آمادگی مسکو برای ارسال غلات رایگان به آفریقا


آمادگی مسکو برای ارسال غلات رایگان به آفریقا

اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس پارلمانی روسیه و آفریقا از آمادگی برای ارسال غلات رایگان به آفریقا خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در کنفرانس پارلمانی روسیه و آفریقا در سخنانی اعلام کرد: در صورت عدم تمدید توافق غلات، آمادگی داریم حجم برنامه ریزی شده را به صورت رایگان به آفریقا عرضه کنیم.

مواضع جدید مسکو درخصوص تمدید توافق غلات

اسپوتنیک گزارش داد، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود ادامه داد: با وجود تمام محدودیت ها، روسیه حدود ۱۲ میلیون تُن علات به آفریقا ارسال کرده است.

«ولادیمیر پوتین» با بیان اینکه همکاری مسکو با کشورهای آفریقایی در حال رسیدن به سطح جدیدی است، خاطر نشان کرد: آفریقا در تلاش است در سایه آشفتگی های کنونی در جهان، سیاست مستقلی را دنبال کند.

وی در نشست عمومی کنفرانس پارلمانی روسیه و آفریقا در ادامه افزود: همکاری روسیه و آفریقا به سطوح جدیدی رسیده است. آفریقا از جمله پیشتازانی خواهد بود که نظم جهانی را شکل می دهد. روسیه از شراکت راهبردی با کشورهای آفریقایی و شکل دادن به دستور کار جهانی حمایت می کند. روسیه بیش از ۲۰ میلیارد دلار از بدهی کشورهای آفریقایی را بخشیده است.

این مقام روسیه اضافه کرد: مسکو به کمک به آفریقا در زمینه برق و گسترش سیستم های انرژی ادامه خواهد داد. مسکو همکاری نظامی- فنی با کشورهای آفریقایی را تقویت خواهد کرد. همکاری پزشکی با آفریقا نیز افزایش خواهد یافت. روسیه اصرار دارد که توافق غلات به طور کامل اجرا شود. در حال حاضر، تنها ۳ درصد از کالاها به آفریقا و بقیه به کشورهای توسعه یافته می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول