هتک حرمت به قرآن، تبعیت اوکراین از غرب است


هتک حرمت به قرآن، تبعیت اوکراین از غرب است

شماری از نظامیان تندرو اوکراینی در اقدامی تحریک آمیز، با انتشار فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، صفحاتی از قرآن را پاره کرده و آتش می‌زنند.

سربازان اوکراینی به هنگام این اقدام از الفاظی توهین‌آمیز نسبت به قرآن استفاده می‌کنند و همزمان یکی از این افراد نیز اقدام به خرد کردن چربی خوک بر روی این قرآن کریم می‌کند.
آقای دکتر محمد رشیدی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و متخصص علوم قرآن و حدیث در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
متاسفانه رویه بدی در این سالها در غرب به راه افتاده و آن هم توهین به قرآن است.
دلیل آن این است که گرایش به اسلام در سالهای اخیر افزایش یافته و علت آن عظمت اسلام و ذات وسیع قرآن است، قرآن تبیین کننده معجزه‌ ای است که در قلبهای همگان تاثیر گذاشته، در هر پنج قاره و در جای جای دنیا کلونی ‌های جمعیت زیادی از مسلمانان را مشاهده میکنیم.
اتفاقی که در اوکراین افتاده، در آلمان، فرانسه، دانمارک و انگلستان مشابه ها آن را دیده بودیم اگر این موضوع به سربازان اوکراینی تسری یافته به نوعی نشان دهنده سرسپردگی آنها به کشورهای غربی است.
قطعا تا حدود زیادی تحت تاثیر کشورهای غربی و استعمار گر هستند و جنگی که امروز اتفاق افتاده رویه غلطی بود که حاکمان اوکراین در این سال ها آن را انجام دادند و به مردم خود نیز تحمیل کردند و بر این باورم که این موضوع(هتک حرمت به قرآن)پیام تبعیت چشم و گوش بسته ی اوکراین از کشورهای غربی است که به داخل ارتش و سربازان نیز رسوخ کرده، به نوعی دیگر نیز چراغ سبزی به غرب نشان میدهند که بگویند در تقابل با کشورهای مسلمان هستند تا شاید حمایت بیشتری را دریافت کنند.
وی تاکید کرد:
اما این موضوع با توجه به اینکه در کشور اوکراین، روسیه و تمامی کشورهایی که سابقا جزو اتحاد جماهیر شوروی بودند مسلمانان زیادی وجود دارد قطعاً بازخورد بسیار بدی برای حاکمان و سربازان اوکراینی خواهد داشت و موجب می شود عده زیادی از مردم از آنها روی گردان شوند.
نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی هدف اوکراین را تسری درگیری به تمامی کشورها دانست و بیان کرد:
همه دنیا می دانند که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه در حاکمیت هیچ کشوری دخالت نکرده و در دعواهای میان کشورها ورود نکرده اگر با داعش مبارزه کردیم به دلیل نزدیکی به مرزهای ما و ماهیت تروریستی داعش بود که موضوع متفاوتی است اما هیچ گاه نه در درگیری های ارمنستان و جمهوری آذربایجان و نه در درگیری های روسیه و اوکراین شرکت نکردیم، ضمن اینکه هیچ دلالتی نیز برای این موضوع وجود ندارد.
اوکراین بشدت تحت تاثیر ایالات متحده و غرب است و به دنبال آن است که در این مسیر تقابل دو طرفه ای میان غرب و کشورهای مسلمان ایجاد کند و خود را در کنار کشورهای غربی داشته باشد و ایران، روسیه، چین و کشورهای مسلمان را در مقابل؛ در حالی که هیچ گاه ما وارد این درگیری نشدیم و همواره خواهان پایان جنگ هستیم.
وی افزود:
در جمهوری اسلامی ایران ادیان و اقلیت های متعددی وجود دارد و هیچگاه در هیچ یک از نقاط ایران به ادیان توهین نشده، از آن جایی که منطق اسلام منطق اهانت نیست ما هیچگاه مشاهده نکردیم مسلمانان توهین به ادیان دیگر بکنند.
مجلس شورای اسلامی نمایندگان فراوانی از اقلیت ها دارد که مانند برادران ما هستند و هیچ تفاوتی ندارد، احترامی که نسبت به آنها می گذاریم با دیگر نمایندگان تفاوتی ندارد.
رهبر ما به منزل یک خانواده ی مسیحی می روند تا در کنار آنها سال نو میلادی را تبریک بگوید و از شیرینی و پذیرایی آنها استفاده کنند، منطق اسلام روشن است و اتفاقاتی که در کشورهای غربی مشاهده می کنیم رخ نمی دهد، اوکراین متاسفانه به شدت تحت تاثیر کشورهای غربی قرار گرفته و موجبات بدبینی ملتهای دنیا را نسبت به رفتارهای خود فراهم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!