مهار تورم، رشد تولید


مهار تورم، رشد تولید

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲، تاکید رهبری در پیام نوروزی بر گشایش در زندگی مردم

مهار تورم، رشد تولید

بورس نیوز:

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ را سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری کردند

رهبر انقلاب در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲: در طول سال ۱۴۰۱ با اطلاعاتی که من دارم از تولید در کشور حمایت شد. چند هزار کارخانه‌ی تعطیل و نیمه‌تعطیل راه‌اندازی شد. شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش پیدا کرد، البته آن مقداری که من سال گذشته مطالبه کردم که افزایش پیدا کند، آن مقدار نشد، اما یک افزایش قابل توجّهی این شرکت‌ها پیدا کرد. ارزش تولیدات این شرکت‌ها هم بالا رفت؛ و مسئله‌ی اشتغال یک تکانی خورد، یعنی بیکاری یک درصدی ــ ولو حالا درصد اندکی ــ کم شد و اشتغال یک مقداری افزایش پیدا کرد که این چیز مغتنمی است. ۱۴۰۲/۱/۱
سال «مهار تورم، رشد تولید»

رهبر انقلاب در پیام نوروزی آغاز سال ۱۴۰۲:

من با توجه به همه‌ی جهات، هم تورّم، هم تولید داخلی، این چیز‌هایی که مهم است، تورّم که مشکل اصلی است، تولید داخلی که حتماً یکی از کلید‌های نجات کشور از مشکلات اقتصادی است، با توجه به این‌ها شعار سال را اینجور اعلام می‌کنم: «مهار تورم، رشد تولید»، این شعار سال است.

یعنی باید همه‌ی همّت مسئولین متوجّه این دو موضوع باشد. در درجه‌ی اوّل مسئولین، در درجه‌ی بعد همینطور که گفتم فعالان اقتصادی و فعّالان مردمی و کسانی که دستشان میرسد کاری انجام بدهند و فعّالان فرهنگی، صدا و سیما که باید فرهنگ‌سازی بکند در این زمینه‌ها، همه‌ی این‌ها باید متوجه این دو نکته‌ی اصلی باشند، در درجه‌ی اول مهار تورّم، یعنی واقعاً تورّم را مهار کنند و کاهش بدهند تا آنجایی که ممکن است کاهش بدهند و مسئله‌ی تولید را افزایش بدهند.
رهبرانقلاب خطاب به دولت: یکی از خلا‌های مهم کشور ما مسئله سرمایه‌گذاری است؛ رهبر انقلاب در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲: در کنار تولید سرمایه‌گذاری مهم است. این را هم دولتی‌های محترم و مکرّم توجه کنند، هم بخش خصوصی توجّه کنند، ما از لحاظ سرمایه‌گذاری در دهه‌ی نود خیلی عقب ماندیم. سرمایه‌گذاری، یکی از خلأ‌های مهم کشور ما مسئله‌ی سرمایه‌گذاری است. باید سرمایه‌گذاری انجام بگیرد که این هم کار مهمّی است.

خب، من با توجه به همه‌ی جهات، هم تورّم، هم تولید داخلی، این چیز‌هایی که مهم است، تورّم که مشکل اصلی است، تولید داخلی که حتماً یکی از کلید‌های نجات کشور از مشکلات اقتصادی است، با توجه به این‌ها شعار سال را اینجور اعلام می‌کنم: مهار تورم، رشد تولید. ۱۴۰۲/۱/۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر