واکنش جهان عرب به هتک حرمت به قرآن توسط نیروهای مسلح اوکراین


واکنش جهان عرب به هتک حرمت به قرآن توسط نیروهای مسلح اوکراین

ویدئویی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که در آن یک سرباز اوکراینی از صفحات کتاب مقدس مسلمانان برای افروختن آتش استفاده می کند.

کارشناسان عرب در گفتگو با اسپوتنیک بیان داشتند که این اقدام شکل واقعی تروریسم است.
دکتر علی حسن محمد، استاد برجسته آکادمی مسلمین الازهر مصر می گوید:
هتک حرمت به قرآن کریم، چه سوزاندن آن در اروپا و چه هتک حرمت توسط سربازان نیروهای مسلح اوکراین را نمی توان چیزی جز فجیع ترین شکل تروریسم نامید.خاطر نشان می کنم که مسلمانان هیچ گاه به خودشان اجازه ندادند که به مقدسات مذاهب ابراهیمی توهین کنند. علی رغم اسلام هراسی که در کشورهای غربی وجود دارد، ما با صلح با آنها برخورد می کنیم.
جنایت سربازان اوکراینی به طور گسترده در شبکه های اجتماعی جهان اسلام منتشر می شود: این مسئله خشم شدیدی در بین عموم مسلمانان برانگیخته است برای همین من به عنوان استاد آکادمی بزرگ اسلامی نمی توانم بی تفاوت باشم. این اقدام، توهین مستقیم به دو میلیارد مسلمان در جهان است. و نباید نادیده گرفته شود که سربازان اوکراینی در این مسئله به طور مستقیم راه غرب را ادامه می دهند چرا که ما سوزاندن قرآن در دانمارک، سوئد و فرانسه را دیده بودیم و فراموش نکردیم.
دکتر عبدالله عاصف پروفسور علوم سیاسی دانشگاه عربستان سعودی می گوید:
توهین به کتاب مقدس هر مذهبی غیر قابل پذیرش است. کتاب ها و مکان های مقدس باید به دور از سیاست و خارج از چارچوب درگیری ها از جمله درگیری های بین المللی باشند. سوزاندن و توهین به قرآن کریم چیزی جز افراط گرایی نیست. این کار همانند جنایت علیه بشریت و در تناقض با اخلاقیات است. بدیهی است که سربازان اوکراینی سعی داشتند بدین ترتیب سربازان مسلمان روسیه و در وهله اول چچنی ها را تحریک کنند. اما با این کار توهین عمیقی به همه مسلمانان جهان کردند.
معتقدم که کشورهای مسلمان و همچنین عضو سازمان همکاری اسلامی باید آشکارا اقدام سربازان اوکراینی را محکوم کنند. و مقامات اوکراین نیز به نوبه خود باید دادگاهی را علیه افراط گرایان برگزار کنند، اگر آنها نمی خواهند با کل جهان اسلام به دلیل پنهان کاری تروریست های آشکارا نزاع کنند. طعنه آمیز است که این حادثه در آستانه روز سازمان ملل متحد علیه اسلام هراسی رخ داده است. من فکر می کنم تا این لحظه اکثر کشورهای مسلمان موضع کی یف و اقدامات ارتش اوکراین را به شدت محکوم خواهند کرد.
محقق دینی علوی، رئیس مجمع علویان سوریه احمد ادیب احمد:
این جنایت شنیع تأیید می کند که تروریسم دین و ملیت ندارد. همین دیروز، تروریسم سعی کرد پوست یک مسلمان را بپوشد: اکنون تروریست ها قرآن را می سوزانند یا با چربی خوک هتک حرمت می کنند و از اقدامات خود فیلمبرداری می کنند.
حتی یک انسان با فکر سالم به کتاب مقدس مذهب دیگری توهین نیم کند: چه مسلمان باشد، مسیحی یا یهودی. این غیر عادی است. از هر نقطه نظری جنایت محسوب می شود. اگر آنها به خودشان اجازه می دهند به قرآن توهین کنند، پس کلا مسیحی نیستند. آنها خودشان شیطان پرسند و از شیطان پیروی می کنند.
بدون شک این اقدام سربازان اوکراینی برای مسلمانان دردناک است. بدیهی است که پشت چنین اقدامی کشورهای غربی ایستاده اند که خودشان قرآن می سازنند و همچنین آمریکا و اسرائیل.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!