مردم شهر یا روستا، کدام یک خوشحال تر هستند؟


مردم شهر یا روستا، کدام یک خوشحال تر هستند؟

به طور عادی بسیاری از مردم تصور می کنند که زندگی روستایی می تواند آرامش و حتی شادی را به همراه داشته باشد، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که همیشه اینطور نیست. مطالعه ای در دانشگاه هیوستون نشان داد: کسانی...

مردم شهر یا روستا، کدام یک خوشحال تر هستند؟
به طور عادی بسیاری از مردم تصور می کنند که زندگی روستایی می تواند آرامش و حتی شادی را به همراه داشته باشد، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که همیشه اینطور نیست.
مطالعه ای در دانشگاه هیوستون نشان داد: کسانی که در روستا زندگی می کنند نسبت به افرادی که در مناطق شهری زندگی می کنند از زندگی خود رضایت بیشتری ندارند. در واقع بر اساس این مطالعات مشخص می شود ساکنان مناطق روستایی احساس نمی کردند که زندگی آنها معنی دارتر است و همچنین تمایل بیشتری به اضطراب، افسردگی و روان رنجوری داشتند.
از جمله دلایل این امر، کمبود متخصصان بهداشت روان در روستاها است و محققان به افزایش تعطیلی بیمارستان ‌های روستایی و کمبود امکانات پزشکی در این مناطق نیزاشاره کردند.
طبق این مطالعه، تقریباً ۸۵ درصد از کل مناطق روستایی در آمریکا دارای کمبود متخصص بهداشت روان هستند، اگرچه به نظر می ‌رسد ساکنان روستایی به خدمات روان ‌شناختی بیشتری نیاز دارند.
الیویا آترتون، پژوهشگر این تیم مطالعاتی و استادیار روانشناسی در دانشگاه هیوستون، در این رابطه گفت: بهبود دسترسی به خدمات روانشناختی در مناطق دورافتاده، و شناسایی چگونگی استفاده از ویژگی ها و ارزش های جوامع روستایی برای ارتقای سلامت روانی مثبت بسیار مهم است.
در این مطالعات پژوهشگران بررسی کردند: آیا سطوح و تغییرات متفاوتی در برونگرایی، توافق پذیری، گشودگی، وظیفه شناسی و روان رنجوری وجود دارد یا خیر.
سرپرست این تیم مطالعاتی در پایان توضیحات خود افزود: با توجه به پیامدهای گسترده نابرابری های بهداشتی روستایی برای افراد، خانواده ها و جوامع، نیاز مبرمی به شناسایی مکانیسم های روانی، اجتماعی و ساختاری مسئول نابرابری ها و راه های مداخله در این مکانیسم ها برای بهبود سلامت وجود دارد.
شرح کامل این یافته ها اخیرا در آخرین شماره مجله تخصصی شخصیت (Journal of Personality) منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید