ورود سیاستمدار ضد اسلامی دانمارک به دلیل تهدید به هتک حرمت قرآن به انگلیس ممنوع شد


ورود سیاستمدار ضد اسلامی دانمارک به دلیل تهدید به هتک حرمت قرآن به انگلیس ممنوع شد

مقامات انگلیس از ورود «راسموس پارلودان» سیاستمدار تندروی دانمارکی به دلیل تهدید به هتک قرآن کریم در شهر ویکفیلد به این کشور جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، مقامات انگلیسی از ورود «راسموس پالودان» سیاستمدار تندوری دانمارکی که تهدید به سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در شهر ویکفیلد کرده است، جلوگیری کردند.

تام توگندات، وزیر امنیت انگلیس گفت: راسموس پالودان، رهبر حزب راست گرای افراطی استراس کورس دانمارک به فهرست افراد ممنوع الورود به انگلیس اضافه شده است.

پیش از این، پالوان اعلام کرده بود که قصد دارد این هفته نسخه ای از قرآن کریم را در میدان شهر وست یورکشایر انگلیس بسوزاند. این تصمیم پالودان پس از دستگیری چهار دانش آموز دبیرستان به دلیل پاره کردن یک نسخه قرآن کردن گرفته شده است.

این سیاستمدار ضد اسلامی دانمارک روز یکشنبه با انتشار ویدئویی در توئیتر، اعلام کرد: برای پاسخ به نیروهای غیردموکراتیک به این شهر سفر خواهد کرد.

وی مدعی شد که قصد دارد که روز چهارشنبه(دوم فروردین 1402) همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در برخی از کشورهای جهان، یک نسخه قرآن را بسوزاند.

پالودان تظاهرات‌های متعددی را پیش از این علیه مسلمانان ترتیب داد که در این تظاهرات‌ها نسخه‌هایی از قرآن کریم را سوزانده است که برخی از آنها به خشونت کشیده شد.

در ژانویه گذشته، وی یک نسخه قرآن را خارج از سفارت ترکیه در استکهلم به آتش کشید. این اقدام اعتراض به بخشی از مناقشه دیپلماتیک بین ترکیه وسوئد بود.

در همین حال، سایمون لایت‌وود، نماینده حزب کارگر در ویکفیلد روز گذشته نسبت به سفر احتمالی پالودان ابراز نگرانی کرد،گفت: راسموس پالودان گفته است که از دانمارک به ویکفیلد سفر خواهد کرد تا قرآن را در یک مکان عمومی بسوزاند. پالودان پیش از این به دلیل اظهارات نژادپرستان خود در دانمارک زندانی شده بود. این مردم خطرناک است و نباید اجازه ورود به این کشور به او داده شود.

این نماینده گفت: آیا وزیر کشور می تواند به جامعه این اطمینان را بدهد که دولت برای جلوگیری از این اقدام کاری انجام خواهد داد؟

وزیر امنیت انگلیس درباره افزودن نام پالودان به فهرست افراد ممنوع الورود به انگلیس، گفت: سفر وی به انگلیس به منافع عمومی کمک نمی کند و هرگز اجازه ورود به وی داده نمی شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان