بازیکنانم تمیز بسکتبال بازی کردند!/ بیک‌لیک‌لی: دلیل شکست ما از دست دادن پنالتی‌ها بود


بازیکنانم تمیز بسکتبال بازی کردند!/ بیک‌لیک‌لی: دلیل شکست ما از دست دادن پنالتی‌ها بود

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان گفت: فکر می‌کنم یکی از دلایل عمده باخت ما تعداد خطاها و پنالتی‌های از دست داده خودمان بود.

به گزارش "ورزش سه" نیکا بیک‌لیک‌لی پس از کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر بسکتبال بانوان به تسنیم اظهار داشت: بازی چهارم فینال خوب بود و فکر می‌کنم بازی در خور فینال بود، اما نتیجه آن گونه‌ای نبود که می‌خواستیم. به نظر من بازیکنانم تمیزتر و درست‌تر بسکتبال بازی کردند.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان به قابلیت بالای تیمش در جبران امتیازات از دست رفته اشاره کرد و افزود: برخی اتفاقات دست ما نیست، اما به هر حال بازی این گونه تمام شد. زمانی که ما 6 امتیاز عقب بودیم و در 50 ثانیه آن شش امتیاز از دست رفته را جبران کردیم، فکر می‌کنم نشان دهنده قابلیت‌های تیم ما بود. از طرفی امروز هم بازیکنانم مثل همیشه نبودند.

بیک‌لیک‌لی از عملکرد داوران در بازی چهارم فینال ابراز رضایت کرد: از داوری راضی بودم، اما آخر بازی توپ در حالی در سبد جای گرفت و تبدیل به امتیاز شد که زمان صفر بود اما چراغ دور 24 ثانیه و حلقه روشن نشده بود. زمانی که توپ دست بازیکن بود زمان صفر بود، اما با توجه به چراغ‌های دور حلقه تصمیم گیری می‌شود که ما هم به نظر داوران احترام گذاشتیم. داوری بازی امروز خوب و سخت بود، چون 4 بازیکن خارجی در زمین بودند.

وی درخصوص عیسائیان که 5 خطا انجام داد و از زمین بیرون رفت، گفت: تینا عیسائیان 5 خطایی شد و از زمین بیرون رفت. به هر حال اتفاقات به نفع حریف پیش رفت. ما دو سه بار تلاش کردیم و تیم را برگرداندیم و بازی را گرفتیم اما بازی بسکتبال است و جذابیت‌های این رشته همین است که این اتفاقات رخ می‌دهد.

بیک‌لیک‌لی در ادامه به عمده مشکلات تیمش در از دست دادن پنالتی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: من از کل بازی راضی بودم، اما بازیکنانم باید بهتر بازی می‌کردند. درصد پنالتی تیم ما ضعیف بود به طوری که از 12 پرتاب پنالتی 5 امتیاز گرفتیم درحالی که آنها 13 امتیاز از پنالتی کسب کردند. فکر می‌کنم یکی از دلایل عمده باخت ما تعداد خطاها و پنالتی‌های از دست داده خودمان بود اما در آمار ریباند و پاس منجر به امتیاز و توپ ربایی و همه چیز برابر بود جز آمار پنالتی که من توقع داشتم که از 12 پنالتی بیشتر از 40 درصد امتیاز می‌گرفتیم.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان تعداد زیاد بازی‌های فینال لیگ برتر را باعث پیشرفت و موفقیت تیم ها و لیگ ارزیابی و تصریح کرد: به نظر من بازی‌های سری فینال به صورت 3 پیروزی از 5 مسابقه مناسب است چون لیگی هستیم که قابلیت و پتانسیل گرفتن بازیکن خارجی داریم. یعنی قابلیت افزایش تعداد بازی‌های فینال را داریم در لیگ‌های اروپایی 7 بازی و در آمریکا 9 بازی انجام می‌شود. برای لیگ ما هم 5 مسابقه خوب است و اگر بازی امروز به نفع ما تمام می‌شد مسابقه به بازی پنجم کشیده می‌شد. این تعداد بازی‌ها برای داوران، مربیان و بازیکنان فرصت است یعنی تجربه بیشتر برای همه کسانی که در مسابقات لیگ هستند و لیگ موفق‌تری خواهیم داشت.

وی افزود: شما در مسابقات مرحله مقدماتی دیدید که تیم‌های جوان با کیفیت پائین بودند که وقتی به انتهای لیگ رسیدند با بازی‌های بیشتر رفع اشکال کرده و اعتماد به نفس گرفتند. به نظر من فینال هم باید 3 پیروزی از 5 مسابقه باشد.

بیک‌لیک‌لی همچنین عملکرد آیدا گل محمدی بازیکن تیم تیروژ حیات کردستان را تحسین کرد و افزود: آیدا گل محمدی، بازیکن کردستان 19 امتیاز کسب کرد و بسیار بازی خوبی داشت. به او تبریک می‌گویم و نشان داد بازیکن باتجربه‌ای شده است. خوشحال شدم یک بازیکن ایرانی در پست 5 دیدیم که می‌تواند آینده خوبی در بسکتبال داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بسکتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت