مناطق آزاد، گلوگاه واردات بی‌رویه کالا/مقابله با پوشاک قاچاق در سال 1402 با جدیت دنبال می‌شود + فیلم


مناطق آزاد، گلوگاه واردات بی‌رویه کالا/مقابله با پوشاک قاچاق در سال 1402 با جدیت دنبال می‌شود + فیلم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در طول سال‌های گذشته مناطق آزاد به جای نقش آفرینی در توسعه صادرات کالا، صرفا به محلی برای واردات بی رویه کالا به کشور تبدیل شده است.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد مهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون گلایه برخی تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک پیرامون روند افزایشی قاچاق تناژی پوشاک بنگلادشی اظهار کرد: اساس این مسئله را رد نمی‌کنم، اما در طول یک سال گذشته تولید پوشاک در کشور روندی افزایشی داشته و به دنبال این موضوع، سهم کالای قاچاق هم در بازار کاهش یافته است.


معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: وزارت صمت در سال ۱۴۰۲، طرحی جامع و مشخصی را با همکاری نهاد‌های نظارتی و امنیتی برای مبارزه با پوشاک قاچاق اجرا خواهد کرد. حساسیت آحاد مردم به پوشاک ایرانی نقش کلیدی را در موفقیت این طرح ایفا خواهد کرد.


وی تصریح کرد: درحال حاضر عمده محموله‌های پوشاک قاچاق متشکل از البسه‌ای است فاقد حداقل‌های بهداشتی بوده و یا لباس‌های نامتعارفی هستند که با مبنا‌های بنیادین فرهنگ و آداب رسوم کشور مغایرت‌های اساسی دارند؛ لذا امیدواریم تولیدکنندگان بتوانند با رقباتی کردن بازار و عرضه محصولات اقتصادی، سهم بیشتری از بازار پوشاک کشور را به محصولات تولید داخل اختصاص دهند.

مناطق آزاد، سکوی واردات کالا به کشور


برادران همچنین درباره انتقاد برخی کارشناسان اقتصادی پیرامون واردات بی‌رویه کالا از مناطق آزاد، گفت: گلایه درباره این مسئله و رسیدگی به آن را صرفا نمی‌توان از تیم اجرایی فعلی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مطالبه کرد، زیرا این نواحی در طول سال‌های گذشته، به جای نقش آفرینی در توسعه صادرات، به محلی برای واردات کالا تبدیل شده بود.


این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در حال حاضر تولیداتی که در این نواحی انجام می‌شود، تماماً ساختاری مونتاژی داشته و بر همین اساس نمی‌توان آن‌ها را به عنوان یک کالای تولیدی توصیف و تایید کرد. حال با توجه به تغییرات تغییرات پیش آمده امیدواریم، مناطق آزاد کشور به جای گلوگاهی برای واردات بی رویه کالا، تبدیل به محل برای محلی برای تولید و تجارت کالا در کشور تبدیل شوند.



پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403