سیاستمداران جهان فرارسیدن عید نوروز را تبریک گفتند


سیاستمداران جهان فرارسیدن عید نوروز را تبریک گفتند

سیاستمداران کشورهای جهان در پیام‌های جداگانه ای فراررسیدن عید نوروز را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرارسیدن عید نوروز، برخی از مسئولان کشورهای جهان پیام‌های تبریک دادند و نوروز را آغاز جدیدی دانستند.

«آنتونیوگوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی با تبریک فرارسیدن نوروز نوشت: یک روز نو، یک سال جدید و فرارسیدن بهار و تولد دوباره طبیعت و شادی است.

در این پیام آمده ست: نوروز بیش از 300 میلیون نفر در جهان از نسل‌های مختلف را به هم پیوند می دهد. زمان آن فرارسیده است که یکدیگر را درک کنیم و از فرهنگ‌های مختلف جهان تقدیر کنیم. آنها در کنار یکدیگر گردهم می آیند و گذشته را مرور را می کنند و در انتظار آینده‌ای روشن‌تر هستند.

نوروز یادآور همه چیزهای مشترک ماست، انعکاسی از ارزش‌های صلح، حقوق بشر و شکوه سازمان ملل است. نوروز با صلح و همراهی خوب است.

گوترش اعلام کرد: درحالی که بشریت با چالش‌های بسیار سختی روبه رو است، بیایید زندگی نوروز را راهنمای خود برای ایستادن کنار یکدیگر قرار دهیم و ارزش‌های زندگی مان را تجدید کنیم و سیاره خود را نجات دهیم و هیچکس را پشت سرنگذاریم.

«جنین پلاسخارت» نماینده ویژه سازمان ملل در عراق نیز در پیامی عید نوروز را تبریک گفت و نوشت: امید است که نوروز امسال با شادی و رفاه و شکوفایی برای همگان در عراق و سایر کشورها بازگردد.

پلاسخارت نوشت: نوروز، سنت قدیمی در اول بهار جشن گرفته می شود که نماد زندگی دوباره، مدارا و همبستگی و صلح و آشتی است.

«عبداللطیف رشید» رئیس جمهوری عراق نیز در بیانیه ای به مناسبت فراررسیدن نوروز، این عید و آغاز سال را به ملت کردستان و همه ملت عراق تبریک گفت و صلح و امنیت را برای همگان آرزو کرد.

وی گفت: عید نوروز پیام زندگی دوباره، وحدت و مداراست. امیدواریم که نوروز و بهار ثبات امنیت، دوستی، همزیستی مسالمت آمیز، مدارا، پذیرش دیگران به منظور خدمت به شهروندان و حفاظت از دستاوردها را افزایش دهد.

رئیس جمهوری عراق تاکید کرد: باردیگر برای همگان عیدی شاد و روزهای خوبی را آرزو می کنم.

وی در ادامه گفت: بار دیگر عید شاد و روزهای خوبی را برای همه آرزو می‌کنم.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق نیز در بیانیه ای فرارسیدن عید نوروز را تبریک گفت.

باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق در بیانیه ای اعلام کرد: نخست وزیر عراق در نشست با هیئت وزیران به ملت عراق به ویژه ملت کرد و کشورهای همجوار و دوست عید نوروز را تبریک گفت و خیر و صلح و پیشرفت برای همگان آرزو کرد.

«چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در پیامی عید نوروز را تبریک گفت و این عید را باعث تقویت برادری و نماد زندگی دوباره و زنده شدن و وفاق و شادی دانست.

درهمین حال، «راجا پرویز اشرف» رئیس مجلس ملی پاکستان در بیانیه ای فرارسیدن نوروز و سال جدید خورشیدی را به دولت و ملت ایران و کشورهایی که جشن عید نوروز برگزار می کنند و تبریک گفت و تاکید کرد: نوروز نوید بهار و شادابی و پیام آور دوستی و ترویج برادری است.

در این بیانیه آمده است: دولت و مردم پاکستان افتخار می کنند که با ایران همسایه هستند و از روابط قوی برخوردارند.

رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: ملت و مجلس پاکستان در شادی جشن نوروز با برادران و خواهران ایرانی خود شریک هستند و مفتخر هستند که هردو کشور در شرایط سخت در محافل منطقه ای و بین المللی از یکدیگر به شدت حمایت می کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا