نکات اصلی دیدار پوتین و شی جین پینگ در مسکو


نکات اصلی دیدار پوتین و شی جین پینگ در مسکو

مراسم دیدار ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در کرملین برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین بیان داشت: روسیه همواره برای روند مذاکره در خصوص اوکراین بر اساس طرح چین با احترام برخورد می کند.
پوتین در دیدار با شی جین پینگ، رهبر چین گفت: "ما همیشه درها را برای روند مذاکرات باز می گذاریم. ما قطعاً در مورد همه این موضوعات، از جمله ابتکارات شما که بی قید و شرط به آنها احترام می گذاریم، بحث خواهیم کرد."
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: در سال‌های اخیر، چین جهش عظیمی در توسعه خود داشته است، این موضوع در سراسر جهان مورد علاقه واقعی است و روسیه حتی کمی به چین حسادت می‌کند.
پوتین در دیدار با رئیس جمهوری خلق چین گفت: "در سال های اخیر، چین جهش عظیمی در توسعه خود داشته است. در سراسر جهان، این موضوع واقعاً مورد توجه است و ما حتی کمی به شما حسادت می کنیم."
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: طی 10 سال گذشته گام های مهمی در توسعه روابط بین روسیه و چین برداشته شده است، گردش مالی تجاری بیش از دو برابر شده و اکنون به 185 میلیارد دلار رسیده است.
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در 20 مارس برای یک سفر کاری وارد روسیه شد، این اولین سفر خارج از کشور پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس دولت برای سومین دوره است. شی جین پینگ روز دوشنبه در بدو ورود به روسیه گفت که پکن و مسکو شرکای قابل اعتمادی هستند، در دنیایی دور از آرامش، چین آماده است قاطعانه در کنار روسیه برای پاسداری و حفاظت از قوانین بین‌المللی ایستاده است. سفر رئیس جمهور چین به دعوت رئیس جمهور فدراسیون روسیه از 20 تا 22 مارس ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر