احساس تنهایی و حضور در استادیوم های ورزشی


احساس تنهایی و حضور در استادیوم های ورزشی

نتایج تحقیقات علمی جدید نشان داده است که حضور در رویدادهای ورزشی زنده سطح رفاه را بهبود بخشیده و احساس تنهایی را کاهش می دهد. این تحقیق اولین مطالعه در مقیاس بزرگ است که مزایای حضور در هر نوع رویداد...

احساس تنهایی و حضور در استادیوم های ورزشی
نتایج تحقیقات علمی جدید نشان داده است که حضور در رویدادهای ورزشی زنده سطح رفاه را بهبود بخشیده و احساس تنهایی را کاهش می دهد.
این تحقیق اولین مطالعه در مقیاس بزرگ است که مزایای حضور در هر نوع رویداد ورزشی زنده را بررسی می کند.
این مطالعه که توسط محققان دانشکده روانشناسی و علوم ورزشی دانشگاه آنگلیا راسکین انجام شد ،نشان داد: حضور در رویدادهای ورزشی زنده منجر به احساس بالاتری از دو معیار اصلی سلامت ذهنی یعنی رضایت از زندگی و احساس ارزشمند بودن زندگی و همچنین سطوح پایین‌تر تنهایی می ‌شود.
به گفته محققان، این نتایج قابل توجه است زیرا مطالعات قبلی نشان داده است که میزان بالاتر رضایت از زندگی با شرایط محدود کننده کمتر و سلامت جسمانی بهتر، پیری موفق و میزان مرگ و میر کمتر مرتبط است.
یافته های مطالعه جدید همچنین نشان داد: حضور در رویدادهای ورزشی زنده منجر به افزایش احساس مردم مبنی بر اینکه زندگی ارزشمند می شود. در حال حاضر بسیاری از برنامه ها مزایای مشارکت فیزیکی در ورزش را ترویج می‌ کنند، اما محققان بر این باورند که تماشای رویدادهای ورزشی زنده می‌ تواند ابزار بهداشت عمومی در دسترس و مؤثری برای بهبود رفاه و کاهش تنهایی باشد.

در این رابطه، دکتر هلن کیز (Helen Keyes) پژوهشگر ارشد این مطالعات و رئیس دانشکده روانشناسی و علوم ورزشی در دانشگاه آنگلیا راسکین (ARU)، گفت: تحقیقات قبلی بر روی ورزش های خاص یا نمونه های کوچک جمعیت، مانند دانشجویان کالج ها متمرکز شده است. او افزود: این اولین مطالعه برای بررسی مزایای حضور در هر رویداد ورزشی در میان جمعیت بزرگسال است و بنابراین یافته‌ های ما می ‌تواند برای شکل ‌دهی استراتژی‌ های سلامت عمومی آینده، مانند ارائه کاهش قیمت بلیط برای گروه‌های خاص، مفید باشد.

دکتر کیز در ادامه توضیح داد: رویدادهای زنده تحت پوشش این نظرسنجی از رویدادهای آماتوری رایگان، مانند تماشای تیم‌های ورزشی تا مسابقات فوتبال لیگ برتر را شامل می ‌شود. بنابراین، تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا ببینیم آیا این مزایا برای ورزش در سطح نخبگان بیشتر است یا خیر و یا ارتباط نزدیک تری با حمایت از یک تیم خاص دارند.
کیز در پایان اضافه کرد: با این حال، ما می دانیم که تماشای انواع ورزش های زنده فرصت های زیادی برای تعامل اجتماعی فراهم می کند و این موضوع به شکل گیری هویت و تعلق گروهی کمک می کند که به نوبه خود احساس تنهایی را کاهش داده و سطح رفاه را افزایش می دهد. شرح کامل این مطالعات و یافته های حاصل از آن در مجله تخصصی Frontiers in Public Health منتشر شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»