اظهارداشت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر وحدت و وفاق ملی برای حل مشکلات کشور، دومین مهرواره محله همدل، در سطح محلات سراسر کشور با محوریت مساجد آغاز به کار کرده است.

دبیر مهرواره محله همدل، تصریح کرد: ما بر آن هستیم تا به‌واسطه مساجد، مردم را برای حل مشکلات محله بسیج کنیم و در این میان، نقش امام محله، محوری و تعیین‌کننده است.

وی، با تأکید بر اینکه در بستر این مهرواره یک جنبش مردمی متولد خواهد شد، گفت: تلاش بنیاد جامعه‌پردازی هدایت بر ایجاد جنبش مردمی برای گره‌گشایی و همدلی است که امیدواریم با فعال کردن کنشگران مردمی، دراین‌خصوص موفق باشیم.

حجت‌الاسلام پشم فروش، با اشاره به اهداف کیفی این مهرواره، تصریح کرد: پر رنگ کردن مفهوم محله در اذهان کنشگران، تجربه یک عملیات مشترک توسط جریان‌سازان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، ایجاد حال خوب در میان مردم، به پا داشتن مردم برای گره‌گشایی در محله توسط نیروهای مردمی کنشگر، روایتِ لبخندسازی‌ها و تغییر ذهنیت مردم نسبت به مجموعه‌های مؤمن و انقلابی، از جمله اهداف کیفی این مهرواره هستند.

وی با بیان اینکه مهرواره محله همدل، طولانی‌مدت و ماندگار بوده و مختص یک بازه زمانی و مناسبت نیست، تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد یک تغییر رفتار پایدار و با مقیاس بالا هستیم. ضمن اینکه این مهرواره مردمی بوده و هر کدام از اهالی محله آن را متعلق به خود می‌داند و می‌تواند توسعه‌دهنده آن باشد.

دبیر مهرواره محله همدل، در ادامه بیان کرد: این مهرواره که به‌نوعی یک جنبش است، زیست مستقل و فرازمانی داشته و پویش‌های مناسبتی با این جنبش همراه و در آن ضرب می‌شود؛ به‌طوری‌که هر یک از اعیاد و پویش‌های اجتماعی متناسب با فضای خود از این جنبش بهره می‌برند و در کالبد این جنبش و رسانه‌هایش، پیام و درخواست کنش خود را به مخاطبان منتقل می‌کنند.

مسئول عملیات بنیاد هدایت، گفت: با تجربه خوبی که در مهرواره قبلی به دست آوریم، انتظار می‌رود بیش از ۲۰۰ هزار کنشگر را درگیر این مهرواره کنیم و برای این مهم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

دبیر مهرواره محله همدل، فرصت ماه مبارک رمضان را فرصتی ویژه و مغتنم برای گره‌گشایی و حل مشکلات مردم دانست و بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای را در ماه مبارک رمضان برای فراگیری همدلی به‌واسطه مهرواره محله همدل مد نظر داریم که امیدواریم به‌واسطه کنشگران مسجدی این برنامه‌ها محقق شوند.

حجت‌الاسلام پشم فروش، در پایان️ مهرواره محله همدل را رقابت محلات سراسر ایران برای همدل شدن دانست و گفت: این رقابت، فرصتی برای گره‌گشایی، روایت همدلی و نشر خوبی‌هاست که علاقمندان جهت شرکت در این مهرواره می توانند عبارت «لبیک» را به ۵۰۰۰۹۶۵۰۰ پیامک و همدلی را آغاز کنند.

مساجد را به مرکز حل مشکلات محلات تبدیل خواهیم کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس