نماینده مجلس: صلاحیت انحصاری صداوسیما برای فشار بر VODها از بودجه حذف شد


توانگر با اعلام این خبر گفت دوران بی‌قانونی‌ها، کم‌فکری‌ها و تنگ‌نظری‌های صداوسیما پایان یافته است. بنابر اعلام رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، این نهاد و شورای نگهبان، صلاحیت انحصاری صدا و سیما برای فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر از بودجه...

توانگر با اعلام این خبر گفت دوران بی‌قانونی‌ها، کم‌فکری‌ها و تنگ‌نظری‌های صداوسیما پایان یافته است.
بنابر اعلام رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، این نهاد و شورای نگهبان، صلاحیت انحصاری صدا و سیما برای فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر از بودجه حذف شد.
«مجتبی توانگر»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار توییتی اعلام کرد مجلس و شورای نگهبان، صلاحیت انحصاری صدا و سیما (ساترا) و زیاده‌خواهی آن برای فشار بر حوزه صوت و تصویر فراگیر را از قانون بودجه ۱۴۰۲ حذف کردند.
بنابر اعلام توانگر، این اقدام بدین معناست که دیگر صداوسیما هیچ بهانه‌ای برای انحصارگرایی و فشار بر VODها ندارد.
او در ادامه توییت خود نوشت: «مجلس هم پس از قوه‌مجریه (نامه ‎فیلترینگ رئیس صداوسیما و رد آن از سوی رئیس‌جمهور) و قوه‌قضاییه (منع تعقیب و رد شکایت صدا و سیما از یکی از VODها) دست رد بر درخواست‌های عجولانه و فراتر از قانون صداوسیما(و نهاد غیرقانونی ساترا) زد.»
نماینده مجلس: صلاحیت انحصاری صداوسیما برای فشار بر VODها از بودجه حذف شد
توانگر به این سازمان توصیه کرد تا این واقعیت را درک کند که پیش از هر اقدامی صوت و تصویر فراگیر، اولاً باید دقیق تعریف شود و ثانیاً حوزه‌ای انحصاری و در اختیار صداوسیما نیست. همانطور که در جلسات رفع اختلاف با وزارت ارشاد توافق ‎اولیه شده است.
او معتقد است توسل به راه‌هایی برای دور زدن توافق و قانون، این سازمان را به مقصد نمی‌رساند، بلکه تنها راه تعامل را دورتر می‌کند:
«دوران بی‌قانونی‌ها، کم‌فکری‌ها و تنگ‌نظری‌های صداوسیما پایان یافته است. باید عصر ‎انقلاب‌صنعتی‌ چهارم و تحولات ‎دیجیتال را درک و به آزادی‌های قانونی و اجتماعی مردم احترام بگذاریم.»
گفتنی است انجمن صنفی VODها ضمن انتقاد از ساترا و بحث تضاد منافع، خواستار جایگزینی هیئت نظارت به‌جای ساترا برای رگولاتوری این حوزه شده است. آنها در پیش‌نویس پیشنهادی قانون انتظام‌بخشی نمایش ویدئویی برخط (آنلاین) هیچ اشاره‌ای به ساترا نکرده و هیئتی متشکل از چند نهاد حاکمیتی و بخش خصوصی مثل مرکز ملی فضای مجازی، صدا و سیما، وزارتخانه‌های ارشاد و ارتباطات را به عنوان رگولاتور شبکه نمایش خانگی آنلاین پیشنهاد کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن