مصرف قارچ گانودرما چه فوایدی دارد؟


این قارچ جایگاه ویژه ای در طب درمانی و سنتی جهت درمان انواع امراض و بیماری ها از جمله تقویت کردن سیستم ایمنی بدن در برابر ورود هر گونه بیماری دارد. اگر می خواهید با ویژگی ها و خواص قارچ گانودرما بیشتر آشنا شوید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

از خواص قارچ گانودرما بیش از هزاران سال است که جهت درمان بیماری های گوناگون و طب سنتی استفاده می کنند، قارچ گانودرما یک قارچ قرمز است که بیشترین رشد را در مناطق مرطوب و گرم از جمله آسیا دارد، این نوع از قارچ جزء کاملترین و مغذی ترین نوع خوراکی ها محسوب می شود، گانودرما دارای گونه های متفاوتی می باشد که به صورت خودرو در طبیعت رشد می کنند.

مصرف قارچ گانودرما چه فوایدی دارد؟

قارچ گانودرما چیست؟

گونه ای از قارچ های قرمز و چتری است که بر روی تنه های درختان به صورت خودرو می رویند که البته امروزه برای کاشت انبوه این قارچ برای مصرف از اصول و تکنیک های خاصی استفاده می کنند. قارچ گانودرما دارای بافتی چوبی مانند و براق است که رنگ آن قهوه ای مایل به قرمز است، این قارچ از نظر ظاهری با قارچ های دیگر متفاوت است.

قارچ گانودرما در سراسر جهان از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است طوری که مردمان کشور ژاپن به آن پادشاه گیاهان دارویی می گویند و در کشور چین هم آن را نشانه و نمادی جهت طول عمر فراوان و سلامتی می دانند جوری که گمان می کردند استفاده از این قارچ جاودانگی را برای انسان به ارمغان می آورد.

مصرف قارچ گانودرما چه فوایدی دارد؟

خواص قارچ گانودرما

تمامی خواصی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد به اثبات رسیده و جای هیچ گونه شکی نسبت به خواص متعدد این قارچ باقی نمی ماند.

۱.تقویت سیستم ایمنی

این خاصیت در طیف وسیع ترین فواید و خواص قارچ گانودرما جا می گیرد، همانطور که می دانید وظیفه محافظت از سیستم دفاعی بدن بر عهده گلبول های سفید بدن است، به همین دلیل قارچ گانودرما بیشترین تاثیر گذاری را روی گلبول هلی سفید دارد که باعث تقویت آنها می شود.

قارچ گانودرما قادر است میزان گلبول های سفید را جهت مبارزه با انواع سرطان افزایش دهد، علاوه بر این مصرف آن باعث می شود بدن در مقابل ابتلا به عفونت و قارچ مقاومت بالا تری داشته باشد.

۲.درمان بیماری های کبدی

از دیگر خواص قارچ گانودرما به بالا بودن مقدار آنتی اکسیدان های موجود در آن می توان اشاره کرد، این مقدار از حجم بالا آنتی اکسیدان به سالم بودن کبد کمک فراوانی می کند و کبد را از ابتلا به هرگونه بیماری از جمله کبد چرب مصون نگه می دارد. نکته مهم اینکه این قارچ زمانی می تواند سلامت کبد شما را تضمین کند که کبد شما در مراحل ابتدایی بیماری باشد و هنوز به مراحل حاد تر بیماری نرسیده باشد چرا که قارچ گانودرما خاصیت پیشگیری کننده دارد.

مصرف قارچ گانودرما چه فوایدی دارد؟

۳.بهبود سلامت قلب و فشار خون

استفاده از غذاهایی با چربی بالا باعث به وجود آمدن کلسترول بالا و فشار خون بالا می شود از این رو قارچ گانودرما با داشتن مواد مغذی باعث می شود تا جریان خون در رگ ها و شریان ها به راحتی در جریان باشد. همچنین از میزان چربی که در خون موجود دارد بکاهد و کلسترول بد را از بین ببرد. استفاده از قارچ گانودرما با اکسیژن رسانی به خون از بروز بیماری های قلبی و فشار خون بالا جلوگیری می کند.

۴.ضد سرطان

از دیگر خواص قارچ گانودرما ضد سرطان بودن آن است و قادر است با سلول های پیشرونده سرطان مبارزه کند و آنها را نابود کند. زمانی که سطح اکسیژن در بدن پایین بیاید سلول های سرطانی شروع به رشد می کنند اما زمانی که سطح اکسیژن در بدن بالا رود سلول های سرطانی قادر به رشد نیستند، از این رو مصرف گانودرما یک محیط سرشار از اکسیژن را برای بدن به وجود می آورد که خود دلیلی بر ضد سرطان بودنش می شود.

۵.درمان عفونت

همانطور که می دانید عفونت می تواند دلایل زیادی زیادی داشته باشد از این رو قارچ گانودرما توانایی از بین بردن هر نوع از عفونتی را از دارد، یکی از مهم ترین تاثیرات این قارچ بر روی رایج ترین عفونت یعنی عفونت ادراری است که برای درمان این نوع عفونت از دمنوش آن استفاده می شود

۶.تقویت قوای جنسی

قارچ گانودرما مملوء از مواد مغذی است که با مصرف مداوم آن شاهد ۲ برابر شدن قدرت جنسی خود خواهید شد به همین دلیل بیشتر برای کسانی که در دوره طولانی مدتی در نقاهت به سر برده اند تجویز می شود تا قوای از دست رفته خود را بدست آورند.

۷. درمان آلرژی

استفاده از قارچ گانودرما همچون دارو ضد حساسیت عمل می کند و قادر است تمام علائم حساسیت را از بین ببرد، مکانیسم عمل گانودرما با داشتن ترکیبات خاص مانع تولید هیستامین ها از ماست سل ها می شود. این جهت درمان برونشیت های مزمن هم استفاده می شود.

۸. درمان افسردگی

یکی دیگر از خواص قارچ گانودرما شادی آور بودن و ضد استرس بودن آن است از این رو استفاده از آن برای کسانی که دچار افسردگی هستند می تواند بسیار مفید باشد. زمانی که از این قارچ استفاده می کنیم منجر به تحریک و افزایش هورمون های شادی آور می شود که یک راه تاثیر گذار جهت مقابله با افسردگی محسوب می شود.

مصرف قارچ گانودرما چه فوایدی دارد؟

۹.مفید برای مغز

استفاده از خواص قارچ گانودرما در کسانی که دچار مشکلات شناختی مانند آلزایمر و دیگر مشکلات دیگر هستند می تواند بسیار موثر واقع شود زیرا گانودرما باعث می شود قسمت های مربوط به فعالیت شناختی مغز تحریک شود و نحوه عملکرد صحیح مغز را افزایش دهد.

۱۰. کمک به کاهش وزن

یکی از مهم ترین عواملی که منجر به کاهش وزن می شود بالا بودن سطح اکسیژن در بدن و بالا بودن میزان سوخت و ساز بدن است که منجر به بالا رفتن متابولیسم می شود از این رو مصرف قارچ گانودرما همین کار را برای ما می کند شما می توانید بدون استفاده از قرص ها و مکمل های مخصوص لاغری شیمیایی از گانودرما بهترین نتیجه را دریافت کنید چرا که با افزایش سرعت سوخت و ساز بدن به شما در راه رسیدن به لاغری کمک می کند.

مصرف قارچ گانودرما چه فوایدی دارد؟

۱۱. سم زدایی بدن

بدن ما در مواردی که غذاهایی سالم استفاده می کنیم سمومی را را به وجود می آورد که می توانند برای بدن آسیب زننده باشد به همین دلیل استاده از خواص قارچ گانودرما می تواند بدن را از سموم عاری کند و قدرت دریافت اکسیژن را در بدن بالا ببرد.

مصرف قارچ گانودرما چه فوایدی دارد؟

خواص گانودرما بر روی سلامت پوست و مو

برای درمان مشکلات پوست و مو از عصاره این قارچ استفاده می شود که به صورت موضعی استفاده می شود، توجه داشته باشید قبل از استفاده از پماد ها موضعی آن ها را تست کنید.

۱. درمان ریزش مو

یکی از رایج ترین مشکلات امروزی ریزش مو است که در هر دو جنس مشاهده می شود، اگر ریزش موی شما ناشی از اضطراب و استرس باشد استفاده از خواص قارچ گانودرما می تواند به شما کمک زیادی کند تا از دست ریزش موی خود خلاص شوید. علاوه بر این استفاده از این عصاره موجب می شود تا جریان خون رسانی به کف سر به خوبی انجام شود در نتیجه موهای از دست رفته خود را باز می گردانید.

۲. ضد پیری

این قارچ همان گونه که گفتیم دارای ویژگی مبارزه با رادیکال های آزاد است و قادر است با رادیکال هایی که موجب پیری زودرس پوست می شود مبارزه کند و از ایجاد چین و چروک و علائمی از این قبیل جلوگیری کند. و همچنین پوستی مقاوم را برای شما به ارمغان آورد.

۳. درمان بیماری های پوستی

از جمله خاصیت های مهم قارچ گانودرما ضد میکروب بودن و ضد التهاب بودن است به همین دلیل به فردی که دچار مشکلات پوستی مانند جوش و یا آفتاب سوختگی است کمک زیادی می کند تا روند بهبودی سریع تری را طی کنند.

مصرف قارچ گانودرما چه فوایدی دارد؟

۴. جلوگیری از سفید شدن مو

استفاده از قارچ گانودرما باعث می شود تا موها مدت زمان بیشتری رنگ خود را حفظ کرده و از سفید شدن زودهنگام مو جلوگیری می کند.

۵. رفع التهابات صورت

از عصاره گانودرما برای از بین بردن علائم بیماری زونا استفاده می شود همچنین مصرف آن باعث می شود تا مشکل تبخال زدن از بین برود و کمتر دچار این عارضه شوید.

روش مصرف قارچ گانودرما

استفاده خام قارچ گانودرما به دلیل طعم بد آن رایج نیست و بیشتر برای استفاده از آن، از دمنوش، پودر های خشک شده گانودرما، عصاره گانودرما و مکمل های آن استفاده می شود.

استفاده این قارچ مانند سایر دیگر قارچ ها نیست چرا که از طعم تلخی برخوردار است که در پخت پز از آن استفاده نمی کنند.

مصرف قارچ گانودرما چه فوایدی دارد؟

عوارض جانبی بیش از اندازه مصرف کردن

در مصرف این ماده نباید زیاده روی کرد چرا که استفاده زیاد از آن در طول روز می تواند با عوارض زیر همراه باشد.

  • اسهال
  • حالت تهوع
  • بی خوابی
  • یبوست
  • خارش و خونریزی بینی

شما می توانید برای آشنایی با نحوه کاشت قارچ گانودرما و همچنین کسب اطلاعات دیگر در زمینه خواص مواد غذایی بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403